تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۴۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

تایید دارو برای بیماری‌ نادر مغزاستخوان

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی «روکسولیتینیب» با نام تجاری «جاکافی» را برای درمان نوع نادری از بیماری‌ مغز استخوان تایید کرد.
تدبیر24: بیماری «پلی‌سیتمی ورا» نوعی بیماری خونی «میلوپرولیفراتیو» است که در آن مغز استخوان بیش از حد موردنیاز بدن گلبول قرمز می‌سازد و این افزایش، موجب تولید بیشتر پلاکت‌های خونی و گلبول‌های سفید می‌شود. در واقع افزایش گلبول‌های قرمز خونی (RBC) در بدن منجر به بروز مشکلاتی همچون متورم شدن طحال، لخته شدن خون و خونریزی‌های داخلی می‌شود. بیماری پلی‌سیتمی ورا همچنین خطر حمله و ایست قلبی را افزایش می‌دهد.

جاکافی (Jakafi)، اولین دارویی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان مبتلایان به پلی‌سیتمی ورا و بیمارانی که قادر به تحمل داروی Hydroxyurea نیستند به منظور کاهش سطح پلاکت‌های خونی و گلبول‌های قرمز (RBG)‌ در خون تایید شده است. نحوه عملکرد جاکافی شبیه داروی Hydroxyurea است و تنظیم عملکرد سیستم ایمنی را در بدن برعهده دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: