تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۵۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

آغاز مرمت بقعه 1000 ساله

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از آغاز مرمت و محوطه‌سازی مجموعه تاریخی فرهنگی «شیخ ‌ابوالحسن خرقانی» در روستای قلعه نو خرقان از توابع شهرستان شاهرود خبر داد.
تدبیر24  حمیدرضا حسنی بیان کرد: در این مرحله از مرمت، کار ساماندهی محوطه‌ها، اجرای سکوهای نشیمن و اجرای سنگفرش قسمت‌های شرقی مجموعه انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه در وسط مجموعه بنای آرامگاه، مسجدی منسوب به شیخ ابوالحسن واقع است، افزود: محراب این مسجد که متعلق به دوره ایلخانی است از جمله مهمترین بخش‌های بنا بوده و تنها محرابی است که رو به مغرب ساخته شده و در آن نوشتار فارسی بکار رفته که بدین مظمون است: «گفت علی شیخ قدس‌الله رحمه: قبله بر پنج است؛ کعبه، قبله مومنان است، بیت المعمور، قبله فرشتگان است عرش، قبله دعا گویان است و حق، قبله جوانمردان است و دل قبلۀ خاصان است".

شیخ ابوالحسن خرقانی (352- 425 ه.ق) عارف و از شخصیت‌های درخشان و ماندگار عرفای ایرانی است. ابوسعید ابوالخیر، ابوعلی سینا و ناصرخسرو قبادیانی از جمله بزرگان هم‌عصر وی بودند که علاوه بر مصاحبت با وی، مقام معنوی وی را ستوده‌اند. همچنین خواجه عبدالله انصاری از شاگردان ابوالحسن خرقانی بود و سلطان محمود غزنوی نیز در سفر خود به خرقان با شیخ ملاقاتی داشته است.

از آثار به جای مانده شیخ ابوالحسن خرقانی می‌توان به رساله «الخائف الهائم»، «فواتح الجمال» و «نورالعلوم» در مبانی عرفان اشاره کرد. شیخ ابوالحسن خرقانی در سال 425 هجری قمری در سن 73 سالگی در روستای قلعه نو خرقان در 24 کیلومتری شمال شاهرود در بخش بسطام درگذشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: