تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۵۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
انجمن جهانی دیابت اعلام کرد:

از هر 7 تولد،یک نوزاد مبتلا به دیابت بارداری است

شیوع افزایش قند خون در بارداری در جهان 17 درصد تخمین شده است و بر مبنای نژاد و موقعیت جغرافیایی از 10 درصد در آمریکای شمالی تا 25درصد در جنوب شرقی آسیا متغیر گزارش شده است. دیابت بارداری در کشور افزایش پیدا کرده است از این رو باید این بیماری در زنان باردار با آموزش های لازم مدیریت شود.

تدبیر24 :به گزارش خبرنگار شبکه مجازی آستان،دکتر اسدالله رجب رییس انجمن دیابت ایران در خصوص شیوع دیابت بارداری گفت:مطالعات جهانی اخیر حاکی از آن است که دیابت بارداری در جهان در حال افزایش است البته این بیماری نیز در کشور آمار فزاینده ای دارد و پیامدهای دشواری را به زنان و جامعه تحمیل می کند.

دکتر رجب در ادامه افزود:دلیل اصلی دیابت بارداری ازدواج در سنین بالا است. زیرا سن ازدواج و بارداری افزایش یافته است و تغییر در سبک زندگی باعث افزایش این بیماری در ایران و جهان شده است.

وی با اشاره به برنامه های تعیین شده از سوی گروه مطالعاتی انجمن جهانی دیابت ادامه داد:برنامه هایی از سوی گروه مطالعاتی انجمن جهانی دیابت بارداری(IADPSG ) شیوع افزایش قند خون در بارداری در جهان 17 درصد تخمین شده است و بر مبنای نژاد و موقعیت جغرافیایی از 10 درصد در آمریکای شمالی تا 25درصد در جنوب شرقی آسیا متغیر گزارش شده است.

دکتر رجب با بیان آخرین آمار منتشر شده گفت:بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی دیابت در سال 2015، از هر 7 تولد یک نوزاد تحت تأثیر دیابت بارداری متولد شده است. به عبارتی از شیوع 14% دیابت بارداری در جهان خبر داده است.

وی با اشاره به آمار دیابت بارداری در ایران تصریح کرد:در ایران نیز مطالعات مختلف، آمار مختلفی را برای شیوع دیابت بارداری گزارش کرده اند. بطور کلی بر اساس مطالعات صورت گرفته در دهه 80 در ایران ، شیوع دیابت بارداری حدود 4.9% تخمین زده شده است که از حدود 0.7% در کرمانشاه تا  18.6 % در کرج متغیر بوده است.

رییس انجمن دیابت در راستای افزایش شناخت و آگاهی عموم بویژه زنان باردار (دیابتی و غیردیابتی)بیان کرد: مردم باید به كليات ديابت، اثر ديابت بر روي مادر و جنين، مسائل روانشناختي در ديابت بارداري، تغذيه در دوران بارداري در بيماران ديابتي، شيوه مديريت در ديابت بارداري، كنترل ديابت و بررسي‌هاي بعد از آن و نقش آموزش در دوران بارداري، نقش مادر ديابتي در دوران بارداري آگاهی لازم را داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: