تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۴۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
ماموران کنترل ماموریت روزتا اعلام کردند:کاوشگر فیله که با فرود بر روی یک ستاره دنباله دار جهان را مجذوب خود کرده است، وارد خواب زمستانی شد.
تدبیر24: محققان در آخرین تلاش برای شارژ باتری های فیله موفق شدند تا با این کاوشگر که از فضاپیمای روزتا جدا شده است تماس بگیرند و آن را به سمت خورشید بکشانند.

ماموران کنترل امیدوارند تا با قرار دادن یکی از صفحات خورشیدی بزرگتر این کاوشگر در معرض نور خورشید بتوانند انرژی کافی را برای شارژ باتری های این کاوشگر تامین کنند.

محققان اکنون منتظرند تا ببینند چه زمانی این کاوشگر از خواب بیدار می شود ؛ ممکن است که این بیداری به زودی فردا صبح باشد.

دانشمندان امیدوارند صفحه های خورشیدی کاوشگر بتوانند جای باتری را بگیرند. ماموریت این کاوشگر نمونه برداری از این ستاره دنباله دار است.

امید می رود از این طریق اطلاعات بیشتری از منشاء منظومه شمسی بدست آید.

کاوشگر فیله روز چهارشنبه از فضاپیمای «روزتا» جدا شد و بر روی سطح یخی ستاره دنباله دار چوریومف وی پی شش فرود آمد.

فضاپیمای روزتا 10 سال پیش با هدف کشف سرنخ هایی درباره پیدایش منظومه شمسی به فضا پرتاب شد و به تعقیب ستاره دنباله دار چوریومف وی پی شش پرداخت.

این ستاره دنباله دار درحال حاضر 300 میلیون مایل (480 میلیون کیلومتر) با زمین فاصله دارد و با سرعت 34 هزار مایل در ساعت (55 هزار کیلومتر در ساعت) در فضا حرکت می کند.

به عقیده بیشتر کارشناسان فرونشاندن روبات بر روی یک جرم فضایی که با سرعت حدود 55 هزار کیلومتر بر ساعت در فضا حرکت می کند یکی از بزرگترین ماجراجویی های بشر در فضا به شمار می رود.

هدف از ماموریت روزتا و فیله کمک به افشای اسرار چگونگی تشکیل منظومه شمسی در 4.5 میلیارد سال پیش است

منبع: اسپیس دات کام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها