تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۵۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری :

تصميم گيري با عجله در تغيير ماهيت شبكه ۵ سيما

تدبیر24:حجت الاسلام  دکتر محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري در نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي ادارات استان تهران با اشاره به ويژگي هاي روابط انسان در جهان طبيعت گفت: انسان در دنيا چهار نوع ارتباط ‌دارد كه از آن جمله رابطه انسان با خدا، ارتباط انسان با طبيعت و جهان پيرامون خود، رابطه انسان با انسان هاي ديگر و ارتباط انسان با خود است.

وي با اشاره به اينكه ارتباط انسان با خود اصل همه روابط در جهان است گفت:‌ اگر انسان خود را گم كند ارتباط با ديگران معنا ندارد.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: امام باقر(ع) مي فرمايند تعجب مي كنم از افرادي كه چيزي را گم كرده و در جست و جوي آن هستند اما خود را گم كرده اند و به دنبال خودشان نيستند.

حجت الاسلام قمي با بيان اينكه روابط عمومي قبل از آنكه يك علم باشد، هنر و استعداد ذاتي است گفت: توانايي در روابط عمومي فقط با تحصيل به دست نمي آيد و لازم است پيش از برقراري ارتباط با ديگران، ارتباط با خودمان را تنظيم كنيم و از خودمان دور نشويم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ارتباط با خدا را تابع ارتباط انسان با خود دانست و گفت:‌ خداوند در قرآن مي فرمايد: از رگ گردن به شما نزديكتر هستم. اين نشان مي دهد خدا بخشي از وجود ما است.

وي ادامه داد:‌ به وجود پيمغمبر (ص) در اسلام افتخار مي كنيم كه همه سخنانش مايه مباهات ما است و در حوزه هاي مختلف محيط زيست و نگهداري از طبيعت، احترام به نيازمندان و دستگيري از آنها، تساوي حقوق زن و مرد و توجه به علم آموزان نكات ارزشمندي بيان كردند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری برقراري ارتباط صحيح با افراد جامعه را از ويژگي هاي مهم روابط عمومي ها دانست و گفت:‌ از ديدگاه اسلام اصولي در برقراري ارتباط با ديگران وجود دارد كه حساسيت كار روابط عمومي را نشان مي دهد.

وي افزود:‌ رعايت اخلاص يكي از اصول روابط عمومي ها است كه اسلام بر آن تاكيد دارد.در انتقال گزارش ها نفس عمل اهميت دارد و نبايد بر شخص يا نهادي كه آن را انجام داده تاكيد كرد.و در اين صورت است كه كار براي خدا است و ماندگار مي ماند.

حجت الاسلام قمي گفت:‌ متاسفانه گاهي شاهد هستيم كه دو بخش در يك اداره يا دو نهاد مختلف بر اين موضوع كه چه كسي فعاليت را انجام داده دچار اختلاف مي شوند.

وي اطلاع رساني امور خير در بخش هاي مختلف را دومين اصل مورد تاكيد در روابط عمومي ها دانست و گفت:‌ روابط عمومي زحمات اداره و يك نهاد را به افكار عمومي منعكس مي كند و اگر اين كار توسط روابط عمومي ها انجام نشود دشمن اطلاعات اشتباه و نادرست را منتشر مي كند.

حجت الاسلام قمي ادامه داد:اگر امروز توانايي هاي كشورمان را در حوزه نانو،پيشرفت علمي بانوان،تكنولوژي هاي فني و عمراني،ساخت موشك و ساير پيشرفت ها از مسير روابط عمومي ها منتشر نكنيم دشمن به شكل ديگري آن را منعكس مي كند.

وي انتشار اخبار بر اساس صداقت را از ديگر ويژگي هاي مورد تاكيد اسلام در ارتباط و روابط عمومي دانست و گفت:‌ براساس آموزه هاي ديني ما بزرگترين دروغ آن است كه انسان نيمي از صداقت را بيان كند و انتشار اخبار سازمان ها و ادارات بر مبناي صداقت اصل اساسي است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري انتقال نياز و حاجت نيازمندان به مقامات و مسئولان را وظيفه مهم روابط عمومي ها عنوان كرد و گفت: امام حسين (ع) به نقل از پيامبر اسلام(ص) مي فرمايند هركس حاجت صاحب حاجتي را به حاكمان برساند خداوند بهشت را بر وي تضمين مي كند.

حجت الاسلام قمي با اشاره به اينكه حق استان تهران در بيان توانايي ها و ويژگي ها ادا نشده است گفت:‌ ساير استان ها در بخش هاي مختلف مسابقات ورزشي، هيات هاي مذهبي، دانشگاهيان و نخبگان و حتي شبكه ويژه تلويزيوني به خوبي در انعكاس اتفاقات و اخبار خوب عمل كرده اند و از آنجا كه در استان تهران جنبه ملي استان غلبه يافته است اين موضوع به خوبي ادا نشده است.

وي با اشاره به اينكه استان تهران استاني مذهبي است افزود: استان تهران در بخش هاي مختلف دانشگاهي،نخبگان،هيات هاي مذهبي داراي قابليت هاي زيادي است كه به كمك روابط عمومي ها بايد منعكس شود.

قمي با انتقاد از نبود شبكه مستقل تلويزيوني براي استان تهران گفت:‌متاسفانه در اين زمينه با عجله تصميم گيري شد و خوب بود شبكه ۵ به همان هويت پيشين خود با عنوان شبكه تهران باقي مي ماند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه روابط عمومي نقش مهمي در جامعه به عهده دارد گفت: اگر امروز يك روابط عمومي براي كره خاكي داشتيم اتفاقات زيادي براي انتشار وجود داشت از جمله اينكه ۷۲ نفر در اين دنيا،۶۲ درصد ثروت جهان را در اختيار دارند و اينكه ۹۰ درصد مردم فقط از۱۰ درصد ثروت دنيا بهره مند هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بيان اينكه ‌پنج كشور در جهان ۷۰ درصد رسانه هاي دنيا را در اختيار دارند گفت: جنگ هاي اخير در كشورهايي همچون سوريه به دليل زياده خواهي موجب نابودي جمعيت زيادي از مردم بيگناه شد و اينها نشان مي دهد اگر كره خاكي روابط عمومي خوبي داشت خواب از چشم همه ربوده مي شد.

حجت الاسلام قمي  گفت:‌در كنار همه اين زشتي ها در وضعيت كره خاكي، زيبايي هايي همچون؛ حس عدالت طلبي، احساس مشاركت در بهم زدن نظام سلطه جهاني، عشق به معنويت وبه  بن بست رسيدن ليبراليسم  ديده مي شود.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری  در پايان با اشاره به اينكه روابط عمومي ها نقش مهمي در افزايش ارتباطات مثبت در كره خاكي دارند گفت: متاسفانه در حال حاضر روابط عمومي كره خاكي را كساني به عهده دارند كه خود به اين ارزش ها پايبند نيستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: