تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

حاضرم به تيم ملي برگردم

سرمربي سابق تيم ملي کشتي فرنگي ايران مي‌ گويد که اگر تکليف رياست فدراسيون کشتي مشخص و خواسته هايش برآورده شود، حاضر است دوباره به تيم ملي بازگردد.
به گزارش تدبیر24،به نقل از ایسنا،محمد بنا درباره تغيير و تحولات صورت گرفته در فدراسيون کشتي اظهار کرد: هنوز تغيير و تحول خاصي صورت نگرفته و تنها خطيب رفته است در حالي که خادم آن زمان هم همه کاره بود. رسول خادم انسان کاربلدي است و قدمش روي چشم همه جامعه کشتي قرار داردو همه او را دوست دارند اما من زماني مي‌توانم برنامه‌ريزي‌هايم را عملي کنم تا موفقيت‌ها تداوم داشته باشد که بودجه‌ي لازم وجود داشته باشد. آيا با سرپرستي رسول خادم بدهي 6-5 ميلياردي فدراسيون پرداخت خواهد شد؟ البته اين تغييرات تازه انجام شده و بايد ببينيم که خادم به عنوان سرپرست فدراسيون چه امتيازاتي مي‌تواند از وزارت ورزش و جوانان بگيرد.

وي درباره‌ي اين‌که آيا با خطيب مشکل داشتي يا با خادم، گفت: به خدا من با هيچ‌کس مشکلي ندارم. يک روز مي‌گويند بنا با رنگرز مشکل دارد يک روز مي‌ گويند با خادم مشکل دارد اما من با هيچ‌کس مشکلي ندارم. رسول خادم بزرگ کشتي ايران است و زماني که من در کشتي بودم مسووليت فرنگي را با صحبت کردن با او دوباره قبول کردم. من 10 سال در کشتي فرنگي حضور داشتم و خادم يک سال مي‌شد که آمده بود و تازه‌نفس بود اما من از سال 2003 که با جوانان کارم را شروع کردم استخوان‌بندي اين بچه‌هايي که مدال گرفته‌اند را از همان سال‌ها شکل دادم. وقتي من با کشتي‌گيرانم صحبت مي‌کردم مي‌گفتم که به دنبال ايده‌آلي هستم که احتياج به گذشت و زجر کشيدن دارد و اگر بناست به آنها برسيم صاحب همه چيز خواهيم شد. يعني صاحب آن جايگاهي که به دنبالش بوده‌ايم.

بنا افزود: ما 10 سال زحمت کشيديم که به قهرماني المپيک ختم شد ولي آيا بعد از قهرماني المپيک جايگاه کشتي بهتر شد؟ مطمئنا بهتر نشد. شايد از چمن‌گلي و همکارانش که تازه سر کار آمده‌اند توقع خاصي نباشد اما جامعه‌ي کشتي فرنگي بعد از 10 سال زجري که محمد بنا به کشتي‌گيران و مربيانش داده بود از بنا توقع داشت که به دنبال حق و حقوق فرنگي‌کاران باشد.

مربي سابق تيم ملي کشتي فرنگي ادامه داد: آيا من بايد مي‌آمدم و از امثال سوريان، نوروزي و نعمت‌پور دعوت مي‌کردم که به اردوي تيم ملي بيايند و عدس‌پلو بخورند؟ جامعه‌ي کشتي فرنگي از من توقع داشت و وقتي ديدم نمي‌توانم آن کاري که لازم است را برآورده کنم صلاح ديدم که نباشم.

بنا با اشاره به اين‌که هنوز تکليف خود وزارت ورزش هم مشخص نيست، يادآور شد: وزارت ورزش و جوانان هنوز بلاتکليف است و مشخص نيست که آقاي صالحي اميري وزير مي‌شود يا خير. به نظرم ابتدا بايد تکيف وزارت و پس از آن تکليف رياست فدراسيون کشتي مشخص شود تا بتوان تصميم قاطعي گرفت.

وي ادامه داد: وقتي شنيدم که قرار است اول آبان انتخابات فدراسيون کشتي باشد خيلي خوشحال شدم. يکي دو کانديدا حضور داشتند که اگر رييس مي‌شدند مي‌توانستند براي کشتي کارهاي بسيار خوبي انجام دهند. شخصي مثل امير خادم واقعا کاربلد و خوب است و يزداني‌خرم هم طي آن سال‌ها که حضور داشته واقعا مديريت کرد و اگر عباسي اشتباه نمي‌کرد و او را برکنار نمي‌کرد شايد در المپيک نتايج بهتري مي‌گرفتيم. اگر انتخابات اول آبان برگزار مي‌شد و يکي از اين دو نفر انتخاب مي‌شدند من بسيار خوشحال بودم. الان هم که رسول خادم سرپرست شده بايد ببينيم چه امتيازاتي از وزارت ورزش مي‌گيرد و آن وقت من در خدمت دوستان هستم.

سرمربي سابق تيم ملي کشتي فرنگي ايران در پاسخ به اين سوال که آيا رسول خادم مي‌تواند از پس رياست فدراسيون کشتي بربيايد، تصريح کرد: قطعا او مي‌تواند از پس رياست فدراسيون بربيايد. شما اگر مصاحبه‌هاي يک سال اخير من را ببينيد دغدغه‌ي اصلي‌ام داستان امکانات براي يک تيم در حد قهرمان المپيک بوده است. حالا هم تيم آزاد قهرمان دنيا شده، شايد خادم تازه نفس با نفراتش اين توان را داشت که با کمبود امکانات بسازد اما من بعد از 10 سال زحمت کشيدن ديگر حوصله‌ي اين کار را نداشتم و توقع جامعه‌ي فرنگي هم از من بالا بود.

بنا با اشاره به اين‌که رسول خادم يک مدير باسواد و قهرمان المپيک است، گفت: چرا شخصي مثل رسول خادم که هم مديريت مي‌داند، هم باسواد است و هم قهرماني المپيک دارد و از جنس کشتي است از ابتدا رييس فدراسيون نشد؟ مگر نمي‌شد کانديداها دوباره اسم‌نويسي کنند و رسول هم کانديدا شود تا با رياستش کشتي از بلاتکليفي دربيايد؟ اما حالا با اين سرپرستي، کشتي هم‌چنان بلاتکليف است.

سرمربي سابق تيم ملي کشتي فرنگي در پاسخ به اين سوال که آيا اگر تکليف وزارت ورزش و رياست فدراسيون کشتي مشخص شود دعوت به همکاري با تيم ملي را قبول خواهد کرد يا خير، اظهار کرد: بله، من هميشه حرفم اين بوده که اگر رسول خادم دفتري در خانه کشتي دارد و امور کشتي را مي‌چرخاند پس دفتر رييس، نايب رييس و دبير فدراسيون چه نقشي دارند؟ ما بايد تکليفمان را مشخص کنيم که چه کسي حرف اول را مي‌زند. حرف اول و آخر کشتي را نه سرپرست، نه نايب رييس و نه دبير فدراسيون مي‌زند بلکه بايد رييس فدراسيون حرف اول و آخر را بزند. پس ما بايد تکليف رييس فدراسيون را مشخص کنيم؛ چون او قرار است چهار سال با برنامه‌ريزي کار کند.

وي افزود: اين يک سالي هم که قبل از جهاني طي شد به خاطر لابي‌هاي رسول خادم بود که توانست وضعيت کشتي را جمع و جور کند. فکر مي‌کنيد رضايي، طلايي، محمدي و مربيان و کشتي‌گيران اگر رسول نبود با اين وضع بي‌پولي يک ثانيه هم مي‌ماندند؟ پس رسول خادم توانسته اوضاع کشتي را حفظ کند؛ چون تازه‌نفس بوده است. البته اگر او هم رييس شود و قرار باشد با همين وضع فعلي به فدراسيون بودجه بدهند مطمئن باشيد که نمي‌تواند وضعيت را تحمل کند.

بنا در ادامه بيان کرد: من متاسفم که وضع کشتي اين‌طور شده و نمي‌دانم چرا بايد اين‌جور باشد و ما بايد چه‌کار کنيم که نشان بدهيم استحقاق اين را داريم که بهترين‌ها را داشته باشيم. ما زياده‌خواه نيستيم اما وقتي شخصي مثل رسول خادم که بزرگ کشتي است مي‌گويد بعضي مواقع براي داشتن نان هم در اردوها مشکل داشته‌ايم اين اتفاق خيلي بدي است.

سرمربي سابق تيم ملي کشتي فرنگي ايران افزود: اميدوارم هرچه زودتر تکليف وزارت ورزش و پس از آن انتخابات رياست فدراسيون مشخص شود؛ چون در اين صورت تعيين بودجه براي فدراسيون صورت خواهد گرفت. بعد از آن رييس فدراسيون من را به عنوان يک سرباز صدا بزند و بپرسد که حرفم چيست. من هم حرف خود را خواهم زد و خواسته‌هايم را مي‌گويم و اگر به توافق رسيديم کار مي‌کنيم. اگر هم نرسيديم مثل اين يک سال من از کشتي کنار خواهم ماند.

بنا در ادامه هم‌چنين درباره‌ي وضعيت فعلي کشتي فرنگي ايران گفت: با وجود نبود المپيکي‌ها نتيجه‌ي رقابت‌هاي جهاني بد نبود. البته مساله فقط المپيکي يا غيرالمپيکي بودن کشتي‌گيران نيست. ما در اردوهاي تيم ملي 40 نفر بوديم. من مي‌توانم قول بدهم که اگر مثلا در وزن 84 کيلوگرم که در رقابت‌هاي جهاني دو ايراني (طالب نعمت‌پور و سامان طهماسبي) حضور داشتند اگر داوود اخباري، داوود عابدين‌زاده و حسين نوري هم حاضر بودند مقام‌هاي اول تا پنجم در اختيار آنها قرار مي‌گرفت.

وي درباره‌ي فاصله‌ي بين نفرات اصلي و ساير کشتي‌گيران گفت: همه مي‌گويند چرا حميد سوريان پشتوانه ندارد. مگر حسن رحيمي و مهدي تقوي پشتوانه دارند؟ اينها به مسائل ژنتيکي بازمي‌گردد. چون جوان‌هاي ما رشد کرده‌اند و ديگر در وزن‌هاي پايين باقي نمي‌مانند. چرا نبود پشتوانه در سبک وزن‌ها گفته مي‌شود اما در سنگين‌وزن ديده نمي‌شود که اين همه پشتوانه داريم؟ در وزن‌هاي پايين پيدا کردن کشتي‌گير بسيار سخت است؛ چون زود وزنشان بالا مي‌رود. من اگر سوريان يا اميد نوروزي را وارد رقابت‌هاي انتخابي مي‌کردم هيچ موقع اين مدال‌ها را نمي‌گرفتيم.

سرمربي سابق تيم ملي کشتي فرنگي ايران هم‌چنين درباره‌ي رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي گفت: من با انتخابي مشکلي ندارم اما اگر روزي محمد بنا بازگردد به هيچ وجه تفکراتش با گذشته تفاوتي نمي‌کند. من دست روي کشتي‌گير مي‌گذارم و مي‌گويم اين خوب است يا نه.

بنا در پايان اظهار کرد: مثلا در وزن 84 کيلوگرم وقتي تشخيص مي‌دادم طالب نعمت‌پور، حبيب‌الله اخلاقي، داوود عابدين‌زاده و داوود اخباري کشتي‌گيران خوبي هستند به آنها مي‌گفتم که بايد در رقابت‌هاي جايزه بزرگ باکو کشتي بگيريد و برنده‌تان به رقابت‌هاي جهاني اعزام شود. اما وقتي مي‌بينم تفاوت کشتي‌گيري مثل حميد سوريان با سايرين از زمين تا آسمان است اگر کل دنيا هم بگويند انتخابي بگذار اين کار را انجام نمي‌دهند

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: