تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۵۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
 تدبیر24  مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های کشور مشکل اصلی تالاب‌های کشور را توسعه ناپایدار در حوضه آبریز عنوان کرد و با اشاره به اینکه ماحصل توسعه ناپایدار گسترش بهره‌برداری، ورود آلاینده‌ها و در نهایت تخریب و تهدید تالاب‌هاست، گفت: در مدیریت تالاب‌ها و اکوسیستم آنها تعیین جایگاه انسان یکی از راهکارهای حفاظتی است.
محسن سلیمانی روزبهانی در دومین کارگاه تدوین برنامه مدیریت زیست‌بومی جامع تالاب میقان اراک در سخنانی اظهار کرد: متاسفانه کارگاه فعلی با وقفه زمانی زیادی برگزار شده است، در صورتی که در برخی از استان‌ها تاکنون چهار کارگاه برگزار شده و در آستانه تدوین طرح کامل مدیریت تالاب‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه از بین تالاب‌های کشور هفت تالاب برای تدوین برنامه مدیریتی انتخاب شدند، افزود: تالاب میقان اراک یکی از هفت تالاب کشور است که مشمول این طرح است، اما متاسقانه عقب‌تر از برنامه زمانبندی است و به کندی پیش می‌رود. امید است در این کارگاه دو روزه بتوانیم به تدوین پیش‌نویس این برنامه مدیریتی برسیم و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مرتبط نیز میسر شود.

سلیمانی روزبهانی تاکید کرد: نگاه به تالاب‌ها باید تغییر کند به شکلی که علاوه بر استفاده از خدماتی که تالاب‌ها ارائه می‌کنند، حفاظت آنها نیز به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. تالاب‌ها با توجه به افزایش تعداد مصرف‌کنندگان، بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و معشیتی دچار چالش‌های جدی شده‌اند، البته این معضل مبتلابه اکثر تالاب‌های جهان شده است.

وی مشکل اصلی تالاب‌های کشور را توسعه ناپایدار در حوضه آبریز عنوان کرد و با اشاره به اینکه ماحصل توسعه ناپایدار گسترش بهره‌برداری، ورود آلاینده‌ها و ... و در نهایت تخریب و تهدید تالاب‌هاست، گفت: در مدیریت تالاب‌ها و اکوسیستم آنها تعیین جایگاه انسان یکی از راهکارهای حفاظت از تالاب‌هاست.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های کشور تعادل، توسعه و حفظ اکوسیستم با نگاه حفاظتی را راهکار جدید دنیا در حفظ تالاب‌ها دانست و تاکید کرد: اگر بتوانیم موضوع حفاظت از تالاب‌ها را با بهره‌برداری پایدار گره بزنیم، قطعا حفاظتی خردمندانه را شاهد خواهیم بود.

وی تسهیم منابع را یکی از عوامل مهم در حفظ تالاب‌ها دانست وافزود: شاکله اصلی امروز تعیین اهداف و اولویت‌ها و تصمیمات راهبردی است تا بتوانیم هم‌افزایی و هم‌سویی دستگاه‌های اجرایی را میسر کنیم. از این نظر لازم است در چنین کارگاهی دستگاه‌های اجرایی یک نماینده ثابت داشته باشند تا به صورت دقیق در جریان تصمیمات و برنامه‌ها باشند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها