تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۵۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

مطبوعات خارجی از میلیاردر ایرانی نوشتند

اعلام خبر محکومیت بابک زنجانی میلیاردر ایرانی و دو تن از همدستان او به عنوان "مفسد فی الارض" بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشته است.
تدبیر24: روزنامه بریتانیایی "گاردین" با انتشار گزارشی درباره او می نویسد:"این تاجر ایرانی کمک کرد تا ایران تحریم های نفتی را دور بزند اما به همراه دو تن از همدستانش به اعدام محکوم شده است. او پیش تر در مصاحبه با بخش فارسی بی بی سی گفته بود که ثروتش 10 میلیارد دلار و قابل قیاس با میزان بدهی هایی است که درباره او مطرح کرده اند. او به اتهام عدم بازپرداخت به شرکت ملی نفت ایران و اختلاس به اعدام متهم شده است. غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه ایران این موضوع را مطرح کرد".


به گزارش خرداد، روزنامه امریکایی "لس آنجلس" تایمز" نیز درباره او می می نویسد""زنجانی نمادی از فساد در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد است. این یکی از بسیار نمونه های فساد گسترده مالی در آن زمان بوده است. او 41 ساله و یکی از ثروتمندترین بازرگانان ایران است. برآوردهای صورت گرفته نشان می دهد که ثروت او در حدود 14 میلیارد دلار بوده است. اما پیش تر به دلیل کمک به دولت ایران در دور زدن تحریم های بین المللی برای خرید و فروش نفت در فهرست سیاه کشورهای اتحادیه اروپا و امریکا قرار گرفته بود. مقام های ایرانی حکم بازداشت او را در دسامبر سال 2013 میلادی صادر کردند. او متهم به سوء استفاده ای 2 میلیارد دلاری از وزارت نفت شده بود. مقام ها گفته اند که ممکن است حکم اعدام در صورت بازپرداخت بدهی ها از سوی زنجانی قابل تجدیدنظر باشد. 20 روز مهلت زمان درنظر گرفته شده برای تحدیدنظر در حکم زنجانی است. پیش تر نیز نمونه های فساد مالی در ایران روی داده بودند اما این مورد اعدام نسبتا نادر است".

لس آنجلس تایمز اشاره می کند که این مجازات یک هشدار به دیگر کارآفرینان عرصه اقتصادی ایران در دوران پسا تحریم است. این روزنامه می نویسد:"بسیاری از سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که ثروت انبوهی به عنوان سرمایه های بین المللی در دوران پسا تحریم به بازار ایران وارد شوند".

روزنامه واشنگتن پست نیز از صدور حکم اعدام برای زنجانی به عنوان اقدامی بسیار مهم علیه یک "سرمایه دار" یاد می کند. این روزنامه با اشاره به دو متهم دیگر این پروند ه می نویسد:"مهدی شمس که در سال 2015 میلادی بازداشت شد و حمید فلاح هروی یک تاجر بازنشسته نیز از جمله افرادی هستند که به اعدام متهم شده اند".

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: