تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۵۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
مدیرمسئول تدبیر24 :

تکثر رد صلاحیت ها موجب تایید صلاحیت خواص خواهد شد؟

چهره هایی که می توان به سهولت به حذف آنان اقدام کرد را صرف ماندگاری افراد شاخصی می شوند که حضور آنان در صحنه موجبات بالا رفتن مشارکت عمومی باشد.
تدبیر24 :محمدمهدی محمدی - موضوع رد صلاحیت های کاندیدای مجلس شورای اسلامی به داغ ترین موضوع روز رسانه ها تبدیل شده است. طیف مشغول این بحث، شخص کاندیدا و حامیان آنان و فعالان سیاسی کشور اند که سهم بالایی از فضای رسانه ای کشور را در اختیار دارند. در واقع می توان اینطور بیان کرد که یکی از راه های پرداختن به موضوع انتخابات اینگونه بوده که طیف وسیعی از افکار عمومی را با ابزار رسانه، درگیر مسئله انتخابات کرد.
سوالات زیادی در این باره مطرح می گردد که پرداختن بدان، با تصیم گیری خوب یا بد بودن این اتفاق موضوع این تحلیل نیست. آنچه مطرح است این است که آیا این نحوه برخورد با کاندیدای مجلس، موجبات مشارکت عمومی مردم در هفتم اسفند خواهد شد یا خیر؟
در این باره می توان به نیمه نه چندان پنهان انتخابات اشاره کرد. موضوع تایید صلاحیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و آیت الله هاشمی رفسنجانی که این روز ها با گرم شدن مسئله رد صلاحیت های مجلس، کمرنگ شده است. اینکه حضور یادگار امام خمینی (ره) و رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام در مجلس خبرگان رهبری به مزاق برخی خوش نیاید، تحلیل عجیبی نیست! این را می توان از عدم تمایل برخی آقایان به پوشش اخبار ایشان و رویکردهای تقابلی با مواضع این دو دریافت که با در نظر گرفتن جایگاهشان و مقایسه با دیگر مسئولین در سمت ها و موقعیت های دیگر بوضوح قابل فهم است. 

نکته ای که می توان در پاسخ به این سوال بیان کرد این است که روند تایید صلاحیت های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با درنظر گرفتن دو مهم صورت بگیرد .

یک : بالارفتن مشارکت عمومی
دو : عدم ورود افراد مورد وثوق

گویا دستیابی به این دو هدف با روش "حذف مبهوم با حفظ شاخص" صورت گرفته است. چهره هایی که می توان به سهولت به حذف آنان اقدام کرد را صرف ماندگاری افراد شاخصی کرد که حضور آنان در صحنه موجبات بالا رفتن مشارکت عمومی باشد.
از این رو می توان پیش بینی کرد که حذف گسترده کاندیدای اصلاح طلب و نزدیک به دولت در واقع نوید تایید صلاحیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری باشد.

منبع : خبرگزاری برنا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: