تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۵۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
 تدبیر24: نخست‌وزیر یونان امروز (دوشنبه) با صدور حکمی، قوانین مربوط به کنترل سرمایه را اعلام کرد و گفت که بانک‌ها و بازار بورس تا پس از رفراندوم یکشنبه آتی بسته خواهند بود و دستگاه‌های خودپرداز تنها 60 یورو در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

 مردم یونان صبح امروز متوجه شدند که حساب‌های بانکی آنها مسدود شده و بانک‌ها برای یک هفته تعطیل خواهند بود. این تحولات پس از نشست سرنوشت‌ساز روز شنبه وزرای دارایی حوزه یورو در بروکسل انجام شد.

دولت یونان یکشنبه شب متوجه شد که هیچ چاره دیگری جز تعطیل کردن بانک‌ها ندارد. تصمیم آتن یک روز پس از آن انجام شد که بانک مرکزی اروپا نقدینگی یونان را بلوکه کرد. این نقدینگی به دولت یونان اجازه داده است تا شش ماه با استفاده از سپرده‌ها گذران امور کند. بازار بورس آتن هم تعطیل خواهد بود. هفته گذشته پس از آنکه الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان به این درک رسید که نمی‌تواند پیشنهاد رهبران اروپایی و وام‌دهندگان را مبنی بر اعمال ریاضت اقتصادی بیشتر، بپذیرد درخواست برگزاری رفراندوم در پنجم ژوئیه را مطرح کرد.

پس از آن تصمیم روز شنبه وزرای دارایی حوزه یورو رسماً به وام پنج ساله صندوق بین‌المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا خاتمه داد. سیپراس در سخنرانی تلویزیونی خود بستانکاران خارجی را مقصر دانست.

با این حال وی نگفت که بانک‌ها تا چه زمانی بسته خواهند بود و یا اینکه در زمان فعالیت‌های مجدد آنها اشخاص و یا شرکت‌ها چقدر می‌توانند پول برداشت کنند.

حکم سیپراس با عنوان «تعطیلی بانک‌ها» به امضای نخست‌وزیر و پروکوپسین پاولوولوس، رئیس‌جمهوری یونان رسیده است.

براساس این حکم فعالیت‌های بانک‌ها تا پس از پنجم ژوئیه متوقف می‌شود و مردم تنها می‌توانند از عابر بانک‌ها 60 یورو پول بگیرند. دستگاه‌های خودپرداز نیز فعالیت خود را از اواخر امروز شروع می‌کنند.

همچنین تراکنش‌های خارجی متوقف می‌شود اما تراکنش‌های آنلاین میان حساب‌های بانکی یونان همچون گذشته به کار خود ادامه می‌دهد.

سیپراس همچنین گفت که پرداخت حقوق بازنشستگی و حقوق کارمندان همچون گذشته خواهد بود.

سیپراس در ادامه گفت که اقدام روز شنبه وزرای دارایی «بی‌سابقه» بود.

وی گفت: این اقدام، انکار حق مردم یونان برای رسیدن به یک تصمیم دموکراتیک است. اقدام آنها موجب شد تا دولت یونان دست به چنین تدابیری بزند.

دولت آتن باید تا روز سه‌شنبه (30 ژوئن) مبلغ 1.6 میلیارد یورو به صندوق بین‌المللی پول بازپرداخت کند. اینگونه به نظر می‌رسد آنها برخلاف وعده‌های پیشین قادر به بازپرداخت وام خود نیستند و لذا یک قدم به حضور در پرداخت بدهی و خروج از اتحادیه اروپا نزدیک می‌شوند.

چنانچه دولت چپگرای سیپراس که شش ماه پیش قدرت را به دست گرفت، می‌توانست با وام‌دهندگان توافق کند و اصلاحات و ریاضت اقتصادی بیشتری اعمال می‌کرد، می‌توانست 7.2 میلیارد یوروی باقی‌مانده از وام خود را تحویل گرفت و با آن پول 1.6 میلیارد یورو بدهی به صندوق بین‌المللی پول را پرداخت کند.
برچسب ها: تدبیر24 ، یونان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها