تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۳۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
ورزش به‌عنوان پدیده‌ای اجتماعی و فرهنگی در زندگی امروز نقشی اساسی و محوری دارد و بر همین اساس نه تنها یک هفته، بلکه تمام هفته‌های سال را در برمی‌گیرد.
تدبیر24: دکتر محمدرضا یوسفی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام؛ ورزش رمز سلامت، تندرستی و پویایی است و توسعه آن، ارتقاء سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، اثرات مثبت ورزش ۹‌تنها بر سلامت جسم که بر روح و روان نیز به اثبات رسیده و باروحیه بالا و اندیشه قوی است که می‌توان بر انواع مشکلات و ناملایمات زندگی فائق آمد و از طرفی اگر «انسان، جامعه و زندگی سالم» را هدف اصلی توسعه پایدار بدانیم در این صورت، ورزش را نیز باید محور و زیربنای سالم‌سازی جامعه و پایدارترین ابزار برای مقابله با بروز انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی قلمداد کرد.

فراتر از این تعابیر، ورزش و تربیت‌بدنی به‌عنوان یک پدیده تربیتی سازنده و مفید در غنای فرهنگی جامعه حائز اهمیت است و بر این اساس ورزش وسیله‌ای برای رشد وجودی و کمال انسان و عامل همبستگی اجتماعی و انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌ها محسوب می‌شود. از این منظر ورزش هیچ‌گاه محدود به زمان، مکان و جنس و سن نبوده و باید شرایطی فراهم شود تا با نهادینه شدن فرهنگ ورزش، این مهم به‌عنوان یک اصل و نیاز اساسی، مورد اهتمام همه خانواده‌ها و تک‌تک اقشار جامعه، قرار گیرد. ورزش نماد قدرت، صلابت، ایستادگی و ارزش‌های والای انسانی است و با ورزش است که می‌توان فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی کشورمان را در جهان معرفی کنیم.

ورزش ایران با توجه به سرمایه انسانی جوان، مستعد و بالنده کشور زمینه‌های زیادی را برای رشد و تعالی بیشتر داراست، کشوری که درزمینهٔ هسته‌ای، بیوتکنولوژی و سیاسی جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد در ورزش نیز باید در عرصه‌های جهانی نمادی از برتری ایران اسلامی باشد.

باید شرایطی در جامعه فراهم شود تا ورزش به‌عنوان مهم‌ترین اصل در زندگی تک‌تک افراد جامعه نفوذ کند تا روزی را شاهد باشیم که ورزش درون خانواده‌های ایرانی نهادینه‌شده باشد. امیدوارم که ورزش در پهنای ایران اسلامی همانند رودخانه‌ای جوشان و خروشان در جریان باشد و جوانان و نوجوانان برومند این دیار کهن مانند نگینی درخشان در عرصه رقابت‌های آسیایی و جهانی بدرخشند.

برای نهادینه کردن ورزش در جامعه باید توجه به ورزش همگانی در اولویت باشد. متأسفانه این چیزی است که مغفول مانده است و ما برای رسیدن به این هدف نیاز به فعالیت بیشتری داریم در این راستا باید تأکید زیادی بر ورزش کارکنان، ورزش صبحگاهی، پیاده‌روی مشترک و برنامه ورزش همگانی برای خانواده کارکنان و ارائه خدمات سلامت برای پایش سلامت کارکنان صورت گیرد.

جهت توسعه ورزش همگانی لازم است از تمام پتانسیل‌های موجود در جامعه استفاده کرد و نسبت به معرفی ورزش‌های بومی و محلی هر منطقه اقدام و از بسته‌های تشویقی نیز جهت ترغیب مردم به ورزش استفاده نمود. برای توسعه ورزش همگانی باید فضاهای بیشتری را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده و حتی هدایایی نیز به آن‌ها داد تا حضور مردم در این بخش پررنگ‌تر شود.

«26 مهر تا دوم آبان» به‌عنوان هفته تربیت‌بدنی و ورزش، نامگذاری شده است که این هفته فرصت ارزشمندی برای آشنایی بیشتر جامعه با موضوع مهم ورزش و زمینه مناسبی برای تبیین اهمیت و آثار آن در ابعاد فردی و اجتماعی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها