تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۵۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

بهای نفت آمریکا از مرز ۶۰ دلار گذشت

بهای نفت روز سه شنبه در بازار آسیا تحت تأثیر پیش بینی کاهش هفتگی ذخایر نفت آمریکا و نبود چشم‌انداز روشن درخصوص افزایش تقاضا در بازار بین المللی، افزایش یافت.
تدبیر24 :  هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئیه در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا با ۶۰ سنت افزایش، ۶۰ دلار و ۱۲ سنت داد و ستد شد و برای اولین بار از دوازدهم ژوئن گذشته از مرز نمادین ۶۰ دلار بالاتر رفت.

در همین حال بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با سی و دو سنت افزایش، ۶۴ دلار و ۲۷ سنت معامله شد.

در ماه‌های اخیر سطح بالای عرضه طلای سیاه در آمریکا و در دیگر نقاط جهان اصلی‌ترین عامل نگرانی سرمایه گذاران بازار نفت بوده و همین مسئله موجب شده است از ژوئن گذشته تا کنون نفت خام بیش از نیمی از ارزش خود را از دست بدهد. 

در این میان افزایش ارزش دلار آمریکا نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر در کاهش بهای نفت بوده است. 

برنارد آو Bernard Aw از کارشناسان اداره آی جی مارکتس IG Markets، اعلام کرد از دهم ژوئن تا کنون بهای نفت خام بیش از ۳ درصد کاهش یافته است و شاید معامله گران برای جلوگیری از زیان گسترده احتمالی موضع متفاوتی را در پیش گرفته‌اند.

کاهش ارزش دلار نیز می‌تواند به افزایش قیمت‌ها در بازار نفت کمک کند هر چند این افزایش تا این مرحله کمرنگ بوده است، زیرا اگر به دقت نگاه کنیم می‌بینیم بهای نفت برنت دریای شمال از دو ماه پیش تا کنون بین ۶۰ تا ۷۰ دلار در نوسان بوده است و عوامل اساسی تعیین کننده قیمت‌ها در بازار به طرز محسوس تغییر نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، در بازار نیویورک بهای نفت از اوایل بهار تا کنون حدود ۶۰ دلار در نوسان بوده است. قیمت نفت در بازار نیویورک اواسط ماه مارس به پائین ترین سطح خود در شش سال اخیر رسید و هر بشکه ۴۵ دلار معامله شد.

کارشناسان وزارت انرژی آمریکا پیش بینی می‌کنند که میزان تولید نفت شیست در آمریکا در ماه ژوئیه کاهش پیدا کند، تحولی که می‌تواند برای سرمایه گذاران بازار نفت که در انتظار افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی هستند، امیدوارکننده باشد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: