تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۳۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
پرتاب کپسول باری جدید سیگنوس که قرار بود بامداد امروز (سه‌شنبه) به همراه تجهیزات مورد نیاز فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی و با موشک آنتارس انجام شود،‌ به دلیل خطر برخورد یک زباله فضایی دقایقی پیش از پرتاب لغو شد.
تدبیر24:  موشک آنتارس حامل کپسول باری سیگنوس تنها چند دقیقه مانده به پرتاب از پایگاه فضایی والوپس در ویرجینیا ملغی شده و برنامه آن به بامداد روز بعد (چهارشنبه) موکول شد.

این زباله فضایی در حقیقت به ماهواره کاسموس تعاق داشته که در سال 1993 به فضا پرتاب شده بود و پس از اتمام ماموریت در مدار زمین سرگردان مانده است. بقایای این ماهواره قدیمی روسیه، ایستگاه فضایی را نیز مجبور به روشن کردن موتورها و جابجایی به منظور فرار از برخورد با آن کرد.

سیگنوس در سومین مأموریت رسمی انتقال تجهیزات به ایستگاه فضایی (Orb-3) قرار است حدود 2270 کیلوگرم بار را به فضا منتقل کند.

پس از بازنشستگی برنامه شاتل فضایی ناسا، فضانوردان توسط کپسول سرنشین‌دار سایوز روسیه به ایستگاه فضایی منتقل می‌شوند و انتقال تجهیزات نیز توسط کپسول‌های باری سایوز، پروگرس، دراگون شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس و سیگنوس شرکت خصوصی اوربیتال ساینس انجام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها