تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹

ردپای زنجانی در تاجیکستان

همچنین گفته می شود زنجانی پشت چندین پروژۀ بزرگ ساخت و ساز در پایتخت تاجیکستان است. همانطور که ما در ماه اوت هم گزارش کردیم نگرانی از این اخبار موجب شده تا مقامات تاجیکستان به دنبال یافتن راه های دیگری باشند.یکی از بزرگترین تجار فعال در پایتخت تاجیکستان تایید کرده که سالها سرگرم پولشوئی در آمدهای نفتی ایران بوده است.

به گزارش تدبیر24 به نقل از سلام نو، به نقل از وبسایت اوراسیا، بازوی تاجیک امپراطوری مالی بین قاره ای تاجر ایرانی ، بابک زنجانی را در صدر اخبار خود قرار داد. وزارت خزانه داری ایالات متحده حساب های بانکی زنجانی را در اوایل سال جاری به اتهام کمک به ایران برای دور زدن تحریم های بین المللی و فروش نفت این کشور ، مسدود کرده بود.
اتحادیه اروپا ، نیز او به همین دلیل در لیست سیاه قرار داد. اینک، او که در موطن خود تحت فشار قرار گرفته ، می گوید این دقیقا همان کاری است که او تمام مدت انجام می داده ، گزارش نیویورک تایمز به مصاحبۀ او با هفته نامۀ آسمان ارجاع می دهد.
آقای زنجانی، که تقاضای  مصاحبه برای این مقاله را نپذیرفت ، در جلسۀ جداگانه ای به ، خبرگزاری نیمه رسمی دانشجویان ایران – ایسنا - گفته که وی از سال 2010 ، با استفاده از شبکه ای عنکبوتی متشکل از64 شرکت در دبی ، ترکیه و مالزی اقدام به فروش میلیون ها بشکه نفت خام کرده و ، درآمدی بالغ بر 17.5 میلیارد دلار ارز خارجی را به خزانۀ تشنۀ وزارت نفت ، سپاه پاسداران و بانک مرکزی ایران سرازیر کرده است.
او در مصاحبه با هفته نامۀ آسمان ، که هفته گذشته منتشر شده گفته " بانک مرکزی هیچ پولی در بساط نداشت." در سال 2010 ، "آنها از من خواستند تا پول نفت را به ایران بیاورم تا نظام بتواند از آن استفاده کند " آقای زنجانی از استقرار نظام سیاسی ایران سخن می گفت. وی گفته "خوب! من هم اینکار را انجام دادم!! "
آقای زنجانی گفته : " عملیات ضد تحریم -  این کاری است که من انجام می دهم . من یک تاجرم که کارم را به خوبی انجام می دهم . اما از وقتی مرا هم تحریم کرده اند دیگر نتوانستم حتی سه میلیون بشکه نفت بفروشم. "
به نظر می رسد زنجانی روابط خوبی با امامعلی رحمان ، مرد قدرتمند تاجیکستان  دارد . آنطور که از عکسی قابل دسترس برای عموم مشهود است این دو با یکدیگر ملاقات کرده اند ، همچنین بنا بر گزارش ها گویا رئیس جمهور تاجیکستان در مراسم افتتاح ایستگاه اتوبوسی حضور داشته که زنجانی در اوایل سال جاری در شهر دوشنبه ساخته است. همچنین گفته می شود زنجانی پشت چندین پروژۀ بزرگ ساخت و ساز در پایتخت تاجیکستان است. همانطور که ما در ماه اوت هم گزارش کردیم نگرانی از این اخبار موجب شده تا مقامات تاجیکستان به دنبال یافتن راه های دیگری باشند.

 


انتشار این رابطۀ ساده و بی دردسر ، در کشوری که به گفتۀ بازرگانان خارجی، بدون داشتن ارتباطات سیاسی سطح بالا غیر ممکن است بتوان در عرصۀ تجارت باقی ماند ، امسال با افزایش بازرسی های بین المللی از سهل انگاری های تاجیکستان نسبت به پولشویی همزمان شد.
به نظر می رسد در تاجیکستان تعداد اندکی هستند که زنجانی را به خوبی می شناسند . ماه گذشته، رئیس بانک ملی تاجیکستان ، عبدوجبار شیرین اوف ، گفته : او تاکنون در مورد زنجانی و یا تحریم آمریکا علیه بانک سرمایه گذاری کنت چیزی نشنیده است، این جمله در تاریخ 23 ژوئیه از قول شیرین اوف درخبرگزاری اوزوداگون منتشر شده است.
با این حال، مقامات ارشد غربی نگران رابطه زنجانی با کادر رهبری تاجیکستان هستند و از این وحشت دارند که مبادا شهر دوشنبه به مرکزی برای پول شویی تبدیل شود. یک مقام ارشد غربی می گوید: " رئیس جمهور، زنجانی را در آغوش گرفته است ، رئیس جمهور حتی ایستگاه اتوبوسی را افتتاح کرده که کاری بی سابقه است . این امر نشان دهندۀ رابطه ای بیش از حد گرم و صمیمی میان آنهاست. لذا ما بر این باوریم که او از تاجیکستان برای شستن پول نفت ایران استفاده می کند. "
تایمز گزارش می دهد که دولت جدید ایران نیز نگران فعالیت های زنجانی است . این مقاله حاکیست : مقامات تهران  " به خاطر همکاری وی با انچه که به گفتۀ آنها حلقۀ درونی فاسد  محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور قبلی ایران خوانده می شود به وی مظنون هستند. آنها هفته گذشته آقای زنجانی را به امتناع از پرداخت  1.9 میلیارد دلار درآمد نفتی ایران متهم کردند ، که باعث شد تا مجلس ایران  کار تحقیق و تفحص از معاملات تجاری وی را آغاز کند. "

حال از کجا معلوم !!! ، شاید ناگهان دوشنبه چیزهای تازه ای از زنجانی ببیند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: