تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۵۸۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
فوکویاما همه آنچه به او نسبت داده می‌شد را دروغ خواند
تدبیر24 :یکی از متن های پر تکرار سالهای اخیر که مدتهاست مورد استناد برخی از رجال سیاسی و دینی قرار می گیرد، سخنرانی فرانسیس فوکویاما در کنفرانسی موسوم به بازشناسی هویت شیعه است که بنابر ادعای مدعیان، در سال 1986 و در اورشلیم برپا شده است آن هم  پس از فتح فاو توسط رزمندگان ایرانی که دستاورد بزرگی به شمار می آمد. طبق این ادعا، فوکویاما در این کنفرانس به مباحث مرتبط با شیعه پرداخته است و چنین اظهار نموده است: «شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست ، پرنده ای است که دو بال دارد یک بال سبز و یک بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد ، امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است. شما نمی توانید ملتی را شکست دهید که مدعی است کسی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور ، دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد. بال سرخ شیعه ، شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فناناپذیر کرده است. شیعه با این دو بال ، افق پروازش خیلی بالاست و تیرهای زهراگین سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی و... به آن نمی رسد.این پرنده زرهی بنام ولایت پذیری بر تن دارد. ولایت پذیری شیعه که براساس صلاحیت هم شکل می گیرد، آن را تهدید ناپذیر کرده است. شیعه با شهادت دو چندان می شود. شیعه عنصری است که هر چه او را از بین ببرند بیشتر می شود.اینها (رزمندگان ایرانی) فاو را تسخیر کردند و می روند کربلا را هم بگیرند، بعد از آن، اینجا(اشاره به اورشلیم)را هم قطعا می گیرند. تا ولایت فقیه را نزنید ، نمی توانید به ساحت قدسی کربلا و مهدی تجاوز کنید...»
سخنرانی فوکویاما در کنفرانس اورشلیم که بارها مورد استناد سخنرانان و مدعیان قرار گرفته و از امام جمعه تهران تا امام جمعه مشهد و از احمدی نژاد تا فلان سردار به آن استناد می کنند را اولین بار یکی از روزنامه های سراسری پر حاشیه کشور به نقل از منابع موثق خود نقل نمود و بقیه رسانه ها و بولتن ها و جزوات آموزشی-اعتقادی برخی سازمان ها هم در ابعادی پرشمار با استناد و یا بی استناد به آن، بازنشرش دادند و برخی جملاتی را هم که به نظرشان رسید جناب فوکویاما فرصت طرحشان را نیافته است با طبع و سلیقه شان بر آن افزودند. نوع چیدمان کلمات و بهره گیری از واژه ها، به جای آنکه تداعی بخش ترجمه یک متن خارجی از یک اجنبی! باشد نمایانگر ذهن خلاق یک هموطن خودمان است که بر اساس احساس تکلیف، چنین مطلبی را نگاشته و به شخصیتی در عالم خارج، نسبت داده است غافل از آنکه در زمانه اینترنت زندگی می کنیم و نه دهه 50 شمسی.
با این حال، روز به روز ابعاد دیگری از سخنرانی فوکویاما منتشر شد تا جاییکه وی، ساخت مستند هایی با الگو گیری از روایت فتح را نیز توصیه نمود. به بخشی از متن یکی از سخنرانان توجه کنید:
 «برای پیروزی بر یک ملّت باید میل مردم را تغییر داد... ابتدا ولایت فقیه را خط بزنید، در گام بعد، شهادت طلبی این‌ها را به رفاه‌طلبی تبدیل کنید. اگر این دو تا را خط زدید، خود به خود، اندیشه‌های امام زمانی از جامعة شیعه رخت می‌بندد... شما بیایید برای غرب هم امام زمان و کربلا و ولی فقیه بتراشید. فوکویاما برای این کار، مکتب جدیدی به نام اونجلیس عرضه کرد. مکتبی که قدمتش به 1987 میلادی بر می‌گردد. طرفداران این مکتب معتقدند عیسای ناصری خواهد آمد. فوکویاما به آن‌ها توصیه می‌کند در فیلم‌هایشان هر چه را شیعیان دربارة امام زمان می‌‌گویند، بر شخصیت عیسای ناصری تطبیق بدهند. بر اساس دستور فوکویاما، فیلم‌هایی بر اساس مدل «روایت فتح» شهید آوینی، ساخته شد؛ با همان اسلوب متن و با به کارگیری مؤلّفه‌های احساسی برنامه‌های شهید آوینی، با همان تیپ‌ها و همان دیالوگ‌ها که شهید آوینی‌ می‌گفت. فیلم نجات سرباز رایان با محتوای تجلیل از مادر سه شهید؛ فیلم نبرد پرل هاربر با محتوای جنگ جنگ تا رفع فتنه‌ در عالم؛ فیلم زمانی سرباز بودیم با تئوری بازسازی کربلا و بر اساس الگوی عملیات کربلای 5؛ فیلم سقوط شاهین سیاه، بازسازی صحنه کربلا، فیلم جن‌گیر که در آن از نمادهای اسلامی شیعه استفاده شده بود.»
به فراخور رخداد اتفاقات جدید، بخش منتشر نشده ای از سخنان فوکویاما نیز منتشر می شد تا به جنگ نرم رسید. پیام فضلی‌نژاد در سخنانی که سال ۱۳۸۷ در دانشگاه تربیت معلم ایراد کرده و پس از آن همان مطالب در خبرگزاری فارس منتشر شده، اینچنین ادعا کرده است: «... شاه کلید تئوری جنگ نرم فوکویاما که مهندسی معکوس لقب گرفت، ناظر به تحقق فروپاشی ایدئولوژیک شیعه در ایران و تغییر گفتمان غالب انقلاب بود.... بنابراین از سال 1365 صورتبندی پروژه تهدید نرم توسط پنتاگون در کنفرانس اورشلیم در اسرائیل انجام گرفت. البته، تاریخ شروع این پروژه به سالیان آغازین انقلاب اسلامی بازمی‌گردد، اما کنفرانس اورشلیم یکی از تلاش‌های منسجم و مشخص در این باب است. در این کنفراس، هراس غربیان از ادامه جنگ تحمیلی با ایران نیز مشهود است. فوکویاما می‌پنداشت که حتی با امتیاز دادن به ایران باید جنگ سخت‌افزاری با ایران پایان گیرد، چرا که احتمال دارد ایرانیان پس از فتح فاو، چه بسا کربلا را بگیرند و سپس راهی قدس شوند. بنابراین، او قائل به جنگ نرم بود و بعدها هم نشان داد که در این وادی برای روشنفکران ایرانی، چون عبدالکریم سروش، نقش ویژه‌ای قائل است.»
روز گذشته، آیت الله احمد جنتی در نماز جمعه تهران، مطلب جدیدی  نیز از سخنرانی فوکویاما فاش نمود که وی به شورای نگهبان و نظارت استصوابی هم پرداخته است.دبیر شورای نگهبان گفت: «فوکویاما پژوهشگر و تاریخ‌نگار ژاپنی الاصل و تبعه آمریکا معتقد است شورای نگهبان به عنوان مظهر قوام و دوام ولایت فقیه باید حذف شود و با یک رفراندوم از بین برود و تا وقتی که شورای نگهبان وجود دارد نظارت استصوابی از بین نمی رود.»
البته این قصه سر دراز دارد و سخنرانان سرشناسی نیز به سخنان فوکویاما اشاره نموده و استناد کرده اند در صورتیکه واقعیت ماجرا چیز دیگری است و از اساس، دروغ می باشد. برای اثبات کذب بودن ادعای مطرح شده، بیان دو نکته کافی به نظر می رسد.  اول آنکه هر چقدر هم که معادل های شبیه و غیر شبیه کلیدواژه های این متن را و یا کنفرانس ادعا شده را به صورت انگلیسی، عبری و ژاپنی در اینترنت جستجو نمایید متن یا گزارش مستند و حتی غیر مستندی نخواهید یافت. حتی در سایت خود فوکویاما هم که تشریف ببریدچنین مطلبی نخواهید یافت. و دوم اینکه فرانسیس فوکویاما در گفتگویی تلویزیونی با بی.بی.سی، که در سوم اسفندماه ۸۹ در یکی از برنامه‌های «به عبارت دیگر» که به گفتگو با شخصیت‌های مطرح اختصاص دارد، همه آنچه به او نسبت داده می‌شد را دروغ خواند و اظهار کرد هیچگاه در کنفرانس اورشلیم نبوده و چنان سخنانی به زبان نیاورده است.
مطلب حاضر را با نقل قولی از منبع موثق همان روزنامه پرحاشیه به پایان می رسانم.
«سه روز بعد از 9 دی ریچارد هاس می گوید متأسفانه فرمول مهندسی معكوس آقای فوكویاما نتیجه معكوس داد چرا كه فوكویاما معتقد بود درگیری ما با ایران از ولی فقیه شروع شده است بنابراین فلش های حمله باید نهایتا به سوی رهبری باشد.»

منبع : رویداد24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
اامیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
اینها اسباب ادخال سرورند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها