تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۴۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶

«آواره همدانی» به خاک سپرده شد

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از دفن پیکر «مهدی تعجبی» متخلص به «آواره همدانی» در بهشت سکینه کرج خبر داد.
تدبیر24: محمد طاهری در منطقه البرز اظهار کرد: مرحوم آواره همدانی از یک سال و نیم پیش بر اثر سکته در منزل خود بستری بود و ظهر روز 27 آبان دار فانی را وداع گفت.

او افزود: پیکر این شاعر انقلاب صبح 28 آبان با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان استان البرز از مقابل منزلش در فردیس تشییع و در بهشت سکینه به خاک سپرده شد.

طاهری گفت: استاد آواره همدانی در سال 1319 در شهر همدان به دنیا آمد، که در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به علت مبارزه و مخالفت با رژیم ستم‌شاهی تحت تعقیب ساواک قرار گرفت. این شاعر به خاطر تحت تعقیب بودن از دست ساواک به طور مستمر محل زندگی خود را تغییر می‌داد و به همین دلیل آواره همدانی لقب گرفت.

این مسئول فرهنگی افزود: چاپ یکی از شعرهای انتقادآمیز این شاعر نسبت به وضعیت حجاب و ترویج فرهنگ برهنگی دردوران طاغوت در روزنامه «توفیق» پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا ساواک وی را تحت تعقیب قرار دهد.

او همچنین گفت: مرحوم آواره همدانی از جمله شاعرانی است که در حوزه شعر حماسی و مذهبی اشعار زیادی سروده است و ازجمله شاعران مدیحه‌سرای کشور محسوب می‌شد.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در پایان گفت: مجموعه اشعار و نوحه‌های مذهبی این شاعر با عنوان «آواره» توسط انتشارات آرام دل به چاپ رسیده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: