کد خبر: ۴۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

پیگیری برای دریافت مطالبات 67 میلیارد تومانی تأمین اجتماعی در خراسان شمالی

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی خراسان شمالی یکی از مشکلات عمده تأمین اجتماعی این استان را طلب 67 میلیارد تومانی از بخش های مختلف اعم از شرکت‌ها و پیمانکاران اعلام کرد و گفت: برای دریافت این مطالبات پیگیری‌های فراوانی انجام می‌شود و با هماهنگی سایر ادارات امیدواریم شاهد کاهش مطالبات معوق باشیم.

  تدبیر24:   سید احمد سیدی، در جلسه مدیران سازمان تأمین اجتماعی که در محل بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: از این میزان طلب حدود 50 درصد آن مربوط به کارگاه های بزرگ استان از جمله شهرداری بجنورد و کارخانه الیاف شیروان است.

وی افزود: شهرداری بجنوررد با 16 میلیارد تومان بیشترین بدهکاری را به این سازمان دارد که در حال تهاتر است.

سیدی، آمار مشمولین بیمه شدگان تأمین اجتماعی در استان را 104 هزار نفر ذکر کرد و گفت: با احتساب افراد تحت پوشش آنها حدود 340 هزار نفر از خدمات بیمه ای بهره مند هستند.

وی به تحت پوشش بودن بیش از 38 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه ای اشاره کرد و گفت: 75 درصد جمعیت شهری استان خراسان شمالی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

سیدی تعداد مستمری بگیران این استان را حدود 11 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این افراد ماهیانه حدود 29 میلیارد تومان از تأمین اجتماعی خراسان شمالی حقوق دریافت می کنند.

وی از وجود 700 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در این استان خبرداد که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

سرپرست تأمین اجتماعی خراسان شمالی آمار کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان را 11 هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود: همچنین تعداد 5 هزار و 650 نفر در استان از بیمه قالیبافان بهره مند هستند.

وی در خاتمه اوقافی بودن زمین درمانگاه اسفراین و توسعه فضای آن را یکی از مشکلات این درمانگاه دانست و خواستار مساعدت در این زمینه شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: