تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۴۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
زنان به عنوان عاملان و ذینفعان توسعه و نیمی از سرمایه انسانی کشور نقش بی بدیلی در تحقق سیاستهای کلی نظام، از جمله اقتصاد مقاومتی، سلامت و امنیت غذایی، علمی و فناوری و...
تدبیر24انتخاب عنوان «دولت و ملت:همدلی و همزبانی» برای سال 1394 با در نظر گرفتن چالش های متعدد و مهمی که در عرصه های داخلی و منطقه ای و بین المللی نشان از درایت و دوراندیشی و زمان شناسی مقام معظم رهبری دارد.
دولت در سال 1393 قدمهای درستی را با تدبیر و مدیریت جهادگونه برای بازگرداندن امور به مدار عقلانیت و خردجمعی و با رویکرد اعتدال برداشت و توانست موفقیتهای چشمگیری را هم کسب کند و پایه های درستی را برای تحقق شعارهای خود شامل آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ بگذارد، اما ادامه این مسیر و برداشتن گامهای بلندتر و محکم تر برای «نجات اقتصاد، احیا اخلاق و تعامل با جهان» جز در سایه همدلی و همزبانی دولت و ملت و عزم ملی میسر نیست که تشخیص درست و به هنگام مقام رهبری را باید بهترین هدیه و عیدی به دولت و ملت ایران دانست.
با توجه به چالش ها و نیز فرصت های ممتاز در حوزه زنان و خانواده از جمله فرصت سرمایه انسانی کارآمد و مبتکر زنان و دختران که می تواند هر چالش و تهدیدی را به فرصت تبدیل کند، این معاونت با باور به اینکه این حوزه بیش از سایر حوزه ها نیازمند همدلی و همزبانی میان دولت و ملت است، تمام تلاش خود را در تحقق آرزوهای دست یافتنی در سال 1394به اتکای این توان و ظرفیت استثنایی و فوق العاده و با همکاری گسترده و صمیمانه دولت و ملت به کار خواهد بست.
با این نگاه پیشرفت اقتصادی، اقتدار و عزت منطقه ای و بین المللی، جهش های علمی به معنای واقعی، عدالت قضایی و اقتصادی و ایمان و معنویت آرزوهایی دور از دسترس به نظر نمی رسند.
توسعه زمانی تداوم و شتاب خواهد یافت که زن و مرد دوشادوش هم در خانواده و جامعه مسئولیت آن را به عهده بگیرند و تا زمانی که زنان از روند توجهات و تصمیم گیریها خارج باشند توسعه همچنان ناپایدار و دست نایافتنی خواهد بود. براین اساس سرمایه گذاری نظام در دانش آموختگی و تحصیل زنان و دختران بیش از آنکه هزینه و تهدید باشد یک فرصت است که در صورت عدم دریافت پاسخ لازم هزینه زا بوده و منجر به سرخوردگی جوانان خواهد شد.
رای زنان و جوانان به برنامه های دولت تدبیر و امید رای به تغییر تعبیر شد و این گروه با مشارکت بالا و مثال زدنی خود در خلق حماسه سیاسی انتخابات 24خرداد اعتماد خود را به دولت و نظام به نمایش گذاشتند و اینک در دومین سال فعالیت دولت یازدهم در انتظار اعتماد متقابل دولت و نظام به توانایی ها و قابلیتهای بالقوه خود هستندتا چرخه حماسه سیاسی راکامل و بالفعل نمایند و با آمادگی کامل قدرت خود را در خلق حماسه های فرهنگی و اقتصادی هم به نمایش گذارند.ایجاد تعادل جنسیتی در بازار کار و شایسته سالاری و دسترسی عادلانه به فرصتها و منابع نمونه ای از انتظارات و مطالبات است که در چارچوب وعده ها و شعارها و راهبردهای حوزه زنان و خانواده برنامه انتخاباتی ریاست محترم جمهور باید محور برنامه های دولت بوده و در مدیریت هاو جایگاههای تصمیم گیری، آزمون های استخدامی و گزینش نیروی انسانی مد نظر قرار گیرد.
در پیام نوروزی مقام رهبری یکی از بزرگترین چالش های کشور مسئله اقتصاد ملی ذکر شده است که نیازمند یک حرکت جدی و یک کار بزرگ است.بهره مندی از تمامی ظرفیت و توان کشور برای حرکت به سمت اهداف بزرگ و برون رفت از وضعیت موجود حکم عقلانیت و تدبیر است.
زنان به عنوان عاملان و ذینفعان توسعه و نیمی از سرمایه انسانی کشور نقش بی بدیلی در تحقق سیاستهای کلی نظام، از جمله اقتصاد مقاومتی، سلامت و امنیت غذایی، علمی و فناوری و نیز در تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اصلاح الگوی مصرف ،پرهیز از مصرف گرایی و اسراف و ترویج فرهنگ و روی آوری به مصرف کالاهای داخلی، تغذیه سالم و تغییر عادات غذایی، مدیریت انرژِی و مدیریت سبز و مقابله با بحرانهای زیست محیطی و آب و بطور کلی اهداف و سیاستهای مندرج در اسناد بالادستی نظام دارند.
بدون مشارکت و همراهی زنان امیدی به تحقق آن سیاستها و اهداف نباید داشت. به بیانی دیگر استفاده از این پتانسیل و قابلیت بالقوه و بالفعل کردن آن بیش از آنکه نیاز زنان باشد، نیاز جامعه در حال توسعه و پیشرفت و آبادانی است و اقتصاد و فرهنگی درون زا و عدالت محور و متکی به مردم و دانش بنیان را نوید می دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها