تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۶۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
تدبیر24 :«اگر به مردم و خواسته‌هاي عمومي آنان توجه شود، براي آينده انقلاب جاي نگراني نيست» بار ديگر توصيه‌هایي از سوي آيت‌ا... هاشمي به نهادهايي كه حراست از خواست مردم وظيفه آنان است؛ آيت‌ا... هاشمي از جمله شخصيت‌هاي كشور است كه در اتفاقات مهمي كه در كشور رخ داده حضور داشته و براي حل بسیاری از مشكلات راهكارهايي ارائه كرده كه به حل آنها انجاميده است. اكنون هم در مجمع تشخيص مصلحت نظام است و آنچه را مي‌بيند و بر آن تمركز مي‌كند كه شايد براي كم تجربه تر‌ها از اهميت بالايي برخوردار نباشد اما هاشمي مي‌داند بي‌توجهي به آنها در آينده چه تبعاتي دارد. او علاوه بر اين قرآن پژوه و مفسر است و به خوبي به درك حقيقت آيات قرآن نائل آمده است. ديروز هم كه در جمع اعضاي شوراي هم‌انديشي قرآني كه با حضور محققين و پژوهشگران در مجمع تشخيص مصلحت نظام سخنراني مي‌كرد، مسائل مربوط به تدوين قوانين منسجم را از ضرورت‌هاي كشور دانست و با ابراز نارضايتي از قانون‌نويسي بعضي از سازمان‌ها، نهادها و شوراهاي عالي يا پاسخگو نبودن به توجيهات قانوني يا شرعي برخي تصميمات، گفت: بايد تعريف جامعي از قانون شود تا تفاوت‌هاي آن با تصويب‌نامه‌ها و بخشنامه مشخص شود. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، در پاسخ به سوال يكي از اعضا كه «تحليل شما از اوضاع منطقه چيست؟»، به تفرقه‌هاي اخير بين كشورهاي منطقه اشاره كرد و گفت: مجموعه اتفاقات، ابهام سياسي دارد و مي‌بينيم كه بسياري از تحليلگران، شرايط منطقه را «بن بست» تعبير مي‌كنند. ايشان، اختلافات كشورهاي اسلامي را باعث رنجش خاطر همه دلسوزان اسلام و آسودگي‌خاطر رژيم جعلي صهيونيستي دانست و با اشاره به اتفاقات اجلاس سران كشورهاي اسلامي در تركيه، گفت: اجلاسي كه فلسفه وجودي آن رفع اختلاف ميان مسلمانان و ايجاد وحدت و همدلي بين آنان بود، متاسفانه در اين دوره به ضد خود تبديل شد و به اختلافات دامن زد.

ابراز تاسف از تروريست شناختن حزب‌ا...

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تاسف از تروريست شناختن حزب‌ا...، اين موضع را طرحي كاملا برنامه‌ريزي شده براي تقويت پايه‌هاي اسرائيل دانست و گفت: با تجهيز روزافزون صهيونيست‌ها به سلاح‌هاي پيشرفته، مي‌خواهند ارتباطات شيعيان لبنان با ايران را مخدوش كنند تا راحت‌تر بتوانند طرح‌هاي شيطاني خود را اجرا كنند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اتفاقات مربوط به روابط ايران و عربستان و موانعي كه بر سر راه حج امسال ايجاد كرده‌اند، گفت: اختلافات اين دو كشور كه همكاري آنها مي‌تواند اعتبار جهان اسلام را در مجامع بين‌المللي بالا ببرد، مسلمان را ضعيف كرده كه نهايتا سود آن را صهيونيست‌ها و دشمنان اسلام مي‌برند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تحليل مسائل مربوط به برجام، بر انضباط ديپلماتيك سياست خارجي كشور براساس مصالح مردم و منافع ملي براي احقاق حقوق مردم ايران تاكيد كرد و با برشمردن بايدها و نبايدهاي سياست‌هاي خارجي، گفت: ميدان دادن به تندروها در هر كشوري اداره آن كشور را در هر دو بعد داخل و خارجي مشكل مي‌كند. ايشان كنش‌ها و واكنش‌هاي سياسي بعضي‌ها با انتخابات هفتم اسفند و تبليغات و القائات قبل و بعد از اعلام نتايج را تجربه‌اي عبرت‌آموز دانست و گفت: نبايد جلوي رويكرد افكار عمومي كه انتخابات مظهر تبلور آن است، ايستاد و اگر در مسائل سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي جامعه به مردم و خواسته‌هاي عمومي آنان توجه شود، بنا به گفته امام و رهبري، براي آينده انقلاب جاي نگراني نيست. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني با بيان اين جمله كه «مردم ايران وفاداري به نظام و ظرفيت خوبي براي پذيرش واقعيت‌ها دارند»، گفت: مي‌توانيم با تكيه بر اين ظرفيت كه مهم‌ترين سرمايه انقلاب در همه مقاطع مبارزه، پيروزي، تثبيت، مقابله با شورش و تجزيه طلبي‌ها، دفاع مقدس و سازندگي بود، به آينده اميدوار باشيم. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با يادآوري مباحث مربوط به قانونگذاري در اوايل انقلاب اسلامي، به تشريح روند اقدامات مربوط به قانونگذاري در نظام جمهوري اسلامي پرداخت و گفت: اوايل كار در شوراي انقلاب كه بحث مي‌كرديم، به اين نتيجه رسيده بوديم كه اگر در موضوعي، فقط يك فقيه جامع الشرايط نظر داده باشد، مي‌تواند مورد استناد باشد. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني با يادآوري خاطره‌اي از يكي از جلسات درس مرحوم آيت‌ا... بروجردي درباره استناد به روايات در فتاوا، گفت: آگاهي با شرايط صدور و عمل به زمان و مكان در استناد به روايات از ضرورت‌هاي اجتهاد، به ويژه فقه سياسي است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح چرايي و چگونگي تاسيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توسط امام راحل و تداوم رويكرد اعضا و ماهيت جلسات، گفت: در فقه، با مباني روشن قابل اثبات است كه مصلحت مي‌تواند در بسياري از مسائل محور باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها