تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۵۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: 50 مسجد ویژه و قدیمی استان مازندران در انتظار قرار گرفتن در لیست ملی است.
تدبیر24:  مهدی ایزدی گفت: از مساجد استان 70 مسجد شناسایی و برای ثبت ملی اعلام شده که از این تعداد 20 مسجد در استان ثبت ملی شده است.

وی محدوده زمانی ساخت مساجد ثبت شده را از دوره صفوی تا قاجار اعلام کرد و گفت: بزرگ‌ترین مسجد که مربوط به دوره صفویه بوده مسجد فرح‌آباد ساری است.

ایزدی ادامه داد: در بررسی‌ها برای ثبت آثار به معماری‌های ساخت مسجد و تزئینات داخلی و دوره آن دقت خواهد شد که دارای شرایط ثبت اثر باشند.

معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره مساجد شناخته شده و قدیمی مازندران یادآور شد: مسجد فرح‌آباد ساری یکی از بزرگ‌ترین مساجد مازندران بوده که دارای گنبد، رواق و شبستان و دارای فرم معماری منحصر به فرد است.

وی افزود: مسجد علامه، مسجد عدنانی، مسجد چارسوق، مسجد سیدالعلما، مسجد طبرستانی، مسجد ابوفاضلی و مسجد جامع در شهر بابل جزء آثار ملی ثبت شده در استان هستند که در شهر بابل قرار دارند.

ایزدی مساجد حضرت رسول (ص) و علی (ع) در یوش را نیز از مساجد ثبت ملی شده عنوان کرد و گفت: در ساری به جز مسجد فرح‌آباد، مسجد جامع ساری و مسجد رقیه نیز از جمله آثار ثبت ملی شده است.

این مسئول یادآور شد: مسجد آقا عباس و مسجد جامع آمل، مسجد یال رود در روستای یال رود، مسجد جامع بلده و مسجد دودانگه علی‌آباد نیز از جمله مساجد استان هستند که ثبت ملی شده‌اند.

وی عنوان کرد: مساجد دیگری هم شناسایی شده و دارای شرایط ثبت ملی شدن هستند که در برنامه‌های این معاونت برای ثبت در لیست آثار ملی قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها