تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

ممنوعیت 19 قلم سم پرخطر

مدیر حوزه نباتات جهاد کشاورزی استان کردستان از رده خارج کردن و ممنوعیت استفاده از 19 قلم سم پرخطر و تهدیدکننده محیط زیست را در استان خبر داد.
تدبیر24: «محمد قاسمی»، دیروز( یک‌شنبه ۱۸آبان‌ماه) در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سالن شهدای دولت استانداری، اظهار کرد: بحران خشکسالی و کمبود آب، کشاورزی استان را تهدید می‌کند و موجب بروز آفات و بیماری‌های گیاهی در مزارع کشاورزی استان شده است.

وی با اشاره به اینکه این مسأله موجب استفاده کشاورزان از سموم کشاورزی شده است، افزود: کشاورزان ناگزیرند که برای بقای محصولات خود از سموم کشاورزی استفاده کنند.

مدیر حوزه نباتات جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه سموم کشاورزی به سموم پرخطر، کم خطر و با منشاء بیولوژیکی تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: استفاده از 19 قلم سم پرخطر و تهدیدکننده محیط زیست ممنوع و از رده خارج شدند و به جای آن استفاده از سموم کم خطر و بیولوژیکی در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی ادامه داد: سالانه بین 19 تا 20 هزار تن سم در کشور استفاده می‌شود که استان کردستان از این میزان حدود 300 تا 400 تن را استفاده می‌کند که بیشتر کم خطر و با منشأ بیولوژیکی هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان استفاده کشاورزان کردستانی از سموم نسبت به استان‌های هم‌جوار بسیار ناچیز است، یادآور شد: استفاده کشاورزان از سموم کم خطر در اولویت‌های کاری ما قرار دارد.

همچنین در این جلسه،«ریاضی‌فر»، مدیرکل محیط زیست کردستان نیز طی سخنانی با انتقاد از تردد بی‌رویه تانکرهای حامل مواد سوختی در کردستان، اظهار کرد: هیچ نفعی از تردد این تانکرها عاید استان کردستان نمی‌شود و صرفاً برای ترانزیت از خاک این استان استفاده می‌شود.

وی با عنوان اینکه واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختی جان خانواده‌ها و محیط زیست را در کردستان به مخاطره انداخته است، خاطرنشان کرد: حداقل کاری که می‌شود کرد این است که از این تانکرها عوارض اخذ شود تا صرف تعمیر جاده‌ها و آسیب‌هایی که متوجه این استان می‌کنند، شود.

مدیرکل محیط زیست کردستان اتخاذ تدابیری در رابطه با تردد تانکرهای سوختی را خواستار شد و از ارگان‌های ذی‌ربط نیز خواست در این زمینه بیشتر ورود پیدا کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: