تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۴۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
گویا تمامی راه حل‌های پیشنهاد شده از سوی ایران مبنی بر رفع مشکل تردد کامیون‌ها با ممانعت ترک‌ها روبرو شده و راه حل پیشنهادی آن‌ها مبنی بر پلمپ مخازن سوخت خودروهای ترانزیتی این کشور در مرز نیز نتوانسته ترک ها را راضی کند. به گفته رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران قرار است برای حل این مشکل معاون وزیر راه ترکیه روز شنبه به ایران بیاید.
تدبیر24: مسعودخوانساری اظهار کرد: ظاهرا مسوولان ترکیه به کامیون‌های خود اطلاع‌رسانی نکرده بودند و کامیون‌های ترک نیز طبق روال قبلی با باک خالی به مرز ایران آمده بودند تا در داخل ایران از سوخت ارزان قیمت استفاده کنند، ولی زمانی که متوجه پلمپ باک‌ها شدند، مجبور به توقف شدند.

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران افزود: ظاهرا بین طرف‌های ترک نیز درگیری‌هایی به وجود آمده و رانندگانشان اعتراض دارند که چرا ترکیه چنین درخواستی را از ایران داشته است.

خوانساری در عین حال بیان کرد: تنها راهکار این موضوع آن است که در مقابل زیاده‌خواهی‌های ترکیه ایستادگی شود، چون گازوییل در کشور ما لیتری 250 تومان بوده و این در حالی است که در ترکیه لیتری 7000 تومان است.

وی افزود: طرف ترک یکبار دیگر نیز همین کار را در سال 1381 انجام داد که ایران روی مواضع خود ایستادگی کرد و ترکیه مجبور شد با ایران تعامل کند.

با توجه به اینکه ترک‌ها مدعی بودند کامیون‌هایشان در ایران سوخت‌گیری نمی‌کنند، پیشنهاد کردند برای حل مشکل تردد در مرز بازرگان، باک کامیون‌هایشان پلمپ شود که ایران ابتدا با این موضوع مخالفت کرد، اما در نهایت این پیشنهاد را پذیرفت.

اما رسانه‌های ترکیه از صبح دیروز این جو رسانه‌ای را به راه انداخته‌اند که ایران اجازه عبور کامیون‌های ترکیه از مرزهایش را نمی‌دهد. این درحالی است که مسوولان ایران با رد این خبر اعلام کرده‌اند اگر مانعی بر سر راه تردد کامیون‌های ترک به وجود آمده تنها به دلیل نبود آمادگی لازم از سوی این کامیون‌ها برای پلمپ مخازن سوخت بوده است.

هر چند در ماه‌های گذشته تلاش ایران برای برقراری یک ارتباط مستقیم با مسوولان ترکیه برای حل شدن موضوع ترانزیت کامیون‌ها از مرز زمینی دو کشور به نتیجه خاصی نرسیده و ترک‌ها علاقه‌ای برای حل شدن این بحران نشان نداده‌اند، اما گفت‌وگوهای مرزی دو طرف تا عصر روز سه‌شنبه ادامه داشته و تلاش ها برای رسیدن به یک راه حل مطمئن ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها