تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۶۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
تدبیر24 : به نقل از خبرگزاري «رويترز»، آمار تلفات غيرنظاميان افغان در سه ماه اخير به بيش از 600 نفر مي رسد.
در گزارش روز دوشنبه اين سازمان تاكيد شده است كه با وجود جمع آوري ميليارد ها دلار كمك خيريه از سراسر جهان براي مردم افغانستان، اين كشور هنوز در حوزه خدمات اجتماعي با مشكلات جدي رو به رو است.
اين گزارش مي افزايد كه گرچه حمله مستقيم به مدارس و مراكز درماني افغانستان در سال هاي گذشته تقريبا يك روند نزولي را طي كرده، با اين حال تنها در سال 2015 بيش از 257 حادثه مرتبط در اين زمينه روي داده است.
«نيكولاس هيسام» نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل در امور افغانستان با انتشار بيانيه اي نوشت : اين به هيچ عنوان قابل قبول نيست كه معلم ها، دكتر ها و پرستار ها مورد تهديد يا خشونت واقع شده و مدارس و مراكز درماني مورد حمله يا سوءاستفاده قرار گيرند.
وي افزود : تمام طرف ها بايد اقدام هاي لازم را براي حفاظت از اين مراكز انجام دهند.
اين در حالي است كه تنها در سال 2015 بالغ بر63 تن از كاركنان مراكز درماني افغانستان كشته شدند كه اغلب آن ها در زمان حمله هوايي غيرعمدي آمريكا به بيمارستان قندوز افغانستان در اين مركز درماني حضور داشتند.
سازمان پزشكان بدون مرز پس از اين حادثه اعلام كرد كه تمام هشدارهاي لازم درباره موقعيت مكاني بيمارستان به نيروهاي آمريكايي اعلام‌ شده بود و اين حمله برنامه ريزي شده بوده است. با اين حال مقام هاي آمريكايي اين ادعا را رد مي كنند.
از سوي ديگر گزارش روز دوشنبه سازمان ملل درباره شرايط مراكز آموزشي افغانستان آورده است كه تلفات در ميان معلمان و كادرآموزشي اين كشور از 37 نفر در سال 2014 به 26 نفر در سال گذشته ميلادي كاهش يافته است.
همچنين در سال گذشته 369 مدرسه افغانستان به علت گسترش دامنه درگيري ميان ارتش و گروه هاي تروريستي نظير طالبان تعطيل شدند كه اين موضوع بيش از 139 هزار دانش آموز و 600 معلم افغان را تحت تاثير قرار داده است.
در اين ميان استان شرقي ننگرهار اين كشور در مرز مشترك با پاكستان بيش ترين آسيب را در اين زمينه متحمل شده است و گروه هاي تروريستي وابسته به داعش در سال گذشته ميلادي حداقل 11 مركز درماني و 68 مدرسه را به تعطيلي كشاندند.
سازمان ملل روز گذشته نيز اعلام كرده بود كه در جريان درگيري هاي افغانستان در 3 ماه گذشته بيش از 600 غيرنظامي افغان جان سپرده اند و بيش از يكهزار و 300 نفر ديگر نيز مجروح شده اند. اين در حالي است كه آمار تلفات در ميان زنان و كودكان رو به افزايش است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها