تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۴۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
مجری طرح نیروگاه های بخار سازمان توسعه برق ایران گفت: توسعه نیروگاه های ذغال سنگ سوز در کشور یکی از موضوعات قرار گرفته در اولویت برنامه ها است.
تدبیر24: مصطفی علی ربانی افزود: در زمان حاضر بسیاری از کشورهای جهان همچون چین، ژاپن، آمریکا، روسیه و اروپایی و آفریقایی بار اصلی خود را با ذغال سنگ تامین می کنند، اما در ایران به دلیل فراوانی گاز طبیعی و همچنین تامین سوخت نیروگاه ها از طریق سوخت های فسیلی چندان وارد بحث ذغالسنگ نشده ایم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر به دلیل افزایش قیمت سوخت های فسیلی و سهولت صادرات آن معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارت نیرو به این نتیجه رسیدند که ما باید ذغال سنگ را وارد سبد انرژی کشور کنیم و ساخت اولین نیروگاه بخاری ذغال سنگ سوز در طبس کلید خورد.

مجری طرح نیروگاه های بخار، اظهار داشت: با مطالعات صورت گرفته در طبس بیش از یک میلیارد تن ذغال سنگ حرارتی داریم که می توانیم از آن برای سوخت نیروگاه استفاده کنیم.

ربانی با بیان اینکه در طبس در حال ساخت دو واحد 325 مگاواتی جمعا 650 مگاوات نیروگاه هستیم، ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این نیروگاه و بومی شدن فناوری آن قطعا کشور به سمت نیروگاه های بخاری ذغال سنگ سوز می رود.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه های بخاری ذغال سنگ سوز در برخی از نقاط دنیا در داخل شهرها واقع شده اند که برای جلوگیری از آلودگی آن تجهیزات حذف آلودگی بر نیروگاه نصب می شود، گفت: ما نیروگاه ذغال سنگ سوز طبس را در کویر طراحی کرده ایم، اما در همان جا نیز برایش سامانه حذف آلودگی پیش بینی شده و هیچگونه آلودگی ندارد.

مجری طرح نیروگاه های بخار تصریح کرد: پول سوخت گاز طبیعی برای هر کیلووات ساعت انرژی الکتریکی حدود 12 سنت است، در حالی که این رقم با ذغال سنگ به حدود 5 سنت کاهش می یابد که صلاح است برای تولید برق از این سوخت استفاده شود.

ربانی اظهار داشت: تجهیزات اصلی این نیروگاه را مپنا تامین می کند که به دلیل برخی محدودیت های بین المللی ال.سی آن هنوز باز نشده، ولی در آستانه گشایش است.

وی ادامه داد: کارهای ساختمانی و تجهیزات جانبی که تولیدکنندگان داخلی تامین می شود در حال اجراست و تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به محض تامین تجهیزات اصلی جهشی در پیشرفت طرح صورت می گیرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها