تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۳۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵

علایم اوتیسم در کودکان

بیماری اوتیسم علائم ثانویه داشته که از جمله آنها می‌توان به مشکلات فردی، اجتماعی و تفکری اشاره کرد. این کودکان در ارتباط گیری با اطرافیان مشکل دارند.
تدبیر24: مدیرکل بهزستی استان همدان گفت: بیماری اوتیسم علائم تخصصی داشته و بسیاری از خانواده‌ها قادر به تشخیص آنها نیستند بنابراین بهتر است کودکان را نزد پزشک متخصص ببرند.

اکبر سوری اظهار کرد: خانواده‌ها باید نسبت به غربالگری بیماری اوتیسم در کودکانشان اقدام کنند چرا که این بیماری علائم بسیار تخصصی داشته و بسیاری از خانواده‌ها قادر به تشخیص آنها نیستند بنابراین بهتر است کودکان را نزد پزشک متخصص ببرند.

وی افزود: طرح غربالگری اوتیسم با هدف تشخیص زودهنگام این بیماری در سال گذشته انجام شد و استان همدان به عنوان پایلوت، این طرح را اجرا کرد. بیمارانی که دچار معلولیت شوند تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند. آمار دقیقی از مبتلایان به اوتیسم در همدان وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: بیماری اوتیسم علائم ثانویه داشته که از جمله آنها می‌توان به مشکلات فردی، اجتماعی و تفکری اشاره کرد. این کودکان در ارتباط گیری با اطرافیان مشکل دارند.

وی ادامه داد: در تست غربالگری، کودک مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و ناهنجاری ذهنی، جسمی و اجتماعی فرد نیز بررسی می‌شود. در صورت وجود علائم اوتیسم، کودک به طور تخصصی تحت درمان قرار می‌گیرد. از دیگر علائم اوتیسم تنبلی چشم، اختلالات شنوایی، قشقرق به پا کردن، حواس پرتی و روی پنجه راه رفتن است که خانواده‌ها در صورت مشاهده این علایم نباید غفلت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: انجام تست غربالگری باید در کودکان زیر پنج سال انجام شود چراکه تشخیص زودهنگام این بیماری در درمان بسیار موثر است اما هیچگاه درمان 100 درصدی نبوده و می‌توان تنها درصد معلولیت را کاهش داد. این بیماری ژنتیکی بوده و عوامل محیطی نیز در بروز این بیماری تاثیرگذار است.

سوری گفت: بر اساس آمار جهانی از هر 10 هزار کودک 50 تا 60 نفر مبتلا به اوتیسم هستند که در کشور ما و استان همدان این آمار مشابه است. بر اساس آمار موجود 75 درصد مبتلایان به اوتیسم دچار عقب ماندگی ذهنی می‌شوند و مابقی نیز در حالت عادی بوده و در جامعه زندگی می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: