تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷

اهدای خون عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی

عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور در ایستگاه های سیار سازمان انتقال خون، برای بیماران نیازمند خون اهدا کردند.
تدبیر24: در این اقدام خیرخواهانه که با استقبال کم نظیر عزاداران حسینی در اقصی نقاط ایران اسلامی همراه بود، عزاداران در این سنت حسنه بیماران را یاری دادند.
سازمان انتقال خون همزمان با دهه اول محرم با ایجاد واحدهای سیار خون گیری در شهرهای مختلف کشور نسبت به دریافت خون عزاداران داوطلب اقدام کرد.

* مردم خمینی شهر در تاسوعا و عاشورا بیش از دو هزار واحد خون اهدا کردند
مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: مردم شهرستان خمینی شهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دو هزارو 352 واحد خون اهدا کردند.
'محمد مهدی حریری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عزاداران شهرهای خمینی شهر و توابع کوشک و قهدریجان با مراجعه به هشت اکیپ سیار برای نیازمندان خون اهدا کردند.
وی اظهار کرد: بیش از سه هزار نفر داوطلب به واحدهای اهدای خون مراجعه کردند که دو هزار و 352 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی گفت: میزان اهدای خون عزاداران، امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 100 واحد افزایش یافت.
حریری افزود: 97 درصد اهدا کنندگان را آقایان و مابقی را خانم ها تشکیل دادند.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان افزود: اهدا کنندگان موجب تولید و ذخیره پنج هزار و 700 واحد انواع فرآورده های سلولی و پلاسمایی در بانک خون این اداره کل شدند که بتدریج برای مصرف بیماران به مراکز درمانی ارسال می شود.
وی همچنین به اختصاص یک درمانگاه ویژه خونگیری از بانوان برای رفاه حال بانوان در روز نهم محرم در شهرستان خمینی شهر اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: عملیات گسترده خونگیری با تمام توان نیروهای مجرب فنی و پشتیبانی و با رعایت تمام استانداردها بویژه استفاده از شبکه رایانه و بانک اطلاعات جامع اهداکنندگان در مراکز سیار برای مراحل ثبت نام، معاینه و کنترل خونگیری انجام شده است.
حریری یادآور شد: حضور اکیپ های انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در شهرستان خمینی شهر و شهرهای تابعه آن سابقه سی ساله دارد.

* بیش از سه هزار نفر در آذربایجان شرقی خون اهدا کردند
مدیرکل پایگاه منطقه ای آموزشی انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: از چهار هزار و 115 نفر مراجعه کننده برای اهدای خون در تاسوعا و عاشورا ، سه هزار و673 واحد خون گیری بعمل آمد.
دکتر کریم شمس اسنجان با بیان اینکه در سال گذشته در این ایام از سه هزار و 29 نفر خونگیری شده بود، افزود: تعداد اهدا کنندگان خون در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: از این تعداد سه هزار و 50 واحد خون در تبریز خونگیری شده که 85 نفر این اهدا کنندگان را بانوان تشکیل و 623 نفر در پایگاه های شهرستان های مراغه و میانه خون اهدا کرده اند.
شمس اظهار کرد: با توجه به تجربه سال های گذشته در خصوص تراکم جمعیت در این روزها از تمام اهدا کنندگان مستمر استان درخواست شده بود در این روزها به مراکز خونگیری مراجعه نکنند و در طول ماه های محرم و صفر اقدام به خون دهی نمایند.
وی در خصوص طرح ثبت نام اینترنتی در کشور گفت: این طرح در مرحله آزمایشی و مقدماتی بوده و فقط در تهران اجراشده و در دیگر استان ها اجرا نشده است.
مدیرکل پایگاه منطقه ای آموزشی انتقال خون آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: در هفت ماه سال جاری 61 هزار نفر برای اهدا خون به پایگاه های این سازمان مراجعه کرده اند که از این تعداد از 52 هزار و 500 نفر خونگیری به عمل آمده است.

* عزاداران حسینی یکهزار و 693 واحد خون در کرمان اهدا کردند
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: عزاداران حسینی در روز تاسوعا و عاشورا یکهزار و 693 واحد خون را در این استان اهدا کردند.
محمدرضا مهدیزاده افزود: اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد رشد داشته است.
وی گفت: شهروندان کرمانی با اهدای 803 واحد بیشترین اهدای خون را در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به خود اختصاص دادند.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: شهرستان سیرجان با 348 واحد، شهرستان جیرفت با 223 واحد، شهرستان رفسنجان با 173 واحد و شهرستان کهنوج با 31 واحد به ترتیب در رده های بعدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: خون های اهدایی در این دو روز از سلامت بالایی برخوردار بوده و تمامی خون ها، فرآوری شده و آماده توزیع در بیمارستان های استان است.
مهدیزاده گفت: افرادی که به هر دلیل در این دو روز نتوانستند خون خود را اهدا کنند و نذر و نیتی برای اهدای خون دارند تا اربعین حسینی می توانند به مراکز ثابت خونگیری در استان مراجعه و با اهدای خون نذر خود را ادا کنند.

* مردم قم 854 واحد خون در روز تاسوعا و عاشورا اهدا کردند
مدیرکل انتقال خون قم از اهدای 854 واحد خون توسط مردم عزادار در روز تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در این استان خبر داد.
'مرتضی نوریان' اظهار داشت: 989 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و ازاین تعداد 854 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی افزود: از میان افراد اهداکننده خون، شماری جزو مستمرین اهدای خون هستند.
وی با اشاره به فعالیت انتقال خون استان قم در این ایام گفت: امسال هم همزمان با ماه محرم الحرام و آغاز سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)و یاران باوفایشان، این اداره همچون سنوات گذشته درروزهای تاسوعا وعاشورای حسینی در خدمت اهداء کنندگان خون بود.
مدیرکل انتقال خون استان قم ادامه داد: علاقه مندان به اهدای خون
می توانند تا پایان ماه محرم برای اهدای خون به این مراکز مراجعه و این مرکز را در کمک رسانی فراورده های خونی به بیماران نیازمند یاری کنند.

* مردم خراسان جنوبی در روزهای تاسوعا و عاشورا 388 واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی نیز گفت: مردم این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 388 واحد خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.
محمد رضا عاملی' افزود: این میزان خون با مراجعه 433 نفر به پایگاه های انتقال خون استان جمع آوری شده است.
وی میزان خونگیری در روز تاسوعا را 105 واحد با مراجعه 111 نفر و در روز عاشورا را 283 واحد با مراجعه 322 نفر به پایگاههای انتقال خون ذکر کرد.
عاملی بیان کرد: در سه پایگاه ثابت شهرستان های بیرجند، بشرویه، طبس کار خون گیری در روز تاسوعا و عاشورا انجام شده است.
مدیرکل پایگاه انتقال خون خراسان جنوبی گفت: میزان اهدای خون در روز عاشورا نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 15 درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: بیشترین خون اهدایی در روز عاشورا مربوط به گروه خونی o+ بوده است.
عاملی یادآور شد: استقبال مردم امسال برای اهدای خون نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: باید اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در روز تاسوعا و عاشورا مردم به تدریج از روز عاشورا تا اربعین به مراکز خون گیری مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین نیاز به اهدای خون به گروهای خونی منفی است، افزود: میزان اهدای خون در استان متناسب با نیاز مراجعه کنندگان و بیماران است و مازاد آن به سایر استانها ارسال می شود.

* گیلانی ها در تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از 2 هزار واحدخون اهدا کردند
مدیر کل انتقال خون استان گیلان گفت: عزاداران گیلان در تاسوعا و عاشورای حسینی، 2 هزار و 188 واحد خون اهدا کردند.
'علی داوودی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عزاداران حسینی در استان گیلان در دهه اول محرم در مجموع سه هزار و 784 واحد خون برای بیماران نیازمند اهدا کردند.
وی با اشاره به اجرای طرح نذر خون در استان گیلان اظهار کرد: در اجرای این طرح در گیلان تاکنون 405 نفر برای اهدا خون ثبت نام کردند.
مدیرکل انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: طرح نذر خون از تاسوعا تا اربعین حسینی با هدف ساماندهی و مدیریت اهدای خون همزمان با سراسر کشور در استان به اجرا درآمده است.
مدیرکل انتقال خون استان گیلان تصریح کرد: با اجرای طرح نذر خون مردم و هیات های عزاداری می توانند تمام روزهای ماه محرم و صفر بویژه از تاسوعا تا اربعین برای اهدای خون اقدام کنند.
در دهه اول محرم سال گذشته بیش از دو هزار واحد خون در گیلان دریافت شد که بیشتر آن مربوط به روزهای تاسوعا و عاشورا بود.
پایگاه های انتقال خون استان گیلان در 9 پایگاه ثابت شامل آستارا، تالش، بندرانزلی، فومن، رودبار، رشت، رودسر، لنگرود، لاهیجان و دو مرکز سیار آماده دریافت اهداکنندگان خون است.
سالانه به طور متوسط 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در 30 بیمارستان دولتی و خصوصی استان گیلان توزیع می شود.

**یک هزارو 24 همدانی در طرح نذر اهدای خون شرکت کردند
'افشین محمدی'مدیر عامل سازمان انتقال خون استان همدان با ذکر اینکه یک هزار و 24 همدانی درطرح نذر اهدای خون شرکت کردند،گفت:مراجعه کنندگان به انتقال خون درروزهای تاسوعا وعاشورای حسینی 886 واحد خون اهدا کردند و 80 نفر نیز برای اهدای خون در روزهای دیگر نام نویسی کردند.
وی با بیان اینکه طرح نذر اهدای خون از روز تاسوعا تا اربعین حسینی به منظور ساماندهی اهدای خون اجرا می شود،گفت:اهدای خون نباید به مناسبت های مختلف محدود شود بلکه انتقال خون در روزهای سرد سال،ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نیز نیازمند اهدای خون است.
محمدی افزود: در طرح نذر اهدای خون مراجعه کنندگان در فرم های طراحی شده تاریخ پیشنهادی خود را برای اهدای خون قید می کنند و در آن ایام مراجعه خواهند کرد.
به گفته وی ،در تاسوعا و عاشورای حسینی در سال گذشته عزاداران 832 واحد خون اهدا کردند که امسال 50 واحد اهدای خون افزایش داشته است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: