تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۵۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
ابطحی گفت: در دوران پیش از انقلاب، در مشهد مثلثی بین شهیدهاشمی‌نژاد، آیت‌الله طبسی و آیت‌الله خامنه‌ای شکل گرفت که مبارزات را قبل از انقلاب در مشهد اداراه می‌کردند و نمایندگان تفکر انقلابی امام در مشهد بودند.


تدبیر24: حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی از جمله طلبه‌های مشهدی است که در دوران طلبگی‌اش که همزمان با مبازرات انقلابی در شهر مشهد بوده است در محضر آیت‌الله واعظ طبسی بوده است و از این عالم ربانی به عنوان فردی شجاع و پاک یاد می‌کند.
ابطحی در گفت‌وگو با «آستان»، در بیان خاطراتی از آن دوران گفت: بنده مشهدی هستم و به دلیل اینکه طلبه و خواهرزاده شهید هاشمی نژاد بوده‌ام و در مبارزات سیاسی مشهد حضور داشتم لذا ارتباط دیرینی با آیت‌الله واعظ طبسی داشتم.

وی اظهار کرد: در آن دوران در مشهد مثلثی بین شهید هاشمی نژاد، آیت‌الله طبسی و آیت‌الله خامنه‌ای شکل گرفت که مبارزات را قبل از انقلاب در مشهد اداراه می‌کردند و نمایندگان تفکر انقلابی امام در مشهد بودند. بنده چون خواهرزاده مرحوم هاشمی‌نژاد بودم با همین دوستان ارتباط داشتم.

ابطحی اضافه کرد: یکی از بهترین خاطرات بنده با مرحوم طبسی به اواخر سال 57 و مراسم عروسی‌ام برمی‌گردد، در آن بحبوبه تالاری در طبقه سوم ساختمانی در خیابان تهران گرفته بودم و صاحبان رسمی‌تر مراسم علاقه‌مند به دعوت از آقای طبسی نبودند اما چون آقای طبسی از ارادت و علاقه من به خودش اطلاع داشت با تماس تلفنی که با وی داشتم این دعوت را قبول کردند و سه طبقه را با وجود پادرد بالا آمدند و در مراسم عروسی شرکت کردند.

وی ادامه داد: ورود بنده به عرصه فرهنگی نیز از زمانی شروع شد که آیت‌الله طبسی و شهید هاشمی‌نژاد پیشنهاد ورود به عرصه رادیو و تلویزیون را به بنده دادند و بنده نیز قبول کردم و بعد از آن نیز ارتباطات ما ادامه داشت، این ارتباطات از نوع نزدیک و خوب بود، درست بعد از این زمان بود که به زاویه‌های سیاسی خوردیم و در آن زاویه‌های سیاسی اختلاف نظرات مجموعه دوستان روحانی مبارز چپ آن دوره با آیت‌الله طبسی بالا گرفته بود.

ابطحی با اشاره به ویژگی‌های مرحوم واعظ طبسی گفت: وِیژگی بارز آیت‌الله طبسی این بود که بسیار به فضای عقل‌گرایانه و تشریفات آستان مقدس رضوی علاقه داشت و مراعات می‌کرد و امام نیز از این رفتاروی خوشش می‌آید، یکبار نیز در اوج اختلافاتی که اوایل انقلاب دوستان با آیت‌الله واعظ طبسی داشتند مرحوم توسلی با بنده تماس گرفت و گفت امام فرموده اند که به دوستان مشهدی بگویید که مراقب باشند به هیچ وجه آیت الله طبسی درگیر نشود و این برای من خیلی جالب بود.

وی در ادامه بیان خاطرات خود گفت: آخرین باری که به صورت رسمی‌تر خدمت مرحوم طبسی رسیدم بعد از پایان دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی بود که خیلی وفادارانه وی دعوتی از آقای خاتمی به مشهد کردند و خیلی گرم و صمیمی از وی پذیرایی و میزبان وی شدند، در محل اقامت آقای خاتمی به دیدن وی آمد و وی را به صرف ناهار دعوت کرد، در حضور آقای خاتمی از خاطرات و حرف‌های گذشته‌ای که با بنده داشت سخن گفت.

رییس دفتر رییس‌جمهور در دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: آیت‌الله طبسی یک مرد شجاع، متکی به نفس، محترم و مورد علاقه افرادی بود که واقعیت را می‌دانستند، گرچه مسایل حول و حوش وی زیاد بود که یک بخشی از این حرف و حدیث ها طبیعی بود زیرا یک بنگاه بزرگ اقتصادی مثل آستان قدس رضوی که سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را درگیر کرده است می‌توانست مشکل‌آفرین باشد و طولانی بودن ریاست وی از سال 58 تا 94 یکسری نارضایتی‌ها را بوجود آورده بود اما شخص آقای طبسی شخص پاک محترم و با صفایی بود.

منبع: آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها