تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۵۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
ناسا اعلام کرده که قصد دارد بیش از 6 میلیون دلار را صرف انجام تحقیقاتی در زمینه ساخت جت‌های مافوق صوت ارزان‌تر و دوستدار محیط زیست کند.
 تدبیر24:  جت‌های جنگنده مافوق صوت در حال حاضر تاثیرات زیست محیطی اندکی دارند،‌زیرا تعداد زیادی از آن‌ها هنوز اجرایی نشده‌اند.

اگرچه این تاثیرات با ورود جت‌های تجاری مافوق صوت به سامانه هوانوردی جهان بسیار بیشتر خواهد شد و دلیلش آن است که موتور جت‌های مافوق صوت نسبت به موتور جت‌های معمولی، سوخت بسیار بیشتری مصرف می‌کنند.

طبق گزارش‌های ناسا، جت‌های فراصوت قابلیت پرواز در ارتفاعات لایه استراتوسفر را دارند، در نتیجه احتمال آسیب به لایه اوزون توسط گازهای خروجی از این جت‌ها بسیار بیشتر می‌شود.

این آژانس از سال 2006 تصمیم داشته تا با همکاری شرکت‌هایی نظیر بوئینگ و لاکهیدمارتین، نسل جدیدی از هواپیماهای مافوق صوت را طراحی کند.

مسئله نگران‌کننده دیگر، صدای تولیدی توسط جت‌های مافوق صوت است؛ صدای تولیدی این جت‌ها می‌تواند باعث از دست دادن شنوایی افراد شود.

ناسا اعلام کرد: تلاش‌هایی که تاکنون برای کاهش صدای این جت‌ها انجام شده با موفقیت‌های خوبی روبرو بوده است.

طبق برنامه‌ریزی ناسا اولین هواپیمای مافوق صوت تجاری در سال 2025 و اولین هواپیمای بازرگانی در سال 2030 وارد بازار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها