تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۵۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

کمک۴۰۰ میلیون‌دلاری هندی‌ها به اسراییل

دولت هند طرح ۴۰۰ میلیون دلاری برای خرید ۱۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین از رژیم صهیونیستی با هدف تقویت توانایی نظامی در مناطق مرزی این کشور را تصویب کرد.
تدبیر24دولت هند طرح خرید ۱۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین را از رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

خرید ۱۰ فروند پهپاد از رژیم صهیونیستی با هدف تقویت توانایی نظامی در مناطق مرزی هند ذکر شده است.

این پهپادها تحت کنترل نیروی هوایی هند قرار خواهند گرفت که دارای چندین پهپاد برای عملیات شناسایی نیز هستند.

همچنین نیروی هوایی هند دارای یک ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین موسوم به «هارپی» اسرائیلی می‌باشد که برای تخریب سیستم‌های موقعیت‌یاب راداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع هند که نخواست نامش فاش شود، گفت: مقامات ارشد دولتی مسئولیت رسیدگی این پروژه را بر عهده دارند و این پهپادها ظرف یک سال آینده وارد ناوگان هوایی هند خواهد شد.

نیروهای مسلح هند در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز برنامه مشابهی را پیشنهاد داده بودند. اما این پیشنهاد مورد تایید و پشتیبانی سیاسی قرار نگرفت.

پهپادهای اسرائیلی به انجام ماموریت‌های شناسایی، جنگی و حمایتی خواهند پرداخت.

برخی از کارشناسان معتقدند که با اضافه شدن این پهپادها به ناوگان هوایی هند، توانایی این کشور در از بین بردن اهداف مورد نظرش افزایش می‌یابد.

«پی‌وی نایک» رئیس سابق نیروی هوایی هند گفت: دستیابی به هواپیمای بدون سرنشین قدرت نیروی هوایی این کشور را تقویت می‌کند.

یکی از مقامات ارشد صنعت هوافضای رژیم صهیونیستی در حال حاضر در دهلی‌نو است تا مذاکرات بیشتر و نهایی ساختن این قرار داد را پیگیری کند.

گفته می‌شود که رژیم صهیونیستی برای تولید مشترک پهپاد با هند نیز اعلام آمادگی کرده است.

هفته گذشته شرکت‌های «رافائل»، «البیت» و «صنایع هوافضا» متعلق به رژیم صهیونیستی تمایل خود را برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، موشک، رادار و دیگر تجهیزات نظامی از طریق همکاری‌ مشترک با شرکت‌های خصوصی هند اعلام کرده بودند.

«جوزف بتسالل» معاون رئیس‌ صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی در این باره گفته بود که خواستار عقد قرارداد و سرمایه‌گذاری مشترک هستیم که بر اساس آن هواپیمای بدون سرنشین، سیستم‌های موشکی و سلاح‌، رادار و تجهیزات ارتباطی تولید کنیم.

رژیم صهیونیستی با معامله‌های ۱۰ میلیارد دلاری با هند طی ۱۵ سال گذشته، از بزرگترین تامین کنندگان سلاح هند است که بر اساس آن، تل آویو طیف وسیعی از هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های پیشرفته و سیستم رادار و ضد رادار را برای دهلی‌نو فراهم می‌کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی سفر اخیرش به هند در ماه فوریه سالجاری، سیستم گنبد آهنین پیشرفته را به این کشور پیشنهاد کرده بود که برای رهگیری موشک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: