تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

اختصاص 10 میلیارد دلار برای بهبود مصرف آب کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تامین و بهبود مصرف آب کشاورزی از دی ماه سال گذشته تاکنون خبر داد.
تدبیر24: محمود حجتی روز یکشنبه در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران گفت: این اعتبار علاوه بر ردیف های جاری و غیرجاری در بودجه اختصاص یافته که عمدتا صرف چگونگی مصرف آب کشاورزی شده است.
وی اضافه کرد: همچنین ردیف اجرای سیستم های نوین آبیاری که در بودجه سال های گذشته 300 میلیارد تومان بوده اکنون به حدود یکهزار و 300 میلیارد تومان رسیده است.
حجتی چگونگی تهیه زمین، چگونگی کشت و مکانیزاسیون کردن کشور را از دیگر اقدامات دولت برای کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری بخش کشاورزی کشور دانست.
وزیر جهادکشاورزی به توصیه های رییس جمهوری و مجلس شورای اسلامی برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی اشاره کردو گفت: براین اساس وزارت جهادکشاورزی طرح کلان افزایش بهره وری در مصرف آب را با سیستم های نوین آبیاری در قالب یک طرح 10 ساله تهیه کرده که در حال تقدیم به رییس جمهور است.

حجتی تصریح کرد: این طرح پس از تایید رییس جمهوری برای تصویب به هیات دولت ارایه خواهد شد.

** بحران آب ناشی از عملکرد خودمان است
حجتی در ادامه به بحران آب در کشور اشاره کرد و گفت: وقوع این اتفاق ناشی از عملکرد خودمان بوده، بحث تغییرات اقلیمی و خشکسالی شاید در این بحران تاثیر داشته اما آنچه بیشتر از همه در این قضیه موثر بوده، بی برنامگی بوده است.
وی تنها راه برون رفت از این شرایط را بازگشت از مسیر اشتباهی که تاکنون طی شده، دانست و افزود: هم اکنون یک سوم چاه های حفر شده، غیرمجاز است و حدود 20 میلیارد مترمکعب برداشت آب غیرمجاز داریم یعنی بیش از 10 میلیارد مترمکعب از منابع طبیعی بیشتر برداشت می کنیم.
حجتی بخش اعظم بحران آبی کشور را مربوط به حفره های زیرزمینی ایجاد شده دانست و اظهار داشت: هم اکنون 298 دشت در کشور دچار بحران آب هستند که با کمک مردم و دستگاههای ذیربط در حال رفع آن هستیم.
به گفته وی، آب کشاورزی در ایران از جمله گران ترین آب کشاورزی در سطح دنیا به شمار می رود و کشاورزان بیشترین هزینه ها را پرداخت می کنند.

** 30 درصد محصولات کشاورزی با آبیاری تامین می شود
وزیر جهادکشاورزی با بیان آنکه 90 درصد محصولات کشاورزی کشور با آبیاری تامین می شود، اظهار داشت: این در حالی است که در سایر کشورهای دنیا تنها 30 درصد محصولات کشاورزی با آبیاری تولید می شود.
حجتی ادامه داد: با توجه به تکنولوژی های روز دنیا خیلی بهتر می توان از آب کشاورزی استفاده کرد، ضمن آنکه روش های موجود در این بخش باید هرچه سریعتر اصلاح و بهبود یابد چرا که بیشترین زحمت را کشاورز می کشد اما کمترین عایدی را می برد.
وی درباره تنوع اقلیمی کشور نیز گفت: تنوع اقلیمی کشور به اندازه تنوع اقلیم در قاره اروپا است که این برای ما یک مزیت است و باید در بخش کشاورزی از آن استفاده بهینه کرد.

** در خصوص قانون انتزاع هنوز اتفاق خاصی اتفاق نیفتاده است
وزیر جهادکشاورزی در خصوص آخرین وضعیت قانون انتزاع نیز گفت: هنوز در این خصوص هیچ اتفاق خاصی صورت نگرفته است، ضمن آنکه براساس روال گذشته برای صنایع کوچک بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی و صنایع بزرگ در وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گیری می شود.
حجتی افزود: تفاهمی بین وزارت جهادکشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت نگرفته و فعالیت ها همچنان براساس تقسیم بندی های گذشته انجام می شود.

** خمیر مرغ یک محصول است
وزیر جهادکشاورزی در خصوص خمیر مرغ نیز گفت: از نظر این وزارتخانه خمیر مرغ یک محصول است که روز به روز میزان تولید آن افزایش می یابد.
حجتی افزود: در این خصوص با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز صحبت شده و ایشان تاکید کردند آنچه در سازمان دامپزشکی صورت می گیرد، باید ملاک عمل باشد.
وی اضافه کرد: هرچند در خصوص خمیر مرغ سوءاستفاده هایی صورت گرفت که تخلف است و باید با آن برخورد صورت گیرد اما خمیر مرغ فی النفسه تخلف نیست.

** مسئولیت ستاد تنظیم بازار برعهده معاون اجرایی رییس جمهور است
وزیر جهادکشاورزی درباره مسئولیت ستاد تنظیم بازار نیز گفت: مسئولیت این ستاد برعهده معاون اجرایی رییس جمهوری است و وزارت جهادکشاورزی هیچ نقشی در آن ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: