تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۵۸۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
تدبیر24:کمتر از سه ماه ديگر تا انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي باقيست. اصولگرايان با درس گرفتن از تجربه انتخابات سال 92 به دنبال يك ائتلاف و اجماع گسترده در سطح كشور هستند. آنها به خوبي دريافتند كه براي رقابت با جناح مقابل بايد با ليستي واحد وارد كارزار انتخابات شوند. از طرف ديگر اصلاح طلبان كه تا قبل از انتخابات سال 92 خيلي اميدي به رقابت سياسي نداشتند حالا با محوريت رييس دولت اصلاحات جلسات منظمي برگزار مي كنند. آنها بيش از آنكه نگران اجماع باشند نگران تاييد صلاحيت از سوي شوراي نگهبان هستند. از اينرو به گفت و گو با مهدي آيتي، نماينده مجلس ششم نشستيم و نظرات وي را در اين باره جويا شديم.

شما در شرايط كنوني اوضاع و احوال جبهه اصلاحات و اصولگرايان را چطور برآورد مي كنيد؟

به نظر من شرايط در جبهه اصلاحات به مراتب بهتر و روشن تر از طرف مقابل است. اصلاح طلبان خيلي قبل تر از سال 92 متوجه شدند كه براي پيروزي در رقابت سياسي چاره اي جز وحدت ندارند. بي ترديد انتخابات سال 84 درس بزرگي براي اصلاح طلبان بود. از طرف ديگر اصلاح طلبان به مانند اصولگرايان امكان رقابت با تمام قوا را ندارند و همين يك دليل كافيست تا آنها با ليست واحد در انتخابات شركت كنند. در رابطه با جناح اصولگرا بايد گفت كه آنها متوجه وحدت هرچه بيشتر اصلاح طلبان شده اند و مطمئنا براي يك رقابت شانه به شانه خود را آماده مي كنند اما بعيد مي دانم طيف اصولگرايان معتدل با گروههايي مانند جبهه پايداري به وحدت برسند.

از چند ماه پيش بحثي در رابطه با ائتلاف اصلاح طلبان معتدل و اصولگرايان معتدل مطرح شد. نظر شما در اين رابطه چيست؟

من نه به اين ائتلاف ها معتقدم و نه امكان پذير مي دانم. حالا شايد در حد يك يا دو نفر به مانند علي مطهري در هر دو ليست مشترك باشند ولي بايد توجه داشت كه روش و منش اين دو جناح با هم متفاوت است و اگر قرار بر يكي شدن باشد ديگر تضارب افكار وجود ندارد. رقابت زماني ايجاد مي شود كه دو رقيب وجود داشته باشد. بر همين اساس از پايه با طرح اين موضوع مخالفم.

اين روزها بحث بر سر سرليست بودن اصلاح طلبان داغ است. شما بهترين فرد را چه كسي مي دانيد؟

عارف بهترين فرد براي سرليستي اصلاح طلبان است. بعد از كناره گيري عارف در انتخابات سال 92 او تبديل به يك فرد محبوب سياسي در جامعه شد. از آنجايي كه عارف يك چهره سياسي، علمي و مخصوصا اخلاق مداري است او را بهترين و محق ترين فرد براي سرليستي اصلاح طلبان مي دانم. نظر بنده بر اين است كه همه اصلاح طلبان بايد كمك كنند تا حداقل دو سوم كرسي هاي بهارستان در اختيار اين جناح قرار بگيرد. آن وقت با فراغ بال مي شود عارف را به عنوان رييس مجلس انتخاب كرد.

شما در مصاحبه اي با يكي از خبرگزاري هاي اصولگرا عارف را چهره اي متوسط جلوه داديد ولي حالا از محق بودن او صحبت مي كنيد لطفا كمي بيشتر توضيح دهيد؟

دكتر عارف يك چهره علمي و حتي نخبه است. بسياري در جامعه او را به عنوان يك فرد دانشگاهي مي شناسند. اگر قرار باشد مقايسه اي در حوزه علمي و سياسي از عارف داشته باشيم بايد بگويم علمي بودن وي به سياسي بودنش مي چربد. اما اين دليل نمي شود كه اينطور قلمداد كنيم كه عارف يك چهره متوسط سياسي در بين سياستمداران است بلكه حرف من مقايسه اين دو حوزه در وجود شخص خود دكتر عارف بود. اگر سطح عارف در مسائل علمي، عالي يا خوب باشد در عرصه سياست متوسط است.

در همان مصاحبه شما حرف از توهم كانديداها در انتخابات و مخصوصا نامزدهاي سال 88 را مطرح كرديد و يا در بخشي ديگر از مصاحبه به انتقاد از عملكرد دولت در حوزه هاي مختلف پرداختيد. اين نوع موضع گيري شما باعث دلخوري بسياري از اصلاح طلبان شد. آيا اين دلخوري دوستان خود را بجا مي دانيد؟

ببينيد من يك موضوع كلي را مطرح كردم و گفتم اكثر كساني كه در عرصه هاي مختلف سياسي به رقابت مي پردازند قبل از اعلام نتايج آرا تصور مي كنند پيروز رقابت هستند. حتي اين موضوع را از خودم شروع كردم. در آن مصاحبه گفتم بنده به عنوان كانديدا در چند دوره اي كه حضور داشتم هميشه اين تصور را مي كردم كه پيروز خواهم شد. بسياري از دوستان خود من در مجلس ششم زماني كه آماده رقابت در مجلس هفتم بودند به من مي گفتند ما حتي نياز به تبليغات نداريم و پيروز انتخابات خواهيم شد كه در عمل اين اتفاق نيافتاد. اما در رابطه با عملكرد دولت يازدهم همانطور كه بارها گفتم باز هم تكرار مي كنم كه عملكرد دولت روحاني از دولت احمدي نژاد به مراتب بهتر است. اما انتقادات جدي به حوزه هاي مختلف دولت يازدهم دارم. معتقدم امثال من كه در انتخابات براي پيروزي روحاني تلاش كردند مي بايست اشكالات را گوشزد كنند زيرا انتقادات ما از روي حب و بغض نيست. امروز بسياري از كساني كه از انتقادات من به بدنه دولت گله دارند افرادي هستند كه سانتي متري براي پيروزي روحاني تلاش نكردند ولي من رفتم در منطقه و از تمام پتانسيل خود براي پيروزي گفتمان اعتدال استفاده كردم.

مهمترين وظيفه مجلس دهم را چه مي دانيد؟

از نظر من مجلس دهم بايد دو موضوع را بطور جدي پيگيري كند: 1- تغيير تركيب هيات رييسه مجلس 2- تغيير تركيب دولت.

به عنوان آخرين سوال نظرتان درباره اعلام كانديداتوري سيدحسن خميني در انتخابات مجلس خبرگان چيست؟

حضور آيت الله سيدحسن خميني يادگار حضرت امام نقطه عطفي در تاريخ مجلس خبرگان خواهد بود.


منبع : رویداد24

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Romania
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
0
خوابشو ببینی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها