تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۵۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کاخ سفید تحریم تازه علیه ایران را به‌تعویق انداخت
بلافاصله پس از دستور اکید شب گذشته روحانی به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تقویت توان دفاعی و موشکی ایران، رئیس جمهور آمریکا دستور تعویق اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان را صادر کرد.
تدبیر24 :روزنامه وال استریت ژورنال در ساعات ابتدایی بامداد جمعه به وقت تهران، به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید، اعمال تحریم های جدید علیه ایران را به تعویق انداخته است.به گزارش رویداد 24، این روزنامه ادامه داد که در عین حال، دولت اوباما همچنان به مقابله با برنامه موشکی ایران متعهد است و تحریم‌هایی که در وزارت خزانه‌داری آمریکا آماده شده بود، همچنان روی میز است؛ چراکه آنها مدعی شده‌اند که این تحریم‌ها، مفاد توافق هسته‌ای را نقض نمی‌کند.

 با توجه به اینکه قرار بود این تحریم‌ها صبح چهارشنبه به وقت واشنگتن اعمال شوند اما وال استریت ژورنال در توضیحی نوشت که مقام‌های آمریکایی زمان‌بندی مشخصی برای اعمال این تحریم‌ها اعلام نکرده‌اند و تنها به تعهد اوباما برای مقابله با برنامه موشکی ایران اشاره نموده اند که منافاتی با برجام ندارد.

دولت آمریکا قصد داشت به دلیل آزمایش موشک عماد که از پیشرفته ترین نسل موشک های بالستیک می باشد 11 شرکت و فرد ایرانی و هنگ کنگی و اماراتی را به فهرست تحریم های خود بیفزاید که با واکنش شدید جمهوری اسلامی ایران مواجه شد.

روز گذشته، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ دستور مهمی، با اشاره به تداوم سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی آمریکا در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دستور داد که در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران  با بیان این موضوع که برنامه موشکی ایران ربطی به توافق هسته ای ندارد گفت که دولت ایران درباره برنامه موشکی خود با کسی مذاکره نمی‌کند و با تاکید بر حق دفاع مشروع خویش، هیچ محدودیتی را در این حوزه نخواهد پذیرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان نیز در پاسخ به دستور رئیس‌جمهور، تاکید کرد که توسعه توان موشکی کشور با قدرت ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، پس از عقب نشینی کاخ سفید در مقابل روحانی، جمهوریخواهان دولت آمریکا را متهم کرده‌اند که پس از سخنان حسن روحانی، اراده لازم برای به چالش کشیدن تهران را ندارد.

مایک پامپئو نماینده کانزاس در مجلس نمایندگان و از منتقدان توافق اتمی ایران به وال استریت ژورنال گفت:‌ اگر تحریم‌های اعلام شده رئیس‌جمهور اجرا نشود، نشانگر درجه‌ای از سستی است که حتی رئیس‌جمهور قبلاً از خود نشان نداده بود.

به گزارش رویداد24، به نوشته نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی غیردوستانه و برخلاف برجام در حال آماده شدن برای اعمال نخستین بسته تحریم‌های اقتصادی علیه ایران از زمان دستیابی به توافق مهم هسته‌ای در ماه ژوئیه است.

برخی مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال اعلام کرده‌اند: این اقدام برنامه‌ریزی شده وزارت خزانه‌داری آمریکا حدودا ده‌ها شرکت و شخص را در ایران ، هنگ کنگ و امارات به سبب نقش‌شان در توسعه برنامه موشکی بالستیک ایران هدف قرار می‌دهد.

مقامات ایران در ماه‌های اخیر به کاخ سفید هشدار داده‌اند که اعمال هرگونه مجازات اقتصادی جدید علیه ایران را نقض توافقنامه هسته‌ای می‌دانند.

به نوشته وال استریت ژورنال کاخ سفید چهارشنبه صبح طی یادداشتی به کنگره خبر داد که وزارت دارایی در ساعت 10:30 صبح تحریم‌های تازه علیه بیش از 10 شرکت و فرد در ایران، هنگ‌کنگ و امارات متحده عربی را به خاطر نقش ادعایی در توسعه برنامه موشک‌های بالستیک اعلام خواهد کرد.

وال استریت ژورنال نوشت متن مکاتباتی را دیده است که براساس آنها کاخ سفید سپس در ساعت 11:12 صبح در پیام دیگری اعلام کرد که اعلام تحریم‌ها "برای چند ساعت عقب افتاده" است.

براساس این گزارش، کاخ سفید در نهایت ساعت 10 شب چهارشنبه به وقت واشنگتن گفت که تحریم‌ها را عقب انداخته است و توضیح نداد که چه زمانی آنها را اجرا خواهد کرد.

برچسب ها: تدبیر24 ، رویداد24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها