تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱

حافظان اسلام ناب از نظرآیت الله جوادی

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اسلام ناب به برکت اهل بیت(ع) حفظ شده است اگر چه ایشان بر اساس مصلحت و حفظ اسلام در راستای گرفتن حق خود سکوت کردند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از دفتر آیت‌الله جوادی‌آملی، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی امروز در درس تفسیر قرآن مسجد اعظم قم، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: "قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا مَا بِصَاحِبِکُم مِّن جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِیرٌ لَّکُم بَیْنَ یَدَیْ عَذَابٍ شَدِیدٍ" و در اینجا از مردم می‌خواهد که نهضتی الهی را سامان‌دهی کنند که البته منظور خداوند نهضتی علمی است.

وی افزود: ویژگی این قیام علمی نهضت واحده بودن است و باید گفت تفکر و اندیشه متفاوت از تضارب آراست چرا که بشر در خلوت خویش می‌تواند فکر کند و پس از آن روی به مباحثه بیاورد به عبارتی می‌توان گفت اندیشه‌های فردی پیش‌ زمینه تضارب آراء هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که تفکر نیازمند تنهایی و خلوت است، گفت: آیه شریفه "تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَى" هم ناظر بر همین حقیقت است در حالی که برای کامل کردن این تفکرات باید اندیشه‌ها را در جمع مطرح کرد.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیه‌ای که در ابتدای کلام به آن اشاره شد خطاب به مشرکان بوده چراکه آن‌ها می‌گفتند الله را قبول داریم ولی در مسئله نبوت پیامبر اکرم (ص) بهانه می‌گرفتند به همین دلیل خداوند از آن‌ها می‌خواهد نهضت علمی کنند تا نذیر و بشیر بودن حضرت محمد (ص) به‌ ویژه در بحث معاد اثبات شود.

آیت‌الله جوادی‌آملی ویژگی فطرت انسانی را مورد توجه قرار داد و گفت: تفکر سبب شکوفایی فطرت و ذات شده و انسان را به کمال می‌رساند.

این مفسر قرآن کریم به تفسیر قرآن به قرآن اشاره کرد و افزود: در میان آیات این کتاب آسمانی برخی از آن‌ها با یکدیگر ارتباط دارند که می‌توانند در بحث تفسیر مورد استفاده قرار بگیرند.

وی گفت: برخی پس از پرداخت خمس و زکات می‌گویند مال خود را تطهیر کردیم در حالی‌که این صحیح نیست و درست آن است که بر اساس قرآن سخن بگوئیم که می‌فرماید "خذ من اموالهم صدقه، تطهرهم و تزکیهم بها" و این بدان معنا است که انسان‌های صالح مورد عنایت قرار گرفته‌اند و با این کار خودشان را تطهیر کرده‌اند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به اسلامی سخن گفتن برخی افراد و قارونی عمل کردنشان گفت: آن‌ها می‌گویند اموالی که به‌دست آورده‌ایم از آن خودمان است و در این میان خدا را نادیده می‌گیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم حفظ دین اسلام را به برکت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: هر چند آن‌ها در گرفتن حق خود بنا به مصالحی سکوت کردند ولی عاملی برای حفظ اسلام ناب هم بودند.



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: