کد خبر: ۴۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵

بزرگترین مشکلات جامعه به دلیل دنیا طلبی است

امروزه بسیاری از مردم دعواهای خود را به دادگاهها می برند در حالی که در جامعه سنتی نه چندان دور، بزرگترها و ریش سفیدهای خانواده و محله به حل و فصل اختلافات و دعواها می پرداختند و شیرینی عفو و گذشت را در دل مردم به یادگار می گذاشتند

  تدبیر24:  حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مصطفی قاضوی که از اساتید دانشگاه های کشور و مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی قوه قضاییه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی عفو و گذشت در ارومیه گفت: جامعه امروز به لحاظ علم و تکنولوژی به پیشرفت های خیره کننده ای رسیده ولی به رغم این پیشرفت ها، ارزش های اخلاقی، کرامات انسانی و بزرگواری ها رشد نکرده است.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از مردم دعواهای خود را به دادگاهها می برند در حالی که در جامعه سنتی نه چندان دور، بزرگترها و ریش سفیدهای خانواده و محله به حل و فصل اختلافات و دعواها می پرداختند و شیرینی عفو و گذشت را در دل مردم به یادگار می گذاشتند.

مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی قوه قضاییه گفت: در جامعه امروز ضد ارزش ها تبلیغ می شود و ارزش های ناب اسلامی و اخلاقی کم شده و ضد ارزش ها در حال تبدیل شدن به ارزش ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی افزود: باید در جشنواره های ملی عفو و گذشت به دنبال فرهنگ سازی در خصوص ارزش های ناب اسلامی و قرآنی بود و این ارزش ها را به گوش مردم رساند.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی قاضوی  اظهار داشت: اهمیت عفو و گذشت در اسلام زمانی حائز اهمیت است که قدرت عفوکننده بسیار بیشتر از فرد مورد عفو باشد.

وی ادامه داد: جامعه کنونی به لحاظ پیشرفت علم و تکنولوژی بسیار قدرتمندتر از گذشته بوده و ایران اسلامی در خصوص پیشرفت علوم نانو، سلول‌های بنیادی و ساخت ماهواره‌ها جزو ۱۰ کشور برتر دنیا بوده و این در حالی است که دنیای کنونی از لحاظ ارزش‌های انسانی هیچ‌گونه پیشرفتی نکرده است.

حجت الاسلام قاضوی گفت: با وجود اینکه پیشرفت در علم باید موجبات آرامش انسان را به‌وجود آورد ولی ما شاهد هستیم که نه تنها این پیشرفت‌ها موجب آرامش انسان‌ها در دنیای کنونی نشده بلکه سبب افزایش تنش‌های مختلف نظیر افزایش قتل، اختلافات خانوادگی و جعل و کلاهبرداری بین جوامع دنیا شده است.

حجت الاسلام قاضوی ضمن تاکید بر عفو و گذشت در بین خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: عفو و گذشت سبب استحکام بنیان خانواده‌ها می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی قوه قضائیه یکی از مهم‌ترین عوامل بروز مشکلات کنونی جامعه را دنیاطلبی عنوان کرد.

منبع:پرس نیوز

برچسب ها: تدبیر24 دنیا طلبی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: