تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸

بیماری اوتیسم در پسران چهار برابر دختران است

رئیس سازمان بهزیستی کشور از بروز چهار برابری بیماری اوتیسم در پسران در مقایسه با دختران خبر داد.
تدبیر24:به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ همایون هاشمی با اشاره به اینکه این بیماری نوعی در خود فروماندگی و عدم عبور از سنی خاص در کودکی است،

گفت : باید با کمک توانبخشی این بیماران برای عبور از این سن و حضور موفق در اجتماع زمینه مناسب را فراهم آورد.

هاشمی اضافه کرد: توانبخشی برای بیماران اوتیسم در واقع پیشگیری از معلولیت های شدید و حداقل کاهش اثرات آن است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: محتوای علمی و کتاب مرجع برای روش برخورد با این بیماران در کشور نبود.

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان بهزیستی کتاب مرجع به منظور روش صحیح برخورد با بیماران اوتیسم برای شناخت خانواده ها و جامعه ترجمه شده و به زودی منتشر می شود.

کتاب " اوتیسم و گذر موفق به بزرگسالی" ترجمه دکتر همایو هاشمی در انتشارات سازمان بهزیستی کشور منتشر می شود.


رئیس سازمان بهزیستی کشوردرادامه مصاحبه با خبرنگاران از افزایش شمار سالمندان به بیش از 15 میلیون نفر تا سال 1404 خبر داد.

همایون هاشمی گفت: به سبب ارتقای بهداشت و خدمات سلامت و کیفیت زندگی و افزایش سن امید به زندگی در کشور شمار سالمندان روبه افزایش است.

وی افزود: براساس آمارها امسال حدود 6 میلیون و 200 هزار سالمند در کشور داریم که تا 12 سال آینده شمار آنان بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

هاشمی اضافه کرد: 20 درصد این سالمندان به دلایل مختلف از خدمات بیمه درمانی برخوردار نیستند که تلاش برای پوشش بیمه ای این افراد در اولویت است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مشارکت 6 وزارتخانه در شورای ملی سالمندان گفت: دبیرخانه این شورا در سازمان بهزیستی فعال است و تاکنون جلسات متعدد کارشناسی با دستگاه های مرتبط برگزار کرده است.

وی به لزوم توجه به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای ارائه خدمت مناسب به سالمندان در کشور افزود: امیدواریم شورای ملی سالمندان به زودی تشکیل شده و نتایج نشست های کارشناسی را مصوب کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تدوین کتابی در زمینه  چگونگی مراقبت  و اثرات حرکات توانبخشی در ارتقای سلامت سالمندان خبر داد.

وی افزود:سالمندی در کشورما مساوی با ناتوانی است که باید با برنامه های توانبخشی سالمندان توانایی در کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح مراقبت در خانه برای معلولان و سالمندان از اولویت های این سازمان است که سال گذشته رونمایی شد و امسال نتایج آن بررسی می شود.

وی ضمن تبریک هفته سالمندان افزود: تست رایگان پزشکی سالمندان و انتشار 16 مطالبه برای سالمندان از سوی سازمان بهزیستی کشور به مناسبت این هفته  صورت گرفته است.

 شیوع اوتیسم در ایران؛ هشت در ده هزار نفر 

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور هم در جمع خبرنگاران از شیوع هشت در ده هزار نفری اوتیسم در کشور خبر داد.


یحیی سخنگویی گفت: شیوع اوتیسم در جهان 80 در 10 هزار نفر گزارش شده که این نشانگر احتمال ناشناخته ماندن بیماران در کشور است.


وی افزود: تشخیص و مداخله دیرهنگام مانع از تاثیر توانبخشی در بهبود کودکان اوتیسم شده است.


سخنگویی اضافه کرد: امکان شناسایی این بیماران از یک سال تا 18 ماهگی وجود دارد و مداخله به هنگام موجب کاهش چشم گیر آثار این بیماری و پیشگیری از معلولیت شدید می شود.


اوتیسم بیماری با کاهش توانایی ارتباط با جامعه و در خود ماندگی در یک سن از دوران رشد است که با مداخله به هنگام عوارض آن کاهش یافته و از بروز معلولیت های شدید پیشگیری می شود.

اجرای طرح غربالگری اوتیسم در 5 استان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین با اشاره به اجرای طرح غربالگری اوتیسم در 5 استان کشور  گفت:  این طرح به منظور شناسایی و مداخله به هنگام برای کودکان 2 تا 5 سال اجرا می شود.

وی افزود: این طرح در مرحله نخست برای 200 هزار کودک در استانهای قم، همدان،خوزستان،خراسان رضوی و کرمان اجرا می شود.

سخنگویی بابیان اینکه به تمام مجریان این طرح در استانها آموزش های لازم ارائه شده است، اضافه کرد:443 پایگاه سطح اولیه برای تشخیص احتمالی و 86 پایگاه سطح دوم برای تشخیص نهایی بیماری اوتیسم در این استان ها فعال شده اند.

وی افزود:9 مرکز مداخله به هنگام نیز برای توانبخشی و پیشگیری از بیماران اوتیسم پس از تشخیص قطعی نیز در قالب این طرح فعال است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ابراز امیدواری کرد این طرح تا پایان سال در 5 استان دیگر نیز اجرا شود و گفت: این طرح به منظور مداخله به هنگام افزایش تاثیر توانبخشی در بین این بیماران و کاهش علائم و گاه درمان و پیشگیری است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: