تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۶۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

«تابو»شِكَني


تدبیر24 :«برني سندرز» يكي از كانديداهاي حزب دموكرات، چشم در چشم رقيب خود «خانم كلينتون» كه در اظهاراتي چاپلوسانه سعي مي‌كرد تجاوز آشكار نظاميان ارتش اسرائيل را به غزه و مردم فلسطين توجيه كند و درحالي‌كه لابي يهوديان ثروتمند (ايپك) با تمام قوا پشت‌سر مرتجع‌ترين داوطلب رياست‌جمهوري آمريكا صف كشيده بود، با صداي بلند خطاب به حاميان كينه‌توز و پرصداي اسرائيل گفت: «شما نمي‌توانيد حقايق را كتمان كنيد؛ عده زيادي از فلسطيني‌ها كشته شده‌اند و آنهايي كه مانده‌اند در فقر و بي‌كاري زندگي مي‌كنند؛ در چنين شرايطي نمي‌توان فقط به مسائل اسرائيل فكر كرد. من فكر مي‌كنم هيچ‌وقت نمي‌توانيم شاهد صلح باشيم مگر آنكه با فلسطيني‌ها با عزت و احترام رفتار كنيم». اين سخنان نه از زبان يك شخصيت بي‌طرف بلكه از زبان كانديداي رياست‌جمهوري آمريكا گفته شده و به‌همين‌دليل انتخاب‌شدن يا نشدن او مهم نيست: در اين شرايط و در ارتباط با مسائل ايران تكليف جمهوري‌خواهان معلوم است...!
اما نماينده دموكرات‌ها، ملت و دولت ايران را با اتهامات بي‌اساس توصيف كرد؛ درحالي‌كه «سندرز» با يادآوري كودتاي ٢٨ مرداد و تأكيد بر مداخله تجاوزكارانه آمريكا آن وقايع را محكوم كرد و ملت و دولت ايران را محترم و قابل اعتماد دانست. گفتني است صهيونيست‌ها و سردمداران دولت اسرائيل پشتيباني بي‌قيدوشرط يهوديان از خود را واجب شرعي دانسته و آن را دليل بقاي خود اعلام كرده‌اند... ولي حقيقت غير از اين است. «موشه منوهين ١٨٩٣-١٩٧٥» سرشناس‌ترين منتقد يهودي به عملكرد سردمداران دولت اسرائيل و صهيونيست‌ها در كتاب «دو مقاله» خود كه در سال ١٣٥٩ به وسيله انتشارات سروش به فارسي ترجمه و منتشر شده است، مي‌نويسد: «خاموش‌كردن و لجن‌مال‌كردن يك ناراضي يهودي از عملكرد دولت اسرائيل، كمترين عكس‌العمل گروه‌هاي صهيونيستي در نقاط مختلف جهان است، دارودسته اجير و غيراجير (يهوديان حرفه‌اي) وجود دارد و ماشين صهيونيسم تشكيلاتي است شيطاني، هميشه حاضر و ظاهرا هميشه قادر...!» به همين دليل است كه موضع‌گيري «برني سندرز» اهميت ويژه‌اي دارد. «آلبرت انيشتين ١٨٧٩-١٩٥٥» فيزيك‌دان بزرگ يهودي در كتاب زندگي خود آورده كه «من توافق با اعراب را براساس يك زندگي مسالمت‌آميز به ايجاد يك كشور يهودي ترجيح مي‌دهم، ملاحظات عملي به كنار؛ زياني كه يهوديت به‌ويژه به واسطه گسترش و تكامل ناسيوناليستي تنگ‌نظرانه در درون يك كشور يهودي در بر دارد، مرا سخت هراسان مي‌سازد»؛ و پس از اين موضع‌گيري، صهيونيست‌ها هرگز نامي از انيشتين نبردند.
«برني سندرز» در گذشته هم معترض اقدامات دولت اسرائيل بوده و از حقوق مردم فلسطين دفاع كرده است و سعي بسيار كرده فرهيختگان يهودي را با خود همراه كند؛ ازجمله در سال ١٩٨٥ وقتي «نوام چامسكي» زبان‌شناس معروف يهودي در اجتماعي از يهوديان از حقوق مردم فلسطين دفاع كرد، سندرز در معرفي چامسكي گفت: «او يك صداي صريح و مهم در برهوت حيات روشنفكري آمريكاست...!»بنا بر آنچه گفته شد دستاورد گفته‌هاي سندرز اين است كه باندهاي افراطي صهيونيست، نخست‌وزير اسرائيل و باشگاه‌هاي حمايتي آنها، در ميان يهوديان و غيريهوديان در سراسر جهان رفته‌رفته در انزوا قرار گرفته‌اند و كمتر كسي به فريادهاي آنها گوش مي‌دهد؛ به طور مثال در جريان مذاكرات هسته‌اي، ايران‌هراسي‌اي كه دولت نتانياهو روي آن سرمايه‌گذاري زيادي كرده بود و در مشاركت با ساير همپالكي‌هاي خود به اين سو و آن سوي جهان مي‌رفت تا آن را جا بيندازد، با شكست كامل روبه‌رو شد و سرانجام قطعي‌شدن «برجام» و عملي‌شدن مصوبات آن در آينده، بي‌آبرويي و ابتذال دولتمردان اسرائيل را محقق خواهد كرد.
*منبع: روزنامه شرق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: