تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۵۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد که «برنج باید در استان‌های شمالی کشت شود.»
تدبیر24: یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد که «برنج باید در استان‌های شمالی کشت شود.»
 
 محمدتقی توکلی در جمع خبرنگاران هم‌چنین با تاکید بر این‌که «قانونی برای جلوگیری از کشاورزی وجود ندارد» نسبت به طرح مباحثی مبنی بر ندادن امکانات به کشاورزانی که برنج کشت می‌کنند، به دلیل کم آبی، انتقاد کرد.
 
وی خطاب به وزارت جهاد و کشاورزی گفت: اگر کشاورز اقدام به کشت غرقابی می‎کند به خاطر کمبود امکانات است. اکثر اراضی استان خرده مالکی است و بیش از یک هکتار نیست و در این راستا کشاورز نمی‎تواند از آبیاری نوین استفاده کند؛ بنابراین حداکثر راندمان 30 درصد بوده یعنی 70 درصد آب هدر می‎رود.
 
وی با اشاره به این‌که «هندوانه از کشت‎های آبدوستی است که آب زیاد مصرف می‎کند و برای کشاورز ارزش افزوده و درآمد ندارد»، افزود: این محصول تنها منابع آب مازاد را نابود می‎کند.
 
نماینده مردم الیگودرز در مجلس در عین حال با بیان این‌که «به دلیل نبود الگوی کشت مصوب در سراسر کشور و سوءاستفاده برخی کشاورزان برای کسب درآمد بیشتر، میل به کشت محصولات آبدوست سبب ضریه شدید به منابع آبی می‌شود» ادامه داد: تکنولوژی برای تامین آب نداریم و چنانچه آب غیر متعارف را شیرین کنیم و به کشاورز بدهیم این مهم نه تنها توجیه اقتصادی ندارد بلکه ارزش افزوده پایینی خواهد داشت.
 
وی با بیان این‌که« 92 درصد غذا در ایران از زمین‎های آبی و تنها 8 درصد از زمین‎های دیم تولید می‎شود» اظهار کرد: این مسئله در دنیا برعکس است یعنی بین 20 تا 40 درصد غذا از زمین‎های آبی و مابقی از دیم تولید می‎شود. در ایران 10 میلیون هکتار زمین دیم مرغوب داریم که می‎توان غذای مورد نیاز را از آن‌ها تولید کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها