تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
احمدی نژاد: دولت من حتی یک ساعت بی برنامه نبوده است
به گزارش تدبیر24 به نقل از الف،رئیس جمهور با بیان اینکه دولت نهم و دهم حتی یک ساعت بی برنامه نبوده است در واکنش به برخی انتقادها نسبت به تغییرعنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: با تغییر عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک اصل قانون اساسی احیا شده است.

محمود احمدی نژاد در دومین گزارش تلویزیونی خود پیرامون عملکرد و خدمات دولت های نهم و دهم به مردم که هم اکنون از شبکه اول سیما در حال پخش است درپاسخ به این سئوال مجری مبنی بر اینکه دولت شما گاها متهم به بی برنامه بودن شده است و شاه بیت آن از بین رفتن سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق است که به نوعی تلقی آن بود که دولت به دنبال کار برنامه ای نیست و یا تغییرات مکرر در سطوح ارشد دولت و یا اقداماتی که معمول و روتین در دولت های قبل نبود و این ذهنیت را بوجود آورد که دولت شما می خواهد بدون برنامه حرکت کند آیا شما این را قبول دارید یا خیر، گفت: این دولت هیچگاه بی برنامه نبوده است.

وی افزود: ۸ سال دولت کار کرده و امروز می خواهد گزارش کار را بدهد ۸ سال کار پرحجم، کار هدفمند با نتایج بسیار گسترده در چند گزارش تلویزیونی نمی گنجد گرچه سعی کرده ایم یک قالبی تهیه کرده ایم که بتوانیم مهمترین ها را بیان کنیم.

رئیس جمهور درخصوص سلسه گزارش های خود به مردم گفت: یک جلسه در همین جا گفتگو کردیم، جلسه ای دیگر در جمع مدیران سازمان و صداوسما بود و یک جلسه هم به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، در برنامه امروز اولین ها را می گوییم و در جلسه آخر با مردم خداحافظی خواهیم کرد.

احمدی نژاد ادامه داد: در گزارش اول بحث های عمومی دولت را داشتیم و در گزارش دوم مبانی نظری دولت مطرح شد و امروز می خواهیم کارهایی که برای اولین بار اتفاق افتاد و ابعاد ملی و جهانی گرفت را بیان کنیم کارهای کلان، مهم ، ابتکارات و نوآوری هایی که شرایط بین المللی را تحت تاثیر قرار داد و یک جلسه دیگری به عنوان خداحافظی خواهیم داشت.

رئیس جمهور با عذرخواهی از همکارانش در سراسر کشور به خاطر خدمات گسترده شان و اینکه ظرفی برای معرفی خدماتشان فعلا در اختیار نیست تصریح کرد: به مرور خدمات همکاران من آشکار و در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزود: در مورد این سئوالی که مطرح کردید ما از روز اول می دانستیم چکار باید بکنیم و شاید تنها دولتی هستیم که از روز اول با برنامه در تمام بخشها حرکت کردیم و این به معنی آن نیست که انعطاف نداشتیم اما در چارچوب برنامه حرکت کردیم و ما حتی یک ساعت بی برنامه نبودیم که ندانیم چکار انجام دهیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه تمام لحظات دولت برنامه برای کار و اجرا وجود داشت تصریح کرد: اینکه می گویید سازمان مدیریت عنوانش برداشته شد عوامفریبی است . مگر برنامه فقط در سازمان مدیریت است تمام وزارتخانه ها معاون بررسی دارند، معاونت برنامه ریزی طبق اصل ۲۶ قانون اساسی معاون رئیس جمهور است و یک نهاد مستقل از رئیس جمهور نیست. ما ساختار آن را به هم نزدیم در آن سازمان فکر می شود، برنامه ریزی می شود و قانون بودجه را تنظیم می کنند نظارت دارند و گزارش تهیه می کنند اما هدفمند تر.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز مجموعه معاونت برنامه ریزی در واقع معاون رئیس جمهور است و در واقع یک اصل قانون اساسی احیا شده است.

وی افزود: بعضی ها فکر می‌کنند برنامه ریزی به عنوان است ما می‌توانیم ۱۰۰ عنوان درست کنیم و اسم قشنگ روی آن بگذاریم اما مهم محتواست یعنی شما چه برنامه ای از سازمان بخواهید و آن سازمان بتواند هدفمند در آن راستا حرکت کند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان این که این خادم کوچک که الان گزارش می دهد از پایین ترین سطح مدیریتی کار را شروع کرده ادامه داد: از معاون فرمانداری کار را شروع کردم و تقریبا همه رده ها را تجربه کرده ام که شهرداری تهران قبل از ریاست جمهوری آخرینش بود. من نیازهای کشور و چرخه کارها را می شناسم. از اول معتقد بودم کشور باید بر اساس قوانین پایه و مادر اداره شود. بدون این قوانین مادر ما باید همش بنشینیم و به سر و کله همدیگر بزنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهتمامات ویژه دولت تلاش برای تصویب لوایح قانونی و مادر در کشور بود. قریب به اتفاق قوانین پایه و مادر در کشور همه اش برای این دوره است.

احمدی نژاد افزود: برای اولین بار لایحه اصل ۴۴ در دولت نهم به مجلس داده شد که بر اساس آن تکلیف اقتصاد کشور را مشخص کرد. بیست و چند سال دعواهای زرگری بود که با اصل ۴۴ کاملا این مسئله مشخص شده است.

رئیس جمهور لایحه مالیات بر ارزش افزوده را جزء کارهای زیربنایی دولت دانست که اقتصاد را شفاف کرده و ادامه داد: در خصوص همین لایحه دیدم چه کسانی با آن مخالفت کردند. ما برای تامین مسکن مردم به مجلس لایحه دادیم. لایحه مدیریت حمل و نقل و سوخت جزء کارهای اصلی است که در این دولت انجام شد.

وی با اشاره به لایحه هدفمندی یارانه که همه اقتصاد را تحت تاثیر خود قرار داد افزود: هدفمندی یارانه ها جزء همین قوانین پایه است. قانون مبارزه با پولشویی و قانون جامع آب و خاک در این دولت ارائه شد. لایحه جامع مالیاتی را تهیه کردیم که البته تلاش های بسیاری شد که به تصویب نرسد. الان در بخش های بسیاری روشن شده است که باید در بخش هایی مانند کشاورزی، صنعت، مسکن و حمل و نقل و مالیات چه باید بکنیم. این ها همه کارهای این دولت است.

احمدی نژاد با بیان این که این دولت قانونمدار ترین دولت تاریخ است تصریح کرد: قانون مداری را باید در عمل جست و جو کرد نه در دعواهای سیاسی. من یادم نمی آید در این هشت سال از چراغ قرمز یا خط ویژه ای عبور کرده باشیم. این در حالی است که برخی بخش ها از قانون عبور می کنند.

وی با تاکید بر این که از هیچ خط ویژه ای عبور نکردیم گفت: رئیس جمهور باید از قانون اساسی دفاع کند. من به عنوان نماینده ملت اگر بعضی وقت ها به یک مصوبه معترضم اسمش قانون گریزی نیست. یک مورد نتوانستند قانون گریزی علیه دولت اثبات کنند. من به عنوان رئیس جمهور سوگند خوردم حافظ قانون اساسی باشم. قانون اساسی مادر همه قوانین است و اگر درست اجرایی نشود چیزی باقی نمی ماند. این عین قانون مداری است که بگوییم چه چیزی خلاف قانون اساسی است.

احمدی نژاد اظهار داشت: این اسمش قانون گریزی نیست. کسانی که هر جور قانون را تفسیر می کنند قانون گریز هستند. قوانین را نه تنها محترم بلکه تا حدی مقدس می دانیم. آن هایی که دولت را متهم می کنند می خواهند کارهای خود را بپوشانند. چه دلیلی دارد رئیس جمهور قانون را زیر پا بگذارد. دولت که به دنبال منافع شخصی و گروهی نیست که قانون را زیر پا بگذارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مهمترین قوانین کشور در این دولت تدوین و تقدیم مجلس شده است و پایه کشور بر اساس قانون در این دولت ریخته شده است.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال مجری برنامه که عده ای می گویند دولت بیشتر به کارهای روبنایی توجه داشته تا کارهای زیربنایی و همچنین حدود ۱۰ میلیون نامه مردمی نمونه ای از همین کارهای روبنایی است گفت: این که کشوری دیوان سالاری سیستمی داشته باشد یک آرزوست. بعید می دانم کسی بتواند ادعا کند می تواند چنین سیستمی را ایجاد کند. آیا آمریکا الان این گونه است کدام کشور این گونه است. اتفاقا این نوع نگاه نشانه کار زیربنایی است و در زندگی مردم تاثیرگذار است.

وی با اشاره به شب های قدر و این حدیث امام علی به مسئولان حکومتی که کارهای مهم شما را از کارهای جزئی مردم غافل نکند ادامه داد: خیلی از مردم در همین بخش ها مشکل دارند. من مخالف دیدگاهی هستم که می گوید در مسیر توسعه باید بخشی از انسان ها له شود. این نگاه غیر انسانی است. دولت ۳۸ میلیون نامه را جواب داده ولی آیا از کارهای زیربنایی باز مانده است؟ بخش های مهمی از کارهای عمرانی در واقع زیرساخت است. وقتی اقتصاد را درست می کنید باید تولید را سامان دهید و مقدمه تولید زیرساخت است.

وی با اشاره به کارهای زیربنایی دولت ادامه داد: اصل ۴۴ که قانون وسیعی است در این دولت اجرا شد. ۱۶ نهاد جدید برای این قانون تاسیس شد در این دولت واگذاری ها چندین برابر شد که همه اش شفاف بود این ها کارهای زیربنایی است.

رئیس جمهور با بیان این که ای کاش اجازه می دادند از همان اول همه گام های هدفمندی یارانه ها را اجرا کنیم گفت: همه اقتصاد کشور را این قانون تحت تاثیر قرار داده و زیربنایی است. ما صندوق توسعه ملی را به عنوان پشتوانه ای برای تولید تاسیس کردیم که اقدام زیربنایی است.

وی با بیان این که بدهی هایی گندم کاران را از سال ۷۲ داشته اند تسویه کرده ایم گفت: نگاه کنید الان وضع کشاورزان چگونه است. نمی گوییم مطلوب است اما فاصله را ببینید همه این ها حاصل کارهای زیربنایی است.

احمدی نژاد ادامه داد: نقاط کلید اقتصاد کشور مانند مالیات، هدفمندی و اصل ۴۴ دستکاری کرد. من در ۲۵ سال قبل از این دولت سراغ ندارم که این قدر کارهای زیربنایی انجام شده باشد ما بانک قرض الحسنه ایجاد کردیم. در چهارماهه اول سال صادرات غیرنفتی کشور ما با واردات برابر شد. یادمان نرفته قبلا وقتی ۲۰۰ میلیون دلار به صادرات غیرنفتی اضافه می شد جشن می گرفتند. کدام دولت در گذشته توانسته صادرات غیرنفتی را این چنین افزایش دهد. ما از روز اول با برنامه وارد شده ایم. چندین جلسه با صادر کنندگان داشتیم و نواقص را اصلاح کردیم.

وی گفت: ۸ سال پیش تلفن موبایل حدود ۲ میلیون تومان بود اما الان با پنج هزار تومان می توان خط تلفن همراه خط که ۲۵۰۰ تومان شارژ دارد یعنی قیمت صفر که این اتفاقی نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیشرفتهایی چون ارسال ماهواره و و موجود زنده به فضا از دستاوردهای همین دولت است گفت: هم کنون ۱۲ هزار سانتریفیوژ در سایت های هسته ای ما می چرخد و ۵ هزار سانتریفیوژ دیگر آماده کلید خوردن است.

محمود احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال که آیا جدا شدن بسیاری از مدیران ارشد در دولت های نهم و دهم نشان دهنده داشتن برنامه بود یا بی برنامگی اظهار کرد: این موضوع حتما نشان دهنده داشتن برنامه است چون اگر برنامه ای نبود نیازی به تغییر هم وجود نداشت ضمن اینکه در این بین تغییر مهم نیست بلکه هدف و برنامه دولت مهم است.

رئیس جمهور با طرح مثالی فوتبالی افزود: بهترین مربیان دنیا هم تغییرات زیادی در ترکیب خود انجام می دهند. ممکن است یک بازیکن ۵ دقیقه بازی کند اما مهم نتیجه ای است که از عملکرد او برای تیم باقی می ماند بر این اساس در کار مدیریت هم باید نتیجه عملکرد را ببینیم. متاسفانه برخی اصالت را به این می دهند که یک فرد باید باشد. به نظر بنده اصالت با هدف ترسیم شده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: نگاه ما در این تغییرات و جابجایی ها جناحی، سیاسی و شخصی نبود بنده هم هیچ وقت توضیح ندادم که چرا فلان فرد را کنار گذاشتم چون معتقدم که برای پست خلق نشده بلکه حق هدفی است که برای مردم از سوی دولت ترسیم شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه عدالت تیتر اصلی دولت های نهم و دهم بوده است آیا در کشور ما امروز شرایط عادلانه تر از ۸ سال گذشته است گفت: عدالت یک هدف آرمانی است آرزوی ما عدالت مطلق است که انسان کامل باید آن را اجرا کند چون اوست که تجلی عدالت است اما برای اجرای عدالت نسبی کارهای زیادی نظیر سهام عدالت صورت گرفت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سهام عدالت مهمترین کار اجرایی و نرم افزاری در کشور است که تا ۴۹ میلیون نفر هم جلو خواهد رفت.هدفمندی یارانه ها، ایجاد بنگاههای کوچک، افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان رده پائین، کمک به زندانیان معسر، افزایش قرض الحسنه ها از جمله اقدامات دولت برای اجرای عدالت بود.

وی با اشاره به اینکه قرض الحسنه ها در این دولت به شدت افزایش یافت یادآور شد: این موضوع باعث شد که ضریب جینی پائین بیاید. امروز به رغم افزایش مصرف کل ضریب جینی و نسبت کاهش یافته و این نشان می دهد که به سمت عدالت حرکت کرده ایم.

احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال مجری برنامه که در حوزه علم و فناوری چه کرده اید چرا که یکی از اتهامات مطرح درباره دولت شما به حاشیه رانده شدن نخبگان است عنوان کرد: من خودم دانشگاهی هستم و اگر در این کشور نخبه محسوب می شوم می خواهم از این جایگاه سخن بگویم چرا که هیچ وقت سعی نکرده ایم از تعابیری استفاده کنیم که معیار مشخصی ندارد. سطح سواد و تحصیلات اعضای دولت های نهم و دهم از همه دولت های گذشته بالاتر است و مدارک آنها هم جدی و واقعی است. نیمی از اعضای دولت عضو هیات علمی هستند و ۵-۶ استاد تمام دانشگاه در دولت فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: وقتی یک دولت دانشگاهی سر کار می آید به فکر پیشرفت فناوری و علم است چرا که بنده اعتقاد دارم کشور را باید عالمانه اداره کرد و این موضوع را بارها متذکر شده ام. در اینجا می خواهم به برخی از دستاوردهای علمی کشور که برای اولین بار صورت گرفته است اشاره کنم.

رئیس جمهور با اشاره به ایجاد معاونت علمی و فناوری از سوی دولت نهم گفت: این موضوع که آرزوی چند ده ساله بود باعث ایجاد رابطه بین دانشگاه و صنعت شد. یکی دیگر از کارهای علمی ما ایجاد بنیاد نخبگان بود و صندوق حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان هم در این دولت ها شکل گرفت. همچنین اسناد اصلی علمی کشور در این دولت به تصویب رسید و نتایج آن هم این بود که ۲-۳ سال است که سرعت اول در پیشرفت علمی را داریم. این را هم ما نمی گوییم بلکه دیگران می گویند حال آیا دولت در اینها نقشی ندارد؟

وی با طرح این سئوال که مگر ما هسته ای نشده ایم افزود: هم کنون ۱۲ هزار سانتریفیوژ در سایت های هسته ای ما می چرخد و ۵ هزار سانتریفیوژ دیگر آماده کلید خوردن است. مگر ما ماهواره و موجود زنده به فضا نفرستادیم غیر از سکوی پرتاب همه این مسائل مربوط به همین دولت است.

احمدی نژاد تصریح کرد: بسیاری از مدارس کشور در این دولت هوشمند شده اند و ما توانستیم در موضوع هسته ای نیز صفحه سوخت را خودمان بسازیم در حالی که بسیاری از دشمنان ما می گفتند که شما نمی توانید این صفحات را بسازید. ما هم اکنون بر دانش لیزر احاطه داریم و بسیاری از داروهای نوترکیب را که عدد امروز آن به ۳۰ از ۲ در سال ۸۴ رسیده است را خودمان می سازیم لذا فکر می کنم که یک جهت فکری در حوزه علم و فناوری داشته ایم.

رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که بحث مدیریت انرژی یکی از مباحث اصلی امروز جامعه بویژه در کشور های پیشرفته است. امروز کشور در این حوزه در چه وضعیتی قرار دارد و چه اقداماتی در دولت شما برای مدیریت انرژی صورت گرفته است اظهار کرد: بالاخره انرژی بخش اصلی اقتصاد است. اقتصاد انرژی نیز موضوع مهمی است، مدیریت انرژی باعث پیشرفت خیلی از کشورهای جهان شده است. در کشورمان در سال ۸۵ مصرف متوسط بنزین روزانه ۷۵ تا ۷۶ میلیون لیتر بود که اگر آن منحی ادامه می یافت امروز مصرف بنزین در کشور بالای ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون لیتر در روز بود که در این صورت باید تمامی ۲.۵ میلیون بشکه نفت صادراتی کشور به این بخش اختصاص داده می شد.

وی از طراحی کارت سوخت به عنوان یکی از مهمترین کارهای دولت خود در حوزه مدیریت اقتصاد انرژی یاد کرد و ادامه داد: آیا با سهمیه ای شدن سوخت اتفاقی در کشور رخ داد در حالی که بسیاری بیم آن داشتند که موضوعات امنیتی در کشور بوجود بیاید. نمی خواهم بگویم که صد درصد این حوزه را کنترل می کنیم اما نتایج آن بسیار شگفت انگیز است. اکنون بعد از ۷ سال و سه برابر شدن خودروها در کشور مصرف بنزین روزانه به ۶۲ میلیون لیتر و مصرف گاز به ۱۸ میلیون متر مکعب رسیده است که این موضوع کار بزرگی در کشور محسوب می شود.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه هیچ دولتی زیر بار طراحی کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین نمی رفت چرا که از جایگاه خود بیم داشتند افزود: ما در این موضوع ریسک کردیم اما با مردم صادقانه صحبت کردیم و آنها هم پذیرفتند این موضوع باعث شده است که کشور ما امروز به یکی از صادرکنندگان سوخت در دنیا تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از ماشین ها را در کشور گازسوز کرده ایم در حالی که در ابتدای گازسوز کردن خودروها خیلی از افراد از نبود قطعات و احتمال اجرایی نشدن این طرح ابراز نگرانی می کردند اما اکنون ۱۵ میلیون خودرو گازسوز در دنیا وجود دارد که سه میلیون از این خودروه در ایران است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این دولت یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو فرسوده در کشور از رده خارج شد خاطرنشان کرد: البته کار تمام نشده است فکر می کنیم که هدفمندی باید به طور کامل اجرا شود تا حلقه های مدیریت سوخت در کشور کامل گردد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها