تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۵۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

تولید الیاف رسانا با خاصیت الاستیکی

تیم تحقیقاتی بین‌المللی در دانشگاه Texas در Dallas الیافی الکتریکی که می‌تواند تا چهارده برابر طول اولیه و 200 رسانایی الکتریکی بیشتر داشته باشد را تولید کردند.
تدبیر24: تیم تحقیقاتی بین‌المللی در دانشگاه Texas در Dallas الیافی الکتریکی که می‌تواند تا چهارده برابر طول اولیه و 200 رسانایی الکتریکی بیشتر داشته باشد را تولید کردند.
 
این تیم تحقیقاتی از الیاف‌های جدید برای ساخت ماهیچه‌های مصنوعی استفاده کردند. این الیاف بسیار مفیدتر از خازن‌هایی هستند که ظرفیت ذخیره انرژی را تا ده فولد افزایش می‌دهند.
 
در پژوهشی که در مجله علوم منتشر شد، محققان چگونگی ساخت الیاف به وسیله بسته‌های هوا و برگه‌هایی از نانولوله‌های کربن با رسانندگی بالا را توضیح دادند.
 
اما الیاف معمولی پرکاربرد نیستند، زمانی که الیاف معمولی کشیده می‌شوند، افزایش طول و کاهش سطح مقطع جریان الکترون‌ها از طریق مواد با محدودیت مواجه می‌شود.
 
Ray Baughman نویسنده ارشد این مقاله و مدیر مؤسسه MaCDiarmid می‌گوید: هر ابر کشش در الیاف رسانای جدید که به عنوان غلاف هسته‌ای نیز کاربرد دارد، باعث تغییر کوچکی در مقاومت الکتریکی آن می‌شود و همچنین معرفی کمانش درون ورقه‌های نانولوله کربنی کلیدی برای توضیح عملکرد الیاف الاستیک جدید است.
 
محققان با اضافه کردن یک پوشش نازک به الیاف غلاف هسته‌ای و پس از آن به غلاف نانولوله‌های کربنی، سنسورها و ماهیچه‌های مصنوعی ساختند که در آن ورقه‌های نانولوله‌های کربن به عنوان الکترود عمل می‌کنند و لایه لاستیکی نازک به عنوان دی الکتریک است. ظرفیت این خازن‌های فیبری با کشش از 860 درصد به 950 درصد تغییر می‌کند.
 
الیاف و کابل‌ها در این کشف ممکن است روزی به عنوان اتصالات برای مدارهای مجتمع الکترونیکی ارتجاعی استفاده می‌شوند. ربات‌ها، شکل‌گیری هواپیما، ابر سنسورهای فشار، ضربان‌سازها و کابل شارژ برای دستگاه‌های الکترونیکی از جمله دیگر کاربرد این الیاف هستند.
 
این تکنولوژی برای تجاری‌سازی بسیار مناسب است. Raquel نویسنده و محقق ارشد گفت: هسته الاستیک استفاده شده برای این الیاف غلاف هسته‌ای، ارزان و بسیار در دسترس است. تنها جزء غیرقابل دسترس و عجیب ورق نانولوله آیروژل است که برای غلاف فیبر استفاده می‌شود.
 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: