تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

پرونده حج 93 بسته شد

همزمان با ورود آخرین کاروان حجاج ایرانی به کشور، بامداد چهارشنبه 7 آبان ماه عملیات حج تمتع سال 93 به پایان رسید و پرونده موسم حج بسته شد.
تدبیر24: در مراسم حج تمتع امسال 64 هزار و 500 زائر ایرانی در قالب 451 کاروان به زیارت خانه خدا مشرف شدند که از این تعداد 61 هزار و 500 نفر زائر و دو هزار و 500 نفر نیز عوامل کاروان ها بودند.

این گزارش حاکی است: 'در حج امسال که با شعار «حج؛ معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی» مزین شده بود؛ چهار دعای کمیل باشکوه در مدینه، مراسم برائت از مشرکین و مراسم دعای عرفه برگزار شد.

همچنین بیش از 150 جلسه انس و معرفت در کاروان ها و ده ها برنامه قرآنی در داخل کاروان ها و در مسجدالحرام و مسجدالنبی برگزار گردید.

10 نشست تخصصی و همایش بین المللی با حضور فرهیختگان جهان اسلام با موضوع قدس، تقریب، اهل بیت علیهم السلام و مقام و منزلت زن از دیدگاه اسلام در مکه مکرمه و مدینه منوره برگزار شد.

حدود 30 دیدار در حوزه دیپلماسی حج با وزرا و بعثه های کشورهای اسلامی انجام گردید.

بیش از 30 بازدید از هتل های محل استقرار زائران ایرانی توسط سرپرست حجاج و رییس سازمان حج و زیارت انجام پذیرفت.

نخستین بار، ثبت نام در کاروان های حج تمتع حدود سه ماه زود تر از سال های گذشته آغاز و بر این اساس فرصت بیشتری برای آموزش زائران و برنامه ریزی برای سفر آنان فراهم شد.

اعزام زائران از 14 شهریور آغاز و تا 6 مهر ادامه داشت. مدت اقامت زائران نیز بین 29 تا 35 روز بود.

50 درصد کاروان ها شامل 225 کاروان به صورت مدینه اول و 50 درصد دیگر شامل 226 کاروان به صورت مدینه بعد اعزام شدند.

حداقل و حداکثر هزینه سفر هفت میلیون و 700 هزار تومان و 10 میلیون و 600 هزار تومان بود. دریافت هزینه برای نخستین بار در دو قسط صورت گرفت.

جمعیت هر کاروان 135 یا 165 نفر، تعداد مجموع اقامتگاه های زائران 84 اقامتگاه که 27 اقامتگاه در مدینه و 57 اقامتگاه در مکه بود.

معدل تاخیر پرواز های 17 دقیقه بود. تعداد ایستگاه های پروازی 19 ایستگاه بود که برای برای نخستین بار ایستگاه پرواز زنجان و همدان به جمع ایستگاه های پروازی اضافه و به جای فرودگاه مهرآباد نیز از فرودگاه حضرت امام استفاده شد.

اعزام حجاج تا چهارم ذی الحجه برابر با 7 مهر ادامه داشت. عملیات بازگشت زائران نیز از 14 ذی الحجه تا 5 ماه محرم یعنی از 17 مهر تا 7 آبان انجام گرفت.

پرواز زائران مدینه قبل مستقیم به مدینه انجام گرفت و پروازهای مدینه بعد نیز از مدینه به کشورمان انجام یافت. در حج امسال، سفرهای زمینی از مدینه به جده حذف شد و معطلی زائران در فرودگاه جده نیز کاهش یافت.

50 درصد پرواز ها با دو شرکت ایران ایر و ماهان و50 درصد دیگر نیز با هواپیمایی عربستان صورت گرفت. تعداد پروازهای برگشت 183 عدد بود که 95 پرواز از جده برای زائرین مدینه قبل و 87 پرواز از مدینه برای زائرین مدینه بعد انجام گرفت.

130 مطب در محل اقامت زائرین راه اندازی شد که 47 مطب ویژه بانوان بود. همچنین 5 درمانگاه شبانه روزی بانوان در مکه و 2 درمانگاه مختص بانوان در مدینه دایر گردید. امسال برای نخستین بار 60 پزشک بانو اعزام شدند.

متاسفانه 14 زائر در موسم حج فوت کردند؛ که 12 نفر به علت مشکل قلبی و 2 نفر به علت مشکل ریوی بود. از این تعداد 8 نفر خانم و 6 نفر آقا بودند.

61 قلم که 50 درصد کالای مورد نیاز زائران را تشکیل می داد از ایران تهیه و ارسال شد. امسال تلاش شد برنامه غذایی زائران از تنوع بهتری برخوردار باشد.

امسال 23 درصد نیروهای ستادی تعدیل و در نتیجه 3 کاروان از زائران صاحب سند تمتع یعنی 300 نفر بیشتر به حج مشرف شدند.

متوسط سن حجاج 64 سال، خردسال ترین زائر حج 93، 9 ساله از استان اصفهان، مسن ترین زائر حج 93، 111 ساله از استان گلستان بود.

در سال جاری بیشترین آمار بر اساس شغل زائران اعزامی به خانه خدا متعلق به خانه داران بود که با 25 هزار و 109 نفر بیشترین حجم را به خود اختصاص دادند.

پس از خانه داران، افراد دارای مشاغل آزاد با 10 هزار و 253 نفر در ردیف دوم و بازنشستگان با جمعیت 9 هزار و 577 نفر در ردیف سوم قرار گرفته اند. کارمند 4 هزار و 787 نفر، کشاورز 4 هزار و 544 نفر، معلم 2 هزار و 179 نفر، بیکار 811 نفر، روحانی 673 نفر، پزشک 434 نفر، استاد دانشگاه 368 نفر، نظامی 299 نفر، مهندس 227 نفر، دانشجو 224 نفر، محصل 73 نفر، پیراپزشک 42 نفر، بازرگان 30 نفر و دو نفر از حجاج نیز نمایندگان مجلس نیز در حج امسال حضور داشتند.

همچنین یک هزار و 822 نفر نیز شغل خود را اعلام نکرده و به عنوان نامشخص در آمار ها از آن ها نام برده شده است.

ثبت نام کاروان های حج تمتع با بسته شدن پرونده حج امسال از 19 دی ماه (17 ربیع الاول) آغاز خواهد شد. سازمان حج و زیارت قصد دارد این تاریخ را برای ثبت نام در کاراوان های حج تثبیت کند.

طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون نفر در نوبت حج تمتع هستند که با توجه به روند و سهیمهی اعزام ها، سفر این تعداد متقاضی دست کم تا 15 سال طول می کشد. سازمان حج بار ها اعلام کرده فعلا قصدی برای ثبت نام از متقاضیان جدید برای حج تمتع ندارد.'

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: