تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹

گروه خونی o بشتابد!

رییس سازمان انتقال خون گفت: یکی از اقدامات این سازمان، جمع آوری و ساماندهی افراد دارای گروه خونی «او» - O - است تا به اندازه کافی از این گروه خونی، ذخیره خون جمع کنیم.
تدبیر24: «علی اکبر پورفتح الله» روز یکشنبه در حاشیه مراسم راه اندازی سامانه خونگیری سیار مقابل وزارت بهداشت افزود: اجرای این طرح در کرج آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرد دارای گروه خونی «او»، یک گروه خونی دهنده همگانی به شمار می رود که می تواند به همه افراد با گروه های خونی مختلف خون اهدا کند.

پور فتح الله تصریح کرد: با ساماندهی افراد دارای گروه خونی «او» به آنان مسوولیت اجتماعی بیشتری داده می شود تا در مواقع بحرانی مانند هنگام تعطیلات و مسافرت ها که تصادفات نیز بیشتر می شود، حجم زیادی از ذخیره گروه خونی «او» بویژه «او» منفی داشته باشیم.



** برنامه ذخیره خون به میزان هشت برابر میزان مصرف روزانه آن

وی گفت: برنامه ای برای مدیریت بحران در کشور طراحی شده تا در تمام پایگاه ها و مراکز انتقال خون به میزان هشت برابر مصرف روزانه، خون ذخیره شود تا فراورده های خونی در این مراکز کاهش نیابد.

پورفتح الله افزود: با اجرای این برنامه، امکان جابجایی خون هنگام مواقع بحرانی فراهم شده و استان های معین نیز در این زمینه مشخص شده اند تا براساس چهره اپیدمیولوژی بیماری های منتقله خون، خون از استان های با شیوع بالای بیماری های خونی، منتقل نشود.

وی ادامه داد: در کنار این برنامه ها، برنامه ملی عمل در بحران نیز طراحی شده، زیرا یکی از مشکلات ما در مواقع بحرانی، ایجاد حس همبستگی در مردم و هجوم آنان به پایگاه های انتقال خون است.

رییس سازمان انتقال خون گفت: دستورالعمل ملی مدیریت بحران در انتقال خون تهیه شده و مانورهای عملیاتی در سراسر کشور اجرا می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: