تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۴۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت، از این موضوع ناخرسند است که ائتلاف تحت رهبری عربستان قبل از حملات خود به یمن با شورای امنیت سازمان ملل متحد رایزنی نکرده است.
تدبیر24: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری نووستی اعلام کرد: در حال حاضر عملیات تحت رهبری عربستان هیچ مبنایی در حقوق بین‌المللی ندارد.

وی اضافه کرد: به طور قطع، این مسأله برای ما مایه ناخرسندی شده است که حرکتی این چنینی بدون هیچ گونه رایزنی آغاز شده است.

لاوروف تصریح کرد: ما به روابط خود با عربستان و دیگر کشورهای عضو ائتلاف تحت رهبری ریاض ارزش قائلیم اما واقعیت این است که آن‌ها به شورای امنیت آمدند و اجازه چیزی را خواستند که قبلا آغاز کرده بودند.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: برای ما غیر ممکن خواهد بود که در یک درگیری از یک طرف حمایت کنیم و طرف دیگر را غیرقانونی بدانیم.

لاوروف گفت: جناح‌های رو در رو در یمن باید پای مذاکره بنشینند و تحقق این مساله خارج از توانایی ما نیست.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت، وضعیت یمن به گونه‌ای است که به سمت شکافی جدید میان شیعه و سنی حرکت می‌کند که بسیار عمیق است و این مساله خوراک ایجاد تنش در خلیج فارس را فراهم می‌آورد.

لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه به وضعیت اوکراین پرداخت و در این باره گفت که روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا به اجرای توافقنامه مینسک بستگی دارد.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که دولت کی‌یف با جلوگیری از اجرای توافقنامه مینسک مانع عادی‌سازی روابط مسکو با غرب می‌شود.

لاوروف گفت: توافقنامه مینسک از سوی اوکراین بلوکه شده و بنابراین اکنون کلید عادی‌سازی روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا در دست کی‌یف است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: تلاش‌های پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین برای مستقر کردن نیروهای نظامی خارجی در شرق این کشور در چارچوب ماموریت حفظ صلح می‌تواند یک اقدام باطل تاکتیکی باشد.

لاوروف در ادامه گفت: در مواردی که یک طرف به زمان نیاز دارد، می‌توان از اقداماتی استفاده کرد که توجه را از موضوع اصلی منحرف کرد.

لاوروف در ادامه ابراز امیدواری کرد که ایده حافظان صلح اروپایی در اوکراین نمونه دیگری از چنین حقه‌ای نباشد.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: هم‌اکنون وضعیت برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین رو به پیشرفت است اما همچنان مناطقی وجود دارند که اجرای توافق به طور کامل محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برای من پرواضح است که واشنگتن نمی‌خواهد توافقنامه مینسک به طور موفقیت‌آمیز اجرا شود و بحران در روابط روسیه و اروپا به پایان آید و این در حالی است که اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا برخلاف این موضوع بدیهی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها