تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۵۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

فرصتی مغتنم برای اتحاد

با ائتلاف بین کلیه جریان‌های اصلاحات و اعتدال، با ارائه لیستی واحد نسبت به افزایش مشارکت سیاسی مردم بار دیگر موجبات برگزاری رفراندومی تاریخی و تایید نظام جمهوری اسلامی را فراهم آورند
تدبیر24 :محمدمهدی محمدی - در جمهوری اسلامی ایران که رای مردم اساس تشکیل نظامی مقدس بوده است، همواره تایید اصل نظام در برهه‌های تاریخی کشورمان با برگزاری انتخابات‌های مختلف و گسترده به جهانیان ثابت و جایگاه ولی نعمتان جامعه که همانا آحاد ملت‌اند تثبیت شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از جهات مختلفی که مهم‌ترین آن میزان مشارکت سیاسی مردم و تاثیر مستقیمشان در تصمیمات کشوری است، دارای اهمیت می‌باشد. این حساسیت و میزان اهمیت بقدری است که مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان ضمن درخواست از ملت ایران برای حضور در انتخابات فرمودند: «کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ کشور، برای اعتبار کشور بیایند در انتخابات شرکت کنند.»
از آنجا که احزاب، گروه‌ها، تشکل‌ها، شخصیت‌ها و جریانات سیاسی سهم بزرگی در بالا رفتن مشارکت سیاسی مردم و ثبت مهر تایید دیگری بر حفظ نظام جمهوری اسلامی داشته و دارند، در این ایام توانستند تا حد امکان تنور انتخابات را داغ کرده و رکورد مشارکت در ثبت نام و کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی را رقم بزنند.
بخش مهمی از پرونده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان با نظارت بر روند انتخابات در اختیار دارد. این شورا بر اساس شاخصه‌های خود، در اقدامی قابل پیش بینی، تعداد کثیری از کاندیداهای جریانات مختلف سیاسی که بخش اعظم آن اصلاح‌طلبان و طیف نزدیک به اعتدال بودند را حائز شرایط کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی ندانست. این اقدام شورای نگهبان موجب شد تا زمینه ساز تشکیل مجلسی تک جناحی که برگرفته از سلایق و خواست‌های مختلف مردم نباشد را رقم زند.
از این رو تلاش گسترده چهره‌ها و شخصیت‌های دولتی از جمله رئیس جمهور برای حفظ سرمایه عظیم مردمی و بالا بردن مشارکت سیاسی و تحقق خواست مقام معظم رهبری این روز‌ها به یکی از مهم‌ترین رویداد‌ها و تحلیل‌های فضای سیاست داخلی کشور تبدیل شده است.
احزاب اصلاح طلب و جریانات اعتدالی نزدیک به دولت به دلیل رد صلاحیت گسترده کاندیدای خود در معرض بیشترین فشار از سوی هواداران خود جهت اصلاح نظر شورای نگهبان بر موضوع تایید صلاحیت‌ها هستند. احزابی که با حمایت از حسن روحانی سهم عظیمی در مشارکت مردمی را در کارنامه جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۲ ثبت کردند، این‌بار و با فاصله زمانی نه چندان زیادی قادر نخواهند بود به سلایق خود و طیف تمایلی خود در مجلس شورای اسلامی پای صندوق‌های رای آیند. اما در این شرایط وظیفه خاص و مهمی به دوش احزاب و سیاستگذاران داخلی قرار گرفت که می‌توان بهترین بهره برداری را از آن داشت که همانا با ائتلاف بین کلیه جریان‌های اصلاحات و اعتدال، با ارائه لیستی واحد نسبت به افزایش مشارکت سیاسی مردم بار دیگر موجبات برگزاری رفراندومی تاریخی و تایید نظام جمهوری اسلامی را فراهم آورند و بیشترین سهم ممکن از صندلی‌های بهارستان را تصاحب کرد.

منبع : روزنامه ستاره صبح
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: