تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۴۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
مهدی چمران در گفت و گوی اختصاصی با تدبیر24 خبر داد :

اگر قالیباف تخلف کرده باشد مسکوت نمی ماند / مسجد جامعی موفق خواهد بود / تشکیل کمیسیون اصل 100 در شورای شهر

اگر کسی تخلف کرده باشد به هیچ وجه مسکوت نخواهد ماند چه شهردار باشد چه نباشد . من خودم به قالیباف پیشنهادم این بود که در حسابرسی های مالی اگر کسی حتی چند سال قبل هم . . .

تدبیر24 : مرد شماره یک 10 سال گذشته شورای شهر تهران این روزها که کرسی اش را به یکی از چهره های اعتدالی اصلاح طلبان تقدیم کرده است دیگر کمتر در رسانه ها ظاهر می شود و کمتر به اظهار نظر می پردازد . قطعا چمران صندوق راز همه اتفاقاتی خوب و بدی است که در دوران شهرداری قالیباف و احمدی نژاد روی داده است اما طرح این مسائل فرصت مناسبی می خواهد که چمران در یک گفت و گوی تفصیلی به آن پاسخ دهد . برادر شهید چمرات را که این روزها به سختی می توان پیدایش کرد را در سالن انتظار فرودگاه و در حال سفر به گرگان پیدا کدیم و گفت و گویی کوتاه با وی انجام دادیم که در پی می آید . چمران قول داد که به زودی به صورت حضوری و مفصل پاسخگوی تدبیر24 باشد .

شما به عنوان رئیس شورای شهر سوم هنوز به صورت جدی در خصوص ماجرایی که برای خانم راستگو روی داد اظهار نظر نکرده اید؟

زیاد صلاح نمی دانم  وارد این قضیه شوم چون به نظرم حادثه مناسب و خوبی نبود . به نظرم آن جریان عصبی ان روزها هم فروکش کرده است .اصولا در شورای شهر فراکسیون های حزبی و جناحی نباید حاکم باشند چرا که نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد . در شورای شهر باید افراد در مسائل تخصصی اداره شهر و مسائلی از قبیل عمران ، شهرسازی و مسائل اجتماعی و فرهنگی آگاه باشند. از سوی دیگر این مسائل با سیاست زدگی سازگار نیست به همین دلیل مبنای تصمیم گیری نباید مبنای سیاسی باشد و هر کس باید بر مبنای مشی و روش خودش تصمیم بگیردکه البته آزاد هم هست .

 دوستانی بودند که قبل از رای گیری با خود من صحبت کردند و از قبل هم خیلی با یکدیگر صمیمی بودیم ولی موقع رای گیری به کس دیگری رای دادند و من به آن ها حتی یک اخم هم نکرده و به روی خودم هم نیاوردم و هم اکنون هم همان دوستی را با آنها دارم چون انسان آزادی هستند و برای رای دادن به نتیجه ای رسیدند و نمی شود آن ها را تحت فشار گذاشت .

به نظر من برخورد های چکشی و سیاسی و حزبی کردن در شورای شهر اصلا درست نیست . برخورد سیاسی در مجلس یا ریاست جمهوری با شورا فرق اساسی دارد  ولی در مورد شورا هر فردی آزاد است . ما در شورای سوم اینگونه بودیم و اصلا برایمان مهم نبود که طرح یا پیشنهادی که ارائه می شود از طرف چه کسی است بلکه می دیدیم که چه چیزی پیشنهاد داده است .چون در جلسات ما خبرنگاران حضور داشتند شاهد این مساله بوده اند . بحث صمیمیت و دوستی و جناح و سیاست کاملا با مسائل شهر و دغدغه های شهروندان فرق می کند .

فکر می کنید شورای چهارم برای مبتلا نشدن به سرنوشت شورای اول چه باید بکند ؟

من از همینجا استفاده و روی این موضوع تاکید می کنم که شورای شهر چهارم باید تفکر جناحی را کنار بگذارد و روی مسائل تخصصی فکر بکند . به طور مثال در دو جلسه گذشته من پیشنهادی دادم که کمیسیونی در شورای شهر تشکیل شود که وظیفه نظارت بر کل فعالیت های شهر را داشته باشد .الان شورا فقط می تواند روی شهرداری نظارت کند در حالی که بر اساس اصل 100 قانون اساسی همه امور شهر از جمله امور اداری، اجتماعی بهداشتی رفاهی آموزشی و . . . همه باید زیر نظر شورای شهر باشد که هنوز محقق نشده است و من اسم آن را مانند کمیسیون اصل 90 مجلس کمیسیون اصل 100 گذاشته ام و بسیاری از اعضای شورا در حال نام نویسی در آن هستند . هدف این کمیسیون این است که با نظارت بر همه ارکان مسئول در شهر مدیریت یکپاچه شهری را محقق کند . این یک نمونه کوچکی است که وقتی کارهای تخصصی به میان بیایید جنبه های سیاسی به کنار می رود و مسائل عمده شهر مد نظر می شود .

در خصوص انتخاب دویاره قالیباف به شهرداری تهران شما در دوران انتخابات یک سری انتقادات به شهردار تهران وارد کردید. برخی از اعضای شورای شهر هم تاکید داشتند که قالیباف تخلفاتی داشته است . آیا انتخاب ایشان متضمن بررسی نشدن و مسکوت ماندن آن تخلفات است ؟

ماگر کسی تخلف کرده باشد به هیچ وجه مسکوت نخواهد ماند چه شهردار باشد چه نباشد . من خودم به قالیباف پیشنهادم این بود که در حسابرسی های مالی اگر کسی حتی چند سال قبل هم سئولیت داشته و به طور مثال شهردار منطقه بوده اگر تخلفی کرده باید بیاید و جواب پس بدهد . ما انتقاداتی که داشتیم و داریم سر جای خودش است چرا که انتقادات سازدنده و از سر دلسوزی است . این انتقادات که به خصوص در حوزه شهرسازی بود چالش های جدی بود که هم اکنون هم پای آن ایستاده ایم چرا که به نفع شهر است . انتخاب قایباف بر اساس برنامه های خوبش و آمادگی و تسلطش بر امور بود که ما به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر بهترین گزینه خواهد بود .

مشخصا قالیباف در تبلیغات انتخاباتی از مسائل مالی شهرداری استفاده نکردند؟

ما از ایشان خواستیم که مسائل شهرداری را با مسائل انتخابات داخل نکنند .اگر کسانی تخلف کردند ما در آن زمان به شدت مقابله می کردیم . من به آقای قالیباف پیشنهاد دادم که انتخابات شورا و ریاست جمهوری را هم حتی با هم دخیل نکنند که البته بعضی از دوستانشان این کار را کردند و به ضررشان هم تمام شد .

ریاست مسجد جامعی را در دوره جدید چگونه می بینید؟

به امید خدا موفق خواهند بود . ما دوستان قدیمی هستیم و کمک خواهیم کرد که شورا به بهترین وجهی اداره شود و فکر می کنم موفق خواهند بود .

شما در شورا می مانید ؟

من تعجب می کنم چون این زمیمه هایی که مطرح شد نمی دانم از کجا به وجود آمد ولی من قصدی برای خروج از شورا ندارم .

به شورای عالی استان ها باز می گردید ؟

شورای عالی استان ها هفت خوان رستم دارد که اگر دوستان بخواهند و شرایط مهیا باشد به آن جا می روم .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
5
1
به نظر من تهرانی ها و در کل ایرانی ها قدر قالیباف را نمی دونند.
نظر شما: