تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۵۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

افزایش خطر آرتروزنوجوانی بامصرف آنتی‌بیوتیک

پژوهش محققان دانشگاه راتگرز آمریکا نشان می‌دهد، استفاده از آنتی‌بیوتیک در دوره‌های طولانی خطر آرتروز نوجوانان را افزایش می‌دهد.
  تدبیر24: محققان می‌گویند برای درمان عفونت در نوجوانان بهتر است از آنتی‌بیوتیک استفاده نکنیم و بگذاریم تا به خودی خود درمان شوند.

طی این پژوهش، محققان از اطلاعات 450 هزار کودک پایگاه داده "شبکه بهبود سلامت بریتانیا" استفاده کردند. از این تعداد، 152 نفرشان به آرتروز مبتلا بودند.

پس از توجیه شرایط خود ایمنی بیماری و عفونت های قبلی، پژوهشگران چنین نتیجه گرفتند که نوجوانانی که برای آن‌ها آنتی‌بیوتیک تجویز شده بود، در معرض خطر افزایش ابتلا به آرتریت نوجوانی قرار داشتند.

این خطر برای نوجوانانی که یک سال از مصرف آنتی‌بیوتیک‌شان گذشته بود نیز بیشتر گزارش شد. محققان اضافه کردند که داروهای ضد قارچی و ضد ویروسی با بروز آرتریت نوجوانی مرتبط نبودند.

به گفته محققان، این یافته از حیث درک ریشه این بیماری بسیار حائز اهمیت است و اگر به طور قطعی اثبات شود، می‌توان راهی برای جلوگیری از آن نیز پیدا کرد.

این پژوهش در مجله Pediatrics منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: