تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۶۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
آيت ا... هاشمي:

مردم به مرحله‌اي رسيدند كه فريب نمي‌خورند

تدبیر24 : حذف تندروها اتفاقي بود كه مردم كشورمان درانتخابات با انتخاب كانديداهاي ميانه رو رقم زدند. آنهایی كه ضررهاي زيادي زدند و آگاهي مردم سبب شد تا از گردونه کنار گذاشته شوند. ديروز رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع اعضاي حزب كارگزاران كه به ديدار او آمده بودند، انتخاب دكتر حسن روحاني به عنوان رئيس‌جمهور را حاصل آگاهي مردم از شرايط خطرناك جامعه دانست و گفت: انصافا دولت يازدهم، با تدبير و اميد، سايه جنگ را از سر كشور دور و با حل مشكل هسته‌اي، راه را براي حركت كشور به سوي پيشرفت و جبران عقب‌ماندگي هشت ساله هموار كرده است. آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني به مسائل اين روزهاي جامعه، مخصوصا در ابعاد سياست داخلي اشاره كرد و با بيان ويژگي‌هاي دو انتخابات اخير، يعني انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۲ و انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در اسفند ماه ۱۳۹۴، گفت: انتخابات نشان داده كه مردم به خاطر گسترش ابزار اطلاع‌رساني، آگاه شده‌اند و مردم آگاه در تصميمات سياسي، به ويژه در انتخابات، آينده‌نگري دارند. هاشمي‌رفسنجاني، با ارائه تحليلي از موضع‌گيري‌هاي مردم در فضاهاي خانوادگي، دوستانه و جمع‌هاي محدود، گفت: مردم به مرحله‌اي رسيده‌اند كه فريب وعده‌هاي احساسي را نمي‌خورند و حتي درباره موضع‌گيري‌هاي نامزدها و طرفداران آنها هم تحقيقات جامع و عميق مي‌كنند كه ببينند براي خدا، مردم، كشور و انقلاب است، يا اهداف جناحي دارند. وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح چرايي و چگونگي تاسيس حزب كارگزاران سازندگي در سال‌هاي آخر دولت سازندگي به ويژه در مقطع آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي رياست‌جمهوري دوره هفتم اشاره كرد و گفت: با جامعه روحانيت كه حالت پدري در ميان گروه‌ها و جناح‌ها داشت، صحبت شده بود كه از انحصار در معرفي نامزدها بپرهيزند و بگذارند افراد ديگر، مخصوصا از مديران دولتي هم وارد ميدان شوند. هاشمي‌رفسنجاني با يادآوري خاطرات خود از گفت‌وگوهاي خود با آيت‌ا... خامنه‌اي درباره تشكيل حزب كارگزاران سازندگي و بيان ضررها و فوايد معرفي نامزدهاي مستقل از سوي كارگزاران، گفت: رهبري به حضور اكثريت مردم در انتخابات و داغ شدن تنور رقابت‌ها فكر مي‌كردند كه حتي هنوز هم مواضع پسنديده‌اي است.

ضرر سياست‌هاي دولت‌های نهم و دهم

وي سياست‌هاي دولت‌های نهم و دهم را در بعد داخلي و خارجي به ضرر نظام و كشور دانست و با بيان اين نكته كه «مردم فهميدند ادامه اين سياست‌ها براي كشور خطرناك است»، گفت: مردم با درك درست از واقعيت‌هاي موجود و با وجود فشارهاي امنيتي، براي آگاهي اقشار مختلف جامعه وارد ميدان شدند و ديديد كه چه حماسه‌اي خلق كردند. هاشمي‌رفسنجاني با بيان مصاديقي از اصرارهاي مردم براي حضور در انتخابات، با يادآوري جمله معروف خويش كه «نمي‌گويم نمي‌آيم»، گفت: آن جمله را در يكي از ديدارهاي مردمي گفته بودم كه فشار خانواده‌هاي شهدا و جانبازان براي اعلام حضورم زياد شده بود و حتي به ياد داريد كه پس از آن جمله، جريان مخالف، با نگراني‌هاي خاص خود، به دنبال راه‌هاي ديگر رفتند كه نهايتا به ردصلاحيت رسيدند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، انتخاب دكتر روحاني را حاصل آگاهي مردم از شرايط خطرناك جامعه دانست و گفت: انصافا دولت يازدهم، با تدبير و اميد، سايه جنگ را از سر كشور دور و با حل مشكل هسته‌اي، راه را براي حركت كشور به سوي پيشرفت و جبران عقب‌ماندگي هشت ساله هموار كرده است. وي با بيان جزئياتي از ويژگي‌ها و بندهاي توافقات هسته‌اي، افزود: با توجه به بومي بودن دانش هسته‌اي در كشور، ايران در اين مذاكرات و توافقات سود برده است و الان وقت آن است كه با رونق توليد، اشتغال را در جامعه فراگير كنيم تا خانواده‌ها و جوانان با دسترنج خود زندگي كنند. دولت مي‌تواند با استفاده از تجربيات اين چند سال و با نگاه عاقلانه به نقدهاي منصفانه و نه توهين‌ها و تهمت‌هاي تخريب‌كنندگان، براي تقويت اميد در جامعه تلاش كند. ذات مردم ما به خاطر اسلام، اعتدالي است و به هيچ‌وجه عوام فريبي و هتاكي‌ها را نمي‌پسندند و در انتخابات نشان دادند كه با فرياد خاموش رأي، هتاكان را كنار مي‌گذارند.

ايران با تكيه بر مردم خويش، از همه مراحل و موانع خواهد گذشت

همچنين روز گذشته كه مارينا كالجوراند، وزير امور خارجه استوني به ديدار آيت‌ا... هاشمي آمده بود، يك نكته مهم از سوي وي شنيد كه شايد پيامي به همه كشورهاي دنيا باشد و آن هم توانايي ايران در اقتصاد و سازندگي بود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: ايران با تكيه بر مردم خويش، از همه مراحل و موانع خواهد گذشت. آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني، در پاسخ به سوال خانم مارينا كالجوراند كه آينده ايران را چگونه مي‌بينيد، با اشاره به مشكلات و موانع متعددي كه دشمنان انقلاب اسلامي در مسير توسعه و پيشرفت ايران قرار داده‌اند، گفت: ايران اسلامي با تكيه بر مردم عليه رژيم پهلوي به پيروزي رسيد، انواع توطئه‌هاي شوم مانند ترور، تجزيه‌طلبي و به ويژه جنگ را پشت سر گذاشت و با تكيه بر مردم ويراني‌هاي جنگ و عقب‌افتادگي‌هاي تاريخي را ساخت و جبران كرد و در آينده نيز با تكيه بر مردم از همه مراحل و موانع خواهد گذشت. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تبليغات منفي عليه ايران در رسانه‌هاي خارج از كشور را بزرگ‌نمايي‌هاي سياسي خواند و گفت: به شكل مرسوم در دنيا انتخابات داريم و اختلافات سياسي داخلي نيز در جهت بهتر كردن امور است و مي‌بينيد كه ايران در ميان منطقه بحران زده، چه امنيت و ثباتي خوبي دارد. هاشمي‌رفسنجاني، با اشاره به زندگي اقوام و پيروان اديان و مذاهب مختلف در ايران، اظهارکرد: پيروان اديان مختلف در پارلمان ايران از هم‌كيشان خود نماينده دارند و قوميت‌هاي گوناگون به تقويت ايران در همه ابعاد مي‌انديشند و براي آن تلاش مي‌كنند. وي گفت: بعد از انقلاب بزرگ‌ترين دانشگاه حضوري دنيا را كه كاملا مردمي و جداي از دولت است، تاسيس كرديم كه بيش از ۴۵۰ واحد در سراسر كشور دارد. هاشمي‌رفسنجاني با برشمردن برخي از ويژگي‌ها و امتيازات ايران به عنوان چهارراه ارتباطات جهاني كه سوابق آن به احداث جاده ابريشم در گذشته برمي‌گردد، اضافه کرد: سومين كشور دنيا هستيم كه انواع معادن موجود در جهان را دارد، منابع فسيلي ايران همان‌ مقدار كه كشف شده براي صدها سال كافي است و اميدواريم كشورهاي جهان بعد از برداشتن بهانه تحريم، براي گسترش همكاري‌ها برنامه‌ريزي كنند و مطمئن باشيد كه ايران نيز تعامل خواهد داشت.
منبع: آرمان

برچسب ها: تدبیر24 هاشمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: