تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۴۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
همایش تشکل های دانشجویی عضو سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) روز چهارشنبه با حضور دانشجویان عضو این اتحادیه دانشجویی در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

تدبیر24: دبیرکل سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) در افتتاحیه این همایش با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد دارای سه اتحادیه بزرگ دانشجویی است که هر ساله در شهرهای مختلف به برگزاری برنامه می‌پردازند، یادآور شد: در این همایش 35 تشکل از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور حضور دارند و حدود 170 تن از اعضای سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) در همایش مشهد حضور یافته‌اند.

محمدعلی سعادتی ضمن بیان این‌که این مراسم با رویکرد فرهنگی و سیاسی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست هم اندیشی در جهت فعالیت‌های سازمان اسلامی دانشجویان ایران "سادا" می‌باشد.

سعادتی ضمن بیان این موضوع که اتحادیه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد سالانه حدود سه تا چهار همایش در شهرهای مختلف برگزار می‌کند تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگری که در این نشست‌ها بر آن تاکید می‌شود ایجاد آگاه سازی قشر دانشگاهی برای فعالیت های تشکل های دانشجویی است.

قدمیاری: دوره دستاويزي احزاب و جريانات سياسي به تشكل‌هاي دانشجويي گذشته است

در ادامه این همایش مديركل تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي اظهار كرد: هدف و رويكرد اصلي ما در مديريت تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اين است كه دانشجويان در قالب تشكل‌هاي دانشجويي فعاليت كنند.

علی قدمیاری ادامه داد: در حال حاضر نيز ايجاد فضاي سالم و عادلانه و پايبند به قانون را دنبال مي‌كنيم تا بتوانيم در راستاي چارچوب‌هاي معين و منويات مقام معظم رهبري به فعاليت ادامه دهيم.

مديركل تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي با تاكيد بر لزوم قانون‌گرايي خاطرنشان كرد: اگر در دانشگاه‌ها قانون به درستي اجرا شود 70 درصد مشكلات حل خواهد شد.

قدمياري با اشاره به انتظارات تشكل‌هاي دانشجويي از مسئولان تصريح كرد: سعي ما در شش ماهه اخير اين بود كه دغدغه‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي را بشنويم و حل مسائل مشترك در اولويت كاري ما قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه «مسئولان دانشگاهي نيز انتظارات زيادي از تشكل‌هاي دانشجويي دارند» گفت: عمده‌ترين كمکي كه يك تشكل مي‌تواند به دانشگاه كند همراهي با تصميمات دانشگاه است؛ در حقيقت تشكل‌ها بايد در تفهيم علمي و منطقي تصميمات واحدها فعاليت داشته باشند.

مديركل تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي تاكيد كرد: تشكل‌هاي دانشجويي برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي را اولويت اصلي فعاليت‌هاي خود قرار دهند چرا كه برگزاري اين كرسي‌ها جايگاه مناسبي براي ارائه سلايق مختلف است.

قدمياري خاطرنشان كرد: بايد توجه داشت كه دوره دستاويزي احزاب و جريانات سياسي به تشكل‌هاي دانشجويي گذشته و حمايت ما نيز تا زماني ادامه خواهد داشت كه تشكل‌ها بتوانند مستقل به فعاليت خود ادامه دهند.

وي اضافه كرد: در صورتي كه تشكل‌ها به اين مهم اهتمام نداشته باشند ما در دفتر مركزي مانع فعاليت آنها خواهيم شد.

مديركل تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص لزوم راه‌اندازي اتحاديه‌هاي دانشجويي بيان كرد: تنها راهي كه دبيرخانه مركزي تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد مي‌تواند از تصدي‌گري فاصله گيرد اين است كه اتحاديه‌هاي مختلفي شكل دهد در حال حاضر ما سه اتحاديه در دانشگاه آزاد داريم كه سياست ما تقويت اين اتحاديه ها است.

قدمياري افزود: در حقيقت اتحاديه‌ها از فضاي رقابتي برخوردارند حسن و مزيت جريان دانشجويي نيز سيال‌بودن آن است و خواسته ما از اتحاديه‌هاي دانشجويي اين است كه در اين خصوص رفتاري جدي‌تر داشته باشيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برنامه‌هاي اين دبيرخانه در آينده تصريح كرد: عمده‌ترين برنامه ما حركت در مسير برنامه محوري است البته اين به معناي ديكته‌اي شدن فرايندها نخواهد بود تنها وظيفه ما مشخص كردن چارچوب‌هاست.

مديركل تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي تاكيد كرد: بصيرت‌افزايي ودانش سياسي در اولويت‌هاي كاري دبيرخانه خواهد بود.

قدمياري با اشاره به شعار دبيرخانه تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي اظهار كرد: امسال شعار هر تشكل يك نشريه، يك سايت را براي فعاليت‌هاي خود در نظر گرفته‌ايم.

وي ادامه داد: در حال حاضر تشكل‌هاي دانشجويي بايد به سمت توليد نشريه گام بردارند،‌دانشگاه آزاد نيز ظرفيت چاپ كشوري اين نشريات را دارد و يارانه خوبي به نشريات دانشجويي پرداخت مي‌شود.

مديركل تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي تاكيد كرد: همچنين بايد اتحاديه‌هاي دانشجويي بايد به سمت تهيه مرام‌نامه گام بردارند در اين مدت علت برخي از عدم صدور مجوز برگزاري برنامه،‌نبودن همين مرام‌نامه بوده است.

شيخ‌الاسلامي :بايد در دانشگاه فضاي گفت‌وگو و اعتدال ايجاد شود

در ادامه این همایش رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، واحد مشهد گفت: مرام ما در دانشگاه اعتدالي است؛ از افراط و تفريط در همه زمينه‌ها پرهيز مي‌كنيم.

عباس شيخ‌الاسلامي اظهار كرد: بايد در دانشگاه فضاي گفت‌وگو و اعتدال ايجاد شود؛ بيانات و سلايق مختلف بيان شود و كرسي‌هاي آزادانديشي در فضاي آرام برگزار شود.

شيخ‌الاسلامي با اشاره به اهداف مشترك دانشجويان در دانشگاه آزاد تصريح كرد: بايد توسعه مردم سالاري ديني در كشور تعميق يابد؛ لازم است كه بپذيريم عده‌اي در كشور هستند كه با مردم سالاري مخالفند و عده‌اي هم به دنبال اين هستند كه ريشه دين را از جامعه بزدايند؛ لذا تشكل‌ها بايد در توسعه مردم سالاري ديني تلاش كنند.

وي بر توسعه مشاركت دانشجويان تاكيد و خاطرنشان كرد: دشمنان دوست ندارند كه سطح مشاركت دانشجويان در جامعه بالا رود و اينگونه القا مي‌كنند كه هم‌اكنون دانشجويان خاموش هستند و كاري به سياست ندارند؛ متاسفانه در هشت سال قبل جوي ايجاد شد كه دانشجو سياست‌زده شود.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي مشهد اضافه كرد: جذب دانشجويان در شرايط فعلي كه عده‌اي از اين قشر تماشاچي هستند كار سختي است؛ خوشبختانه در آيين‌نامه جديد دانشگاه آزاد ايجاد تشكل‌ها تسهيل شده است و ميرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در اين آئين‌نامه تلاش كرده است كه استعلامات زايد حذف شود و اكنون تنها كافي است كه براي ايجاد يك تشكل‌ در دانشگاه، فرد سابقه محكوميت انضباطي نداشته باشد.

شيخ‌الاسلامي گفت: معتقدم هر چه تشكل در دانشگاه ايجاد شود خوب است؛ نبايد هيچ تشكلي خودش را برتر از تشكل ديگر بداند؛ وجود احزاب قوي كار تشكل‌ها را سخت كرده است در مواردي هم تشكل‌ها بار احزاب را به دوش مي‌كشند.

وي با اشاره به اهداف ديگري كه بايد تشكل‌ها در راستاي آن‌ تلاش كنند، خاطرنشان كرد: كثرت‌گرايي و وجود افكار مختلف به نفع دانشگاه‌ است؛ چپ و راست ندارد بايد همه بتوانند حرفشان را بزنند اجازه دهيم فرهنگ كثرت‌گرايي در دانشگاه ايجاد شود هر حرفي يك نقد را دارد و نقد هم به نوعي هديه به فرد گوينده است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد يادآور شد: بايد در تشكل‌ها اعتقاد به راي اكثريت و رعايت حقوق اقليت تاكيد شود؛ دموكراسي اين است كه اگر در قدرت هستيم حقوق مخالف را به رسميت بشناسيم لذا اگر در دانشگاه نيز تشكلي قدرت گرفت بايد به مخالف خود هم تريبون بدهد.

شيخ‌الاسلامي با تاكيد بر حاكميت قانون در دانشگاه و جامعه خاطرنشان كرد: ما ياد گرفتيم كه حتي قانون بد بهتر از بي‌قانوني است؛ اجازه نمي‌دهيم قانون‌شكني در جامعه اشاعه پيدا كند امروزه مصداق بي‌قانوني را در كشورهاي همسايه مي‌بينيم.

وي ‌افزود: ما از افراط و تفريط در همه زمينه‌ها پرهيز مي‌كنيم؛: مشي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نيز مبني بر اعتدال است؛ زماني كه وي رد صلاحيت شد، خيلي‌ها مي‌گفتند كه بايد بگذارد و برود؛ اما ديديم كه فرقي در روحيه اعتدالي ايشان نكرد.

شيخ‌الاسلامي با اشاره به اصولي چند از قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در خصوص امر به معروف و نهي از منكر و حاكميت استقلال، آزادي و جمهوريت تصريح كرد: مهمترين و سخت‌ترين امر به معروف امر به معروف و نهي از منكر دولت مردم به حاكميت است؛ همچنين در قانون تاكيد زيادي به استقرار آزادي و حفظ استقلال شده است؛ حتي در قانون آمده است كه مجلس حق ندارد توسعه آزادي را به وسیله وضع قانون سلب كند.

آيت‌الله معصومي :فعالین تشکل های دانشجویی باید خدايي فعاليت كند

در انتهای این همایش نیز عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تشكل‌هاي دانشجويي بايد در مسير غفلت‌زدايي گام بردارند.

آيت‌الله علي اصغر معصومي با بیان اینکه علم ريشه تمام خيرات است؛ اظهار كرد: قبل از انقلاب غربي‌ها ما را در وادي جهل و ناداني قرار دادند، تا بتوانند بر ما حكومت كند، اما امام خميني(ره) توانست اين بت را بشكند.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد با بيان اينكه دانشجويان كشور افرادي پاك، ‌دلسوز و تابع علما هستند،‌ گفت: دانشجو بايد اطلاع و آگاهي خود را از زمان افزايش دهد و در قالب تشكل‌ها، خدايي فعاليت كند.

معصومي با اشاره به منويات مقام معظم رهبري در خصوص فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي خاطرنشان كرد: ايشان هميشه در سخنان خود بر توليد علم و فنآوری تاکید دارند و دانشگاه بايد كارآفرين و قدرت‌آفرين باشد.

وي با بیان اینکه تشكل‌هايي موفق هستند كه بتوانند در مقابله با دشمن موفق عمل كنند و تشكل‌هاي ما بايد علي‌اكبري باشند، گفت: خون شهدا تا قيامت زنده خواهد بود و هر كس كه با آن مبارزه كند در حقيقت به ستيز با اسلام پرداخت است.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد تصريح كرد: اگر يك تشكل فعاليت الهي داشته است و در مسير خط امام و رهبري حركت مي‌كند بايد بر فعاليت او صحه گذاشت و در غير اين صورت بايد مانع فعاليت اين تشكل‌ها شد.

وي با اشاره به رسالت اصلي تشكل‌هاي دانشجويي اظهار كرد: تشكل‌هاي دانشجويي بايد با پرواز علمي و فكري پرده غفلت را كنار بزنند و به سوي رفاه و نصرت كشور گام بردارند.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد با بیان اینکه امروز وظيفه تشكل‌ها توليد علم و فناوري است، تاكيد كرد: اين وظيفه آنهاست كه منابع كشور را براي آيندگان حفظ كنند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها