تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۵۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
با اعلام نتیجه نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس ، یکی از وابستگان جریان انحرافی با جوسازی علیه منتخب مردم تهران با هدف زیر سوال بردن نتیجه انتخابات ، حاشیه سازی هایی را شروع کرد.

 تدبیر24 :  با اعلام نتیجه نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس ، یکی از وابستگان جریان انحرافی با جوسازی علیه منتخب مردم تهران با هدف زیر سوال بردن نتیجه انتخابات ، حاشیه سازی هایی را شروع کرد.

به گزارش روزنو، این فرد نزدیک به رییس دفتر رییس جمهور سابق با نام بردن از محمدرضا نجفی ( منتخب مردم تهران )  و ذکر اینکه وی سرپرست یکی از معاونتهای استانداری مرکزی بوده و نگاشتن نامه ای خطاب به وزیر کشور ، درخواست جایگزینی حداد عادل در جمع منتخبان را کرده است که لازم است به او یادآور شویم که چون محمد رضا نجفی موقتا " سرپرست " معاونت اقتصادی استان مرکزی ( که به دلیل احیای سازمان برنامه کلا این معاونت از چارت سازمانی خارج شد ) بودند ، مشمول قانون استعفا نمی شوند.
 این در حالی است که هیات های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان تمام این موارد را بررسی کرده  و مشخص است این اقدامات تنها جوسازی جریان انحرافی برای واکنش به پیروزی قاطع لیست امید و پرتاب کردن تیری در تاریکی برای امتحان شانس ورود حدادعادل به مجلس است.

برای این موضوع ، ماده 29 را دقیق تر بررسی می کنیم .

 در ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، برای پست هایی که علاوه بر روسا ، سرپرست ها هم باید استعفا بدهند " به صراحت و به طور رسمی ذکر شده است .


مثلا  

در بند الف ماده 29 در پست هایی که ضرورت داشته سرپرستان هم استعفا بدهند ، ردیف های ذیل آمده است : 

5- وزرا و سرپرستان وزارتخانه ها .
7- مـدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارتخانه ها و مدیران کل حوزه وزارتی و رؤسای دفاتر وزرا 
14- رؤسا و سرپرستان سازمانها و ادارات کل و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جانشینان و معاونین آنان در سراسر کشور .
22- رؤسا و سرپرستان سازمانهای دولتی .
27- رؤسـا و سـرپرستـان بنیادهای ( مستضعفان ، شهید ، 15 خرداد ، مسکن ) ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، نهضت سواد آموزی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و رؤسای اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن و تعاون ، معاونین و مشاورین آنان .


و یا در بند " ب " همین ماده به همین صورت است . 
به طور مثال :

3- مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانها و معاونین آنان .
4- مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانداریها و معاونین آنان .
6- رؤسا و سرپرستان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیر دولتی و رؤسا و سرپرستان واحدها و شعب آنها .

اما در خصوص معاونین استاندار ، قانونگذار به صراحت در ردیف 18 بند الف ماده 29 فقط از قید " 
معاونین و مشاورین استانداران " استفاده کرده و برای " سرپرستان معاونت " استانداری استعفا در نظر نگرفته که اگر " ضرورت " می دیدید ، مثل ردیف 5 بند الف ماده 29 که به صراحت به  " وزرا و سرپرستان وزارتخانه ها " می پردازد ،  اشاره می کرد .

ضمن اینکه حتی اگر ایشان مشمول بند ب ماده 29 شود ، نیز چون در استانی غیر از استان مرکزی بوده باز مشمول این ماده قانونی نمی شود. چون در بند ب ماده 29 ، " از داوطلـب شـدن در حـوزه های انتخابیه قلمرو مأموریت خود محرومند "  مثل اعضای شورای شهر که بدون استعفا ، می توانند در شهر دیگری کاندیدا بشوند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها