تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۶۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

آمریکایی‌ها مشکل جهانی هستند

تدبیر24 :نشست پارلمانی اوراسیا با حضور سران مجالس ۱۹ کشور از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پایتخت روسیه با پیام های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل برگزار شد. نشست پارلمانی اوراسیا با حضور سران مجالس ۱۹ کشور از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پایتخت روسیه با پیام های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل گشایش یافت. ولادیمیر پوتین دیروز در پیام خود به این نشست تاکید کرده است که حضور سران مجالس کشورهای حاضر با حدود چهار میلیارد نفر جمعیت می تواند زمینه‌سازتوسعه و تفاهم بین ملت های منطقه باشد. رئیس جمهوری روسیه افزود: حضور کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای، جامعه همسود و کشورهای دیگر منطقه زمینه‌ساز نقش مهمی در افزایش همکاری های پارلمانی خواهد بود. دبیرکل سازمان ملل نیز در پیام خود آورده است: این اجلاس و نشست های مشابه می تواند در مبارزه با پدیده هایی همچون تروریسم مفید باشد و افزون بر همگرایی های اقتصادی در ارتقای امنیت منطقه ای تاثیر مثبت بگذارد. علی لاریجانی بنا به دعوت «سرگئی ناریشکین» رئیس دومای روسیه در راس یک هیات برای شرکت در این نشست و مذاکره بین رئیسان مجالس دو کشور به مسکو سفر کرده است و دیروز در آن نشست اظهار داشت: این نهاد باید پر تحرک و زنده باشد. علی لاریجانی با اشاره به روند یکجانبه گرایی آمریکا پس از فروپاشی شوروی و تجربه شکست خورده جهان دوقطبی و تک قطبی گفت باید همکاری جایگزین رقابت های منطقه ای شود . وی با بیان این که کشورها امروزه از هوشیاری برخوردارند و نمی خواهند که زیر چتر کسی مانند آمریکا بروند اظهار داشت: پس از فروپاشی شوروی جهان تک قطبی که آمریکایی ها علمدار آن بودند و می‌گفتند همه تابع باشند، شکست خورد و بحران هایی به وجود آمد. رئیس دستگاه قانون گذاری کشور ادامه داد: این تلاش آمریکا با عدم مقبولیت مواجه شد و تئوری آنها سقط جنین شد و رشد نکرد . دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها مشکل جهانی هستند تاکید کرد: آنها نمی توانند تکیه گاه باشند و تئوری مدیریت جهانی نتوانسته رشد کند . وی تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سایر کشورها از جمله ایران را یادآور شد و گفت: آمریکا به بهانه اینکه ایران سلاح هسته ای را دنبال می کند ما را سال ها تحریم کرد و امروز که از تحریم ها درآمدیم مشخص شد ادعاها از بیخ پوچ و غلط بود.دکتر لاریجانی تحریم ها علیه روسیه را نیز یادآور شد و تاکید کرد: اگر همبستگی قوی داشته باشیم جلوی رفتارهای ناجوانمردانه غرب را می توانیم بگیریم . رئیس مجلس با اشاره به بحران آفرینی آمریکا در سوریه، عراق، لیبی و یمن گفت مشکل تروریسم را خود آمریکا به وجود آورده است. موضوع استفاده ابزاری آمریکا از تروریسم اهمیت زیادی دارد و اینکه تروریست ها عامل سرویس های جاسوسی آمریکا هستند . دولت ها برای مقابله با تروریسم باید همگرا باشند.

رئیس مجلس در دیدار با همتایان

رئیس مجلس در دیدار با رئیس مجلس قزاقستان بر توسعه روابط پارلمانی تهران- آستانه تاکید کرد. علی لاریجانی ضمن تاکید بر توسعه همکاری تهران - آستانه به‌ویژه همکاری های پارلمانی گفت: ما قزاقستان را دوست خود می دانیم و این کشور در مذاکرات هسته ای همراه ایران بود . همچنین رئیس مجلس در دیدار با همتای آذربایجانی خود تاکید کرد: زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین تهران و باکو فراهم است. علی لاریجانی گفت: جمهوری آذربایجان کشور دوست و برادر ماست و نهایت احترام و مودت را با دولت و ملت این کشور داریم . رئیس مجلس در دیدار با همتای تاجیکستانی هم تاکید کرد: محدودیت‌های گمرکی بین ایران و تاجیکستان باید برطرف شود.علی لاریجانی با اشاره به اهمیت توسعه روابط اقتصادی بر حل برخی مسائل گمرکی و مرتبط با استاندارد تجار ایرانی در تاجیکستان تاکید کرد و گفت: در این زمینه برخی محدودیت های ایجاد شده باید برطرف شود. وی تاکید کرد: با توجه به اقدامات تروریستی در افغانستان مرزهای دو کشور باید تقویت شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: