تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۴۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
«نوری المالکی» معاون رییس جمهوری عراق که در لبنان بسر می برد، با قدردانی از محور مقاومت بویژه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان تاکید کرد که جنگ با تروریسم تکفیری و حامیان منطقه ای و بین المللی آن تا پیروزی نهایی متوقف نخواهد شد.
تدبیر24: نوری المالکی که برای نخستین بار به جنوب لبنان سفر کرده است، روز یکشنبه درجریان بازدید از موزه گردشگری جهادی « ملیتا» در منطقه اقلیم التفاح گفت: هدف داعش و حامیان آن، این بود که در سوریه سد را بشکنند و سپس درمنطقه بسوی عراق ، لبنان و ایران حرکت کنند و عزت و کرامت امت اسلامی را از بین ببرند اما هوشیاری و بیداری و روحیه جهادی جنبش های اسلامی با حمایت های جمهوری اسلامی ایران ، مراجع عظام ، علما و مجاهدان مانع آنها شد.

نخست وزیر سابق عراق دراین بازدید از«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به عنوان برادرعزیز ومجاهد بزرگ یاد و از وی و دیگر مجاهدان حزب الله تشکر و قدردانی کرد.

وی همه انقلابیون و آزادگان جهان را به سفر به جنوب لبنان سرزمین جهاد، مقاومت ، حماسه آفرینی ، شهادت و پیروزی دعوت کرد و اظهارداشت: باید از نزدیک دید که چگونه نیروهایی معدود اما مقاوم و با روحیه بالا و جهادی توانسته اند جنایتکارترین نیروی هجومی منظم صهیونیست را با صبر و شهادت شکست بدهند.

نوری المالکی تصریح کرد: نخستین موفقیت مقاومت ، حفظ روحیه جهادی در امت اسلامی بود در زمانی که روحیه خواری ، تسلیم شدن و تبعیت محض در پشت طرح های خیالی سازش پنهان شده بود.

معاون رییس جمهوری عراق خاطرنشان کرد: مقاومت توانست همه را متوجه مسئولیت خود کند ، دروغگویی بسیاری از کسانی را که مدعی حمایت از فلسطین و سرزمین مقدس و جهاد بودند، فاش نماید، و سرانجام مردان مقاومت موفق شدند ارتش خون ریز و تا بن دندان مسلح صهیونیست را شکست دهند و پیروزی را رقم بزنند.

نخست وزیر سابق عراق در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: داعش و خلف آن القاعده و حزب بعث و طائفه گراها همه دست ساخته کسانی هستند که می خواهند حرمت و عظمت امت اسلامی و این منطقه و لبنان را هتک کنند همانگونه که در افغانستان و سوریه انجام داده اند.

وی گفت: هدف آنها این بود که در سوریه سد را بشکنند و سپس در منطقه بسوی عراق ، لبنان و ایران حرکت کنند ،عزت و کرامت امت اسلامی را از بین ببرند اما هوشیاری و بیداری و روحیه جهادی جنبش های اسلامی با حمایت های جمهوری اسلامی ایران ، مراجع ،علما و مجاهدان مانع آنها شد.

نوری المالکی افزود: آنها دریافتند روحیه جهاد واقعی باقی است و نبض آن همچنان می زند و خون های ما آماده ریخته شدن در راه دفاع از مقدسات ، کرامت و عزت امت اسلامی است و خون های هبه شده ، غیرت ملی و اسلامی مردم عراق برای مقابله با تروریسم را ثابت کرد.

معاون رییس جمهوری عراق تصریح کرد: هدف از توطئه و تخریبی که در سوریه رخ می دهد، تنها عراق و سوریه نیست بلکه اینها مقدمه ای برای هدف قرار دادن لبنان و ایران هستند

نخست وزیر سابق عراق درعین حال تاکید کرد: امروز می گوییم تا زمانیکه آنها درصدد تخریب و ویران کردن بنیان ها و ساختار منطقه، نقض حاکمیت و اهانت به مقدسات و حرمت آنها هستند، دفاع از همه این مناطق برای همه ما یک واجب مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: سدی بزرگ پشت آن پر از خون است، اگر این سد بشکند همه منطقه غرق خواهد شد.

نوری المالکی تاکید کرد: الحمد لله فرزندان عراق پیروز شده و انتفاضه جهادی چهارم آنها درخشید و تا جانفشانی جوانان عراقی وجود دارد ، عراق فرو نخواهد پاشید و اهداف دشمنان محقق نخواهد شد.

نخست وزیر سابق عراق با بیان اینکه « نبرد ما با تروریسم و حامیان آن مستمر است»، گفت: آنها نمی خواهند ما محور و دوست یکدیگر باشیم بلکه می خواهند ما فقط دنباله رو باشیم.

معاون رییس جمهوری عراق افزود: ما دوستدار صداقت با همه کسانی هستیم که بخواهند با ما صادق باشند و از این صداقت استقبال می کنیم ، درها را برروی همه می گشاییم و با آنها تعامل می کنیم و تنها رژیم شرور اسراییل از این قاعده مستثنی است.

وی خاطرنشان کرد: من به آینده هر چند سخت است ، امیدوار و خوشبین هستیم ، راه سخت است اما کسانی که از صعود به قله بترسند باید برای همیشه روزگار در ته دره بمانند و ما با اذن الهی و با همت مبارزان صعود خواهیم کرد.

نوری المالکی تصریح کرد: ازهمین جا به همه نیروهای مقاومت لبنان و مجاهدان و شهدای آن احترام می گذارم و تبریک می گویم.

براساس این گزارش، شیخ « محمد الکوثرانی» نماینده « سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله وهیات رسمی بلندپایه عراقی از جمله « حسن السنید و خلف عبدالصمد» از نمایندگان مجلس عراق، «یاسین مجید، حیدر الکفیثی و کامل الساعدی» نمایندگان سابق پارلمان عراق و « رعد الالوسی» سفیر عراق در بیروت وی را در جریان سفر به جنوب لبنان همراهی کردند.

« محمد رعد» و « علی فیاض» رییس و عضو فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) درمجلس لبنان و شماری دیگر از شخصیت ها و مقامات محلی از المالکی و هیات همراه وی در جنوب لبنان و موزه ملیتا استقبال کردند.

المالکی از موزه سرپوشیده و روباز ملیتا ( حکایت زمین برای آسمان) که در برگیرنده تانک ها وخودروهای نظامی نابود شده و تجهیزات غنیمت گرفته شده از ارتش صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 است، دیدن کرد.

** دیدار با نخست وزیراسبق لبنان

معاون رییس جمهوری عراق که از عصر شنبه برای دیدار با مقامات رسمی و حزبی لبنان در این کشور بسر می برد، صبح یکشنبه نیز با « سلیم الحص» نخست وزیر اسبق لبنان دیدار و با وی در باره تحولات منطقه و بویژه لبنان و عراق گفت وگو کرد.

سلیم الحص برای ملت عراق پیروزی در مقابل تروریسم را آرزو کرد و گفت که امیدوارم بزودی ریشه این پدیده شوم از لبنان ، سوریه و فلسطین برای همیشه کنده شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها